Sari la conținut

andrei_s

Members
  • Număr conținut

    236
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    6

Postări postat de andrei_s

  1. Revin cu o intrebare pentru @EduardVe si @SSNick: merita cumparat un dongle Ottocast U2-X Pro pentru a conecta un IPhone la Medianav (gen 4 cum am eu, dar asta nu e atat de important) ? Update-urile ulterioare instalarii pe masina au adus imbunatatiri pe partea de stabilitate, etc? Ideea e ca nu as vrea sa cumpar un astfel de device si sa constat apoi ca nu este ceea ce credeam .. ma intereseaza sa nu aiba lag enervant dupa un timp si sa fiu nevoit sa il resetez mereu.

    Din ce m-am documentat acesta ar fi cel mai bun device de acest tip care sa asigure conectivitatea atat pentru CarPlay cat si pentru Android Auto, dar si pretul este pe masura :D 

  2. Multumesc mult @ccdumitrescu!  Avand in vedere ca folosesc un Iphone cred ca voi merge pe varianta de dongle Ottocast U2-X Pro care am inteles ