Sari la conținut

mustermann

Members
  • Număr conținut

    166
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    3

Postări postat de mustermann

  1. La 26.01.2020 la 8:52, i96nds a spus:

    Mulțumesc pentru sfaturi. 

    Se pare că e același bloc de lumini și pe alte modele (Doker/Sandero etc) - așa că sunt multe compatibile pe piață.

    Am luat de pe OLX unul tot Renault/VALEO la 100 lei - nou - adică sub ceea ce cer la reprezentanță doar pentru manoperă. 

    Blocul de lumini nou are aceeași chestie enervantă ca și cel care a fost montat pe mașină... Adică accesul la fază lungă necesită forță de apăsare, nu glumă ! Înțeleg nevoia de a proteja împotriva activării accidentale, dar soția mea abia apasă pe el :) 
    Noroc că nu folosesc decât foarte rar faza lungă, chiar și la drum lung nu prea îmi trebuie, la cât de aglomerat a început să fie la noi pe orice drum național.... 

    Între timp voi încerca să lipesc acele fire rupte. Dar poziția e cam enervantă, prima încercare a fost eșuată, cred că voi dezlipi toate firele ca să am acces la lipitura dinspre manetă. 

     

    Blocurile de lumini aparent par la fel - difera un mic detaliu constructiv, eu am modificat gaurile de prindere in suburi pe coloana volanului dupa ce m-am asigurat ca noile gauri nu deterioreaza ceva in interior.  Sper sa va fie de folos observatia mea.

    La 21.11.2015 la 20:58, yoyoandrei2000 a spus:

    Salut,

     

    Am observat la un moment dat ca nu mai functioneaza claxonul. Initial m-am gandit ca este de la goarna, dar pe urma am observat ca functiona daca aveam semnalul dreapta pus, deci problema vine de la blocul de lumini. Am mai citit pe forumuri de Logan ca au avut aceeasi problema, iar aici a fost cineva care l-a schimbat pe garantie din cauza faptului ca avea un fir rupt.

     

    Am facut si un mic tutorial pt cei care au nevoie.

     

    Scule/materiale necesare: set torx-uri, letcon (pistol de lipit),pasta fludor, pistol plastic topit / poxipol

     

    1. Desfacem suruburile carenajului de sub volanpost-4268-0-38001000-1448131441_thumb.jpg

     

    2. Scoatem, pe rand, carenajul de deasupra volanului, dupa care pe cel de dedesubt (cheia trebuie scoasa din contact ca sa iasa carenajul de jos).post-4268-0-96295700-1448131514_thumb.jpg

     

    3. Desfacem suruburile de prindere ale blocului de lumini post-4268-0-30824900-1448131567_thumb.jpg

     

    4. Scoatem blocul de lumini de pe pozitie, iar apoi socatem mufa apasand pe cele doua clemepost-4268-0-60215900-1448131639_thumb.jpg

     

    5. Identificam firul rupt si locul unde ar trebui sa fie lipit, punem mufa la loc si facem o proba tinand firul pe pozitie si actionand claxonul. post-4268-0-62930400-1448131697_thumb.jpg

     

    6. Lipim cu letconul firul cu pricina, dupa care peste lipitura si putin pe camasa firului punem plastic topit pentru a nu forta in lipitura atunci cand se actioneaza semnalizarea, potiziile, faza scurta etc. Eu nu am avut la dispozitie pistol pt plasic si am pus Poxipol. Atentie: nu exagerati cu grosimea stratului de plastic sau poxipol si verificati cursa atunci cand se actioneaza faza scurta. Daca stratul e foarte gros riscati sa nu mai ajunga pe pozitia de faza scurta sau inapoi pe zero.

     

    7. Repetam pasii 1,2,3,4 in ordine inversa.

     

    Daca dupa ce demontati blocul de lumini observati ca toate firele sunt la locul lor si totusi aveti o problema, cel mai probabil trebuie declipsat si curatate contactele. Acest proces e putin mai delicat si trebuie tratat cu multa atentie. La mine nu a fost cazul, dar am vazut un tutorial pe un de Logan. Persoana respectiva mai intai a declipsat blocul dupa care a vazut ca avea un fir rupt, deci probabil ca l-a declipsat degeaba.

    Fain tutorialul am remediat si eu problema la fel, din pacate nu a tinut mult intrucat firele erau coapte. Am vazut ulterior ca poate ar fi fost bine sa le inlocuiesc cum apare intr-un post ulterior, dar intre timp am schimbat blocul de lumini de tot.

  2. La 13.05.2020 la 23:45, Ciprian1503 a spus:

    M-a lasat ambreiajul la 53 000 km. 

    Cum imi dau seama daca e din cauza mea sau din uzura ei? 

    Pai inseamna ca eu am fost boier cu ambreiajul schimbat la 160 mii in conditiile in care obisnuiesc sa ma mai dau si pe dealuri si padure....

    Cauza se identifica prin demontaj cutie de viteza. Ramane de vazut daca se schimba toate componentele sau doar placa. 

  3. La 13.12.2017 la 18:44, Shaq a spus:

    Am si eu o intrebare, nu stiu pe ce masina vrei sa montezi, dar de ce te complici sa montezi original?

    tardiv raspund si eu cu o justificare - carligul de remorcare original (nu gat de lebada) iti permite reglajul pe inaltime al cuiului de remorcare. Daca ai felurite remorci s-ar putea sa-ti fie de folos....

    Priza OEM de la Renault are alimentare cu 8 fire fata de 7 cat au toate prizele din comert (am luat vre-o 2 zise profesioniste - niste vrajeli). Al optulea fir taie stopul de ceata de pe masina si-l lasa aprins doar pe cel de la remorca. Crede-ma cu vrei sa mergi la drum lung cu lumina de ceata a masinii reflectata de remorca....Pana la urma tot priza originala am reconditionat-o si am remontat-o, pana fac rost de una OEM.....

    La 13.12.2017 la 18:44, Shaq a spus:

    Am si eu o intrebare, nu stiu pe ce masina vrei sa montezi, dar de ce te complici sa montezi original?

    tardiv raspund si eu cu o justificare - carligul de remorcare original (nu gat de lebada) iti permite reglajul pe inaltime al cuiului de remorcare. Daca ai felurite remorci s-ar putea sa-ti fie de folos....

    Priza OEM de la Renault are alimentare cu 8 fire fata de 7 cat au toate prizele din comert (am luat vre-o 2 zise profesioniste - niste vrajeli). Al optulea fir taie stopul de ceata de pe masina si-l lasa aprins doar pe cel de la remorca. Crede-ma cu vrei sa mergi la drum lung cu lumina de ceata a masinii reflectata de remorca....Pana la urma tot priza originala am reconditionat-o si am remontat-o, pana fac rost de una OEM.....

  4. Acum 1 oră, ISZY56 a spus:

    ' Colegu' ' Io asta, n-o cred. 

    Vezi tu pe cineva de la n autoritate sa stea pe drumuri cu goniometru, sa identifice statia buclucasa, sa o opreasca in trafic autovehicolul, sa se suie intr-un TIR sa caute statia sa-l demonteze din tavan, sa ia bormasina sa dea o gaura pe mijloc...vezi tu vre-un bugetar autohton sa faca lucrul asta pe marginea santului? Io nu o vad cu tot respectul pentru lege si celelalte.

     

    Pana la proba contrarie, colegutzu'. Mie mi-a spus-o un prieten (YO.....) ca avand stație modificata (de el) de la 4,5W la 9W (emisie), sa nu ies cu ea de pe teritoriul Romaniei, ca risc bortelirea ei cu spiralul, dacă ma vad cu ea montata (în HU). Ca despre asta vorbim. În RO, pana una alta, încă e virgina treaba, pana se trezește Coana Europa și mai da o directiva, ca de acolo vine lumina, oricât se burzuluiesc maimutzoii noștri ca fac treaba. Interpretezi info cum dorești. Pana una alta, întru în "tăcere radio". 

  5. La 31.10.2017 la 22:24, ISZY56 a spus:

    Bormasina story; ca ma bufneste risul, io n-am vazut politai cu bormasina pe marginea drumului > (de exemplu in Ungaria prietena) .

    Pe urma ar cam trebui dovedita puterea excesiva, aparat de masura? > (se monteaza o antena izotropa, se masoara puterea emisa si daca depaseste 4W ....o gaura in mijlocul statiei si week-end placut

    Presupun ca o demonteaza nu-I da gaura pe bord sau sub scaun. Daca nu ma insel este un bun al meu si nu al gauritorului. Nu cred ca scrie in lege ca ...daca, atunci I se va gauri statia si/sau la exces de viteza I se vor demonta rotile din fata. > (restul e poveste. Nu poate fi invocata necunoastrea legii de catre persoana in culpa)

     

     

  6. Mda.. Nu vad pe nicaieri despre Insa Turbo (niste resapate cu profile pentru toate gusturile). Mai grele, uneori mai greu de echilibrat, zgomotoase dar cel putin alea pe care le am pe Duster (model Dakkar sau Sahara, nu mai tin minte) isi fac treaba foarte bine (descarca bine noroiul) sunt la dimensiunea stoc, deci am si roata de rezerva bagata in locasul ei, Constient fiind ca nu am acelasi comportament cu aceste anvelope la fel ca unele de strada, sunt mai prudent, franez din timp, incerc sa nu rup aderenta functie de starea drumului etc cand sunt pe asfalt. De ce le-am luat p-astea si nu stiu ce comedii cotate in fel si chip? Pentru faptul ca, pentru scopul (ocazional deocamdata) de a iesi de pe asfalt au fost cele mai accesibile ca pret la o calitate suficienta. (mi-am facut set de roti de iesit in off-road). Iar cine ma stie , stie ca ma bag cu Dusterul prin toate vagaunile daca mi se iveste ocazia in offroad. In rest circul cu roti de iana si roti de vara, deci allseason cu AT -uri la Duster nu prea ma intereseaza. Mai mult decat atat, am luat tot niste AT-uri de la  Insa Turbo (Ranger) M+S si pe Navara dupa ce-am descaltat-o de BF Goodrich dezamagit fiind de prestatia slaba in zona in care acesta masina trebuie sa faca treaba (munte, padure, drum forestier etc) si sunt de parere ca-si fac treaba la fel de bine pe drumurile forestiere cat si pe asfalt . Am forjat Navara cu aceste anvelope  pe zapada, sleauri inghetate (masina face offroad as daily business) asfalt uscat  / umed drumuri virajate (pasul Tihuta/Mestecanis) in regim sustinut de viteza si spre surpinderea mea, masina s-a comportat bine pe sosea (bena plina cu 600 kg, bena goala) cat si in off cu aceast echipare. Anvelopele sunt mai putin zgomotoase decat cele anterioare, au aderenta mai buna. Desigur veti spune unii dintre voi ca au alt profil fata de BF Goodrich dar asta mai putin contreaza. Pe mine pana in prezent m-au satisfacut (aceasta masina are 2,2 t si 190 CP).  

  7. La 12/07/2017 la 20:50, Killer82 a spus:

    O mentiune... Mudsterele galbene + arcuri H&R sunt "dure" si cu anvelopele OEM pe sosea. Trebuie tinute si alea la 1.8 sau 1.9 bar. BFG KO2 le tin la 1.8 pe asfalt (asta la recomandarea lui Costi) si e mult mai ok. Masina efectiv pare ca sta lipita de sosea - nu mai are ruliu aproape deloc (abia perceptibila inclinarea in curbe). Apropo BFGurile la iesiri la dau la 1.5 bar fara emotii (dimens. std.) Iar colegul Vlad Morar de la CJ merge sub 1 bar in teren (dimens. mai mari) desi are suspensii OEM (deci ca tarie sunt stock... sunt inaltate dar... custom - distantiere confectionate artizanal).

    La fostele amortizoare OEM cu arcuri OEM totusi statea ok Duaterul pe drum per ansblu - da, avea ruliu mare (inclinari mari ale caroseriei la curbe bruste) dar tinea trasa destul de corect. NU ca o masina de strada lasata insa corect (mai ales daca ai experienta si cu SUV-uri mai vechi).

    Deci poate e si chestie de "frica" sau poate trebuie compensat liftul cu distantiere sau jante cu ET mai mic.

    PS. @Cain legat de bataie, arcul nu are cum sa bata. Intrebarea e daca bate sau nu amortizorul la extensie brusca, in capat de cursa. Adica daca brusc se destinde tot arcul ala dintr-o data (e.g. pica roata brusc de pe o bordura mai inalta). Asta era intrebarea.

     

    in configuratia Mudstere galbene + arcuri H&R + anvelope michelin crossclimate la 2 bari eu consider ca am un comportament excelent - sau poate (factorul subiectiv) astea sunt asteptarile mele.

    Pentru off folosesc niste Insa Turbo Dakar la 2 bari pe asfalt si 1,8 -1,9 in off pentru grip. E drept ca utilizand anvelopele de off, la 100 km/h pe asfalt, zici ca zbori cu Antonov 24, dar asta e, mi-o asum. Am incercat diverse set-up-uri la anvelopele de off pe asfalt, dar nu am simtit vre-o diferenta. Sau poate sunt eu mai nesimtitoriu intr-ale rinichilor.

    De bataie, inclin sa cred ca am la balans, dar ma voi pronunta dupa ce fac inspectie pe la bucsaraie, cardan etc cand oi avea timp. Mentionez ca atunci cand am schimbat amortizoarele am schimbat si alte chestii (nu am pastrat rulmentil, tamponul si alte alea din principiu - sunt adeptul modificarii cu tot cu cele aferente, altfel te influenteaza "amprenta"). Fata de OEM confirm cele mentionate de tine (balans, ruliu cu comportament inferior set-up-ului care-l am acum) dar am facut fata cu brio la ce-am facut cu masinile stock.

     

  8. La 14/09/2016 la 21:01, Cain a spus:

    Faza amuzanta azi... ma tot gandeam cum sa sterg scutul de aluminiu din fata sa ii dau si lui un luciu caci cursesre rugina pe el arata mereu murdar oricat il stergeai. Cu polish nu se preta, asa ca am luat o substanta pt curatat genti de aluminiu de la Dedeman - fas-fas negru. Scria pe ea ca are si acid insa deasemenea scria ca e pt toate tipurile de aluminiu... bineee... aveam eu o suspiciune ca face reactie cu aluminiu din experienta - insa zic: daca e pt toate tipurile de aluminiu o dau si sterg repede... si dau... si face reactie instant... degeaba sterg in secunda 3... de era tot de un mat alb... panica... am luat scutul la carpe, solutii de lustruit, curatat... nimic... zic hai sa il iau la smirghel 2000... am testat intr-un colt... mai mult zgaria cu apa sau fara, nu vedeam rezultate mari... zic asta e, o sa fie mat alb scutul si nu lucios-metalic. Si cum tot am tinut smirghelul cu un deget nu am observat ca se adunase pe el pulbere... si am vrut sa sterg o pata cu degetul respectiv... si surpriza - unde stergeam cu degetul ala isi revenea luciul metalic. Asa ca am frecat 2 smirgheluri de 2000 unul cu altul, le-am sters apoi pe o palma si am refacut scutul perfect metalic-lucios :) iar mana era neagra ca de funingine. Poate mergea pus pe o piele veche pulberea... dar nu mai aveam timp si oricum eram deja murdar pe mana respectiva.

     

    Lectia e simpla - fara orice fel de acid pe aluminiu - evitati solutille de curatare cu acid chiar daca scrie pe ele ca sunt pt aluminiu/genti. Niciodata nu stii ce aliaj de aluminiu ai sau ce reactii face la suprafata sau prin zgarieturi. Mai bine degresant/detergent.

     

    Hope it helps

    Duraluminiul din care e facut scutul are si alte metale in compozitie. Aluminiul chior e moale. In plus, aluminiul chior, in contact cu aerul, mai bine zis - oxigenul din aer, se oxideaza imediat si face o pelicula de oxid de aluminiu care pasiveaza, face o pelicula de protectie. Din acest motiv, la sudura aluminiului se lucreaza cu un flux de gaz de protectie, de exemplu. Scria chestia asta asta prin manualele de chimie de prin liceu. Ma rog, liceul facut inainte de '89 , ca acum nu sunt la curent cu ce se mai studiaza.

    Daca pentru aluminiu ar fi functiona chimicala aia de-ai cumparat-o, cel mai probabil culoarea alba ai capatat-o din reactia altui metal din aliaj cu acidul? din zmac. Cel mai probabil magneziul sa fi dat reactia de "albire".  Dar daca-ti place sa experimentezi, alchimist te numesti. :-)

    • Like 1
  9. La 24/07/2017 la 8:26, SYL40 a spus:

    Inainte cu ce alimentai, de ai simtit asa diferenta ?

    Intreb pt ca si eu am inceput sa alimentez cu maxxmotion 100+, dar nu (prea) am simtit diferenta. Intr-adevar inainte am folosit si MOL Evo (99+), Lukoil Ecto Sport 98, nu doar benzina de 95 (si aici ma refer la Lukoil EctoPlus 95 si Rompetrol Efix 95).

    Se simte la motoare mici, de turatie si masini usoare. Am simtit-o cand umblam cu ascutitorile de smart fortwo (2 am avut: unul cu motor de 0,6 si unul cu motor de 0,7). Se mai simte si la noxe. Inainte de ITP obisniuesc sa-i dau 2 reprize de carburant cu putere calorica superioara, exploatat in regim de turatie crescuta pe un drum lung  - folclorul zice cu efect de curatare a jegurilor depuse de mersul prin oras de tip start and stop, iar diferenta se vede la noxe. Asta-i toata povestea. In rest, bezineste, scanteieste si trancaniciul mere...

  10. imi dau si eu cu parerea -  nu ma mai incred in indicatorul de nivel combustibil de multa vreme, care arata ce vrea el cand vrea el. La fiecare alimentare resetez "computeru' " si urmaresc cat se consuma stind cat am alimentat. Si cu asta am rezolvat problema de a nu ramane pe "drojdie". Prea mare bataie de cap sa desfac rezervorul, scule, interventii etc.

     

  11. Îndrăznesc să fac o recomandare cu privire la reglarea poziției corecte la volan.

    Recomand o structură simplă şi logică de tipul:

     

    1. Ce anume reglăm?

    2. Cum reglăm?

    3. De ce reglăm?

     

    Este foarte important beneficiul pe care îl primim atunci când facem orice, altfel, devine o situație subiectivă, personală, care nu poate fi susținută de argumente.

     

    Indiferent de situație, (suprafață de rulare, viteză, distanță, samd), poziția corectă la volan trebuie să respecte standardele de siguranță şi se poate obține intr-un singur fel, respectând 7 paşi.

     

    1. Primul lucru pe care-l reglăm, este şezutul, pe înălțime. Facem acest prim pas, întrucât atunci când coborâm sau ridicăm şezutul, scaunul îşi modifică distanța față de pedale.

    Îl ridicăm atât de sus, astfel încât între creştetul capului şi plafon să nu existe o distanță mai mică de 4 degete puse unul peste celalalt. Un bun coleg trainer fost pilot de circuit în echipa Ferarri Malaysia, spunea că "First, you have to salute the car" :)

    O astfel de ajustare ne oferă o vedere bună de ansamblu asupra a ceea ce se întâmplă în exterior şi bineînțeles o apreciere corectă asupra gabaritului maşinii. Mai mult, dacă vorbim de siguranța pasivă (*s.p), in cazul în care mergem pe un drum denivelat sau mai rău, maşina se răstoarnă, ne asigurăm (în funcție de cât de tare se deformează caroseria) că nu vom lovi cu capul plafonul, rănindu-ne.

     

    2. Al doilea lucru pe care-l reglăm, este tot şezutul, de această dată, pe poziția față-spate.

    Apăsăm pedala de ambreiaj până în capăt, şi aducem scaunul atât de aproape de pedale, astfel încât piciorul să rămână uşor flexat. Să rămână un anumit unghi la nivelul genunchiului. Astfel, în cazul în care trebuie sa facem o frânare de urgență, având piciorul flexat, suntem siguri că putem construi suficientă presiune în sistemul de frânare, evitând astfel o situaţie periculoasă. Totodată, dacă vorbim de s.p, având piciorul flexat şi nu întins, drept, în cazul unui impact, el va acționa ca un resort şi va arunca energia produsă de impact, afară, netransmițând-o mai departe înspre şold, dizlocându-l.

     

    3. Urmatorul reglaj, este al spătarului. Noi spunem că trebuie să fie "aproape drept" dar să rămână în zona de confort. Aproape drept, întrucât, paradoxal, este cea mai ergonomică poziție pentru coloana vertebrală. Ea a fost proiectată doar pentru 2 poziții, orizontală sau verticală. Mai mult, cu spătarul reglat astfel, avem susținere atunci când frânăm şi nu ne împingem afară din scaun iar în cazul în care mergem pe un drum virajat, corpul este susținut atunci când intervin forțele laterale.

     

    4. Este rândul volanului. Dacă avem reglaj pe înălțime, îl reglăm astfel încât, prin partea de sus să putem avea acces facil dpdv vizual, asupra tuturor instrumentelor de bord. Dacă avem şi pe adâncime, îl prindem cu mâna stangă din dreptul orei 9:00, si îl apropiem astfel încât între braț si antebraț, sa avem un unghi de aproape 90 grade. De menționat, că pentru a ajunge la aceste reglaje de data aceasta putem revenii şi la spătar şi le putem ajusta în limitele respective, impreună.

    Cu volanul astfel, marim contactul cu scaunul atunci când virăm împingându-ne în el, putem vira rapid şi ferm cand situația o cere, şi avem o distanță ideală între pieptul conducătorului auto şi airbag (30-40cm), asigurându-ne că suntem protejați 100% în cazul unui impact.

     

    5. Un reglaj de foarte multe ori neglijat dar foarte important, este cel al tetierei.

    Ea se reglează foarte uşor. Gandiți-vă la o linie imaginară, care trece prin jumătatea ei, jumătatea urechii şi atinge linia ochiului văzut din profil. Capul nu trebuie sa stea sprijinit de ea, ci la o distanță de aprox 1.5cm.

    Doar aşa, în cazul unui impact din spate, suntem protejați şi suntem siguri că gâtul nu se duce pe spate, situație care poate duce chiar la deces.

     

    6. Centura de siguranță.

    Vă recomand ca întotdeauna, să o purtați indiferent de situație şi distanța pe care o parcurgeți. De cele mai multe ori, ea salvează vieți. Dacă maşina nu are un sistem de pretensionare, după ce o montați, trageți-o puțin înapoi pentru a o face, aşa, ea are eficiență mai mare şi nu-i permiteți să lase corpul în față aproape deloc in caz de impact.

    Fară centură, nu beneficiem de suportul airbagului în totalitate, ba chiar poate să devină foarte periculos.

     

    7. Ultimul reglaj, este cel al oglinzilor.

    În 1/3 din ea să vedem maşina, iar în 2/3 traficul, peisajul. Cea din interior este pentru reasigurare, nicidecum pentru asigurare.

     

    Doar în acest fel putem avea un control deplin asupra maşinii, şi cu cât contactul cu scaunul este mai mare cu atât mai corect primim informatii si feedback de la autovehicul şi de la carosabil.

    Apropo, prima parte a corpului care primeşte aceste informații este fundul, şi fără să glumesc, englezii când vorbesc despre asta îl numesc, "popometer". ;)

     

    În speranța că nu v-am plictisit şi că am fost de ajutor, vă mulțumesc!

     

    Toate informațiile sunt de la BMW Driving Experience, cea mai performantă academie de traineri din lume, avand o vechime de peste 37 de ani iar această structură a poziției la volan a fost dezvoltată şi îmbunătățită de-a lungul anilor împreună cu piloții de uzină ai producătorului german.

     

    O seară faină!

    Frunos explicat a ceea ce fac eu de fiecare data atunci cand cineva schimba pozitia mea de sofat, indiferent de masina.

  12. Uff, eu nu as face asta. Cauta postarea lui @t0rquemada despre maximul de curent ce se poate consuma pe circuitul acela fara riscuri. Cam il depasesti, o camera din aia cam trage 5V si 0,3-0,4A cred, deci undeva la 15-20W, cam mult pentru cat e proiectat circuitul respectiv din cate imi aduc eu aminte.

     

    Ideea in sine e buna, dar eu as trage un fir direct din panoul de sigurante, prin stalp si pana la alimentatorul USB.

    Cam asa se poate scapa de fire atarnate. Se da o gaura in plafon langa microfon de D20 si se introduce una bucata alimentator USB de bricheta. Se fac conexiunile la plafoniera si am rezolvat alimentatarea camerei auto. Singurul dezavantaj al camerei auto este ca incepe filmarea inca de la descuierea masinii dar nu-i bai daca filmeaza in modul AUTO.

    Ideea in sine e haioasa. O sa incerc s-o aplic, dar cu alimentare separata, coborata prin/pe langa stalp.

  13. de asta mi e și mie frică...

    sper să nu fiu excepția :ahappy: ( ca acei 2 -3 cumpărători care le au primit puțin ..atinse ..)

    încerc să privesc partea plină a paharului ... :flowers:

     

    vă spun eu după ce le primesc ... :ahappy:

    eu am comandat 5 buc la ei si au fost in regula.

  14. Am avut joc in crucea cardanului fata pe la 95 mii km cred si am schimbat-o cu o cruce cu gresor. Acum voi schimba cel mai probabil si crucea spate. Dar nici pe departe cardanul, care nu are nimic. Despre rulment probabil cu aceeasi ocazie cand voi schimba si crucea spate, preventiv ca-i vine vremea si lui. Echilibrarea (dinamica) se face numai daca se modifca cumva geometria cardanului. La schimbarea crucilor nu este nevoie de echilibrare.

    Crucea cardanica de origine este capsata si destul de greu de dat afara (probabil carddanul esta gandit ca un consumabil care se schimba cu totul).

    Crucea noua, cu gresor a fost montata cu siguranta, deci va fi mult mai usor de schimbat pe viitor.

    Eu merg tot timpul numai in 4x4 auto. La 115 mii km cat am acum, doar atat am avut de a face cu cardanul.

    • Like 1
  15. Cine crede ca sunt prea multe reclame mai exista o optiune: taxa de membru si atunci nu mai vezi reclame deloc, ma voi gandi si la varianta asta.

     

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

    si nu mai citesc proza literar artistica cu Dusterul meu?

  16. Apropo de reclame...mie imi apar o sumedenie de reclame in italiana cu gagici de tot soiul...exemplu:"Miss Lamborghini, la sexy ereditiera tutta curve","Thais, la velina! Sexy "presidentessa" del Palermo" sau "Genie Bouchard, Serena e Wozniacki: che servizio!"...tampenii de la SKY sport sau mai sunt vrajelile cu minute multe spre romania a alora de la Wind Italia!

    PS.Taxa de membru si plata sa fie facuta cu sms-ul!

    :ahappy: pai daca te-ai uitat pe gaura cheii pe cele site-uri, acum prajituricile iti intorc serviciul... :ermm:
    • Like 3
  17. Si apropo,daca vreau sa montez un carlig de remorcare,trebuie sa o fac inainte sau o pot face linistit dupa ce inscriu masina?Intreb pentru ca la astia am inteles ce se trece in talon!

    am carlig dar nu este trecut in talon.

  18. @husky, sincer cred ca noaptea nu prea cred ca mai conteaza polarizarea. Daca e vorba de condus pe zi, atunci e clar alta problema.

    Dar daca sunt heliomati probabil ca erau mishto pe crepuscul - care mie unuia mi se pare cea mai nasoala parte a zilei la condus, mai ales cu fata spre vest...

    Oricum banui ca vorbim de alte etichete de pret, este? :)

     

    @Cain, nici nu a afirmat nimeni ca ar fi polarizati aia de 20 lei de la Decathlon. Deci nu ca nu par, SIGUR nu sunt.

    Era vorba de galben - care ajuta mult cu contrastul si intr-o oarecare masura cu farurile de pe contrasens - lucru confirmat de colegul care i-a folosit pe aia de ski :)

    Eu zic ca merita sa dai skip la un tub de spray de silicon la bord :P si sa ii incerci aia - ca pt 20 lei o sa fii surprins de rezultat la condus pe noapte :)

    PS. Aceasta ultima afirmatie este un pamflet (OK, si un usor test de simt al umorului) si trebuie tratata ca atare :D

    lentilele heliomate nu functioneaza in interiorul masinii.. Parbrizul filtreaza radiatiile UV. Ti-o spune un ochelarist. Pentru condus in lumina puternica, folosesc lentile colorate cu dioptrii pe post de ochelari de soare.

    • Like 1
  19. 7,3 % in afara localitatilor, regim de turatii>2000 rpm indiferent cat de des trebuie sa schimb treapta de viteza; viteza de croaziera pana in 20km/h peste limita de viteza; oras - constant 10% de vreo 50 mii km; cam 13% pe traseu off (ceva de genul 40km in 6-8 ore). 1,5 dci, de 110 cai putoare. Cate kile car cu mine? Habar n-am, ca nu dau jos rezerva, toporisca, cablurile si sufele si alte lucruri inutile in oras din portbagaj. '

  20. Maestro, ironie nu-i, ca atunci cand o fac - si o fac rar, e acida.

    Reflecta un modus vivendi. Iar problemele le mai si simti, daca-ti cunosti masina. Eu unul cel putin asa fac si pana acum nu am avut necazuri avand in vedere cam ce fac cu ea pe coclauri. Alte comentarii la rubrica consum nu mai fac, caci oricum din mintile ei nu scot masina! Si prefer sa merg in continuare in stilul meu: cu turometrul si cu litri ramasi in rezervor de la utlima alimentare. Prin urmare, spor la statistica,

×
×
  • Creează nouă...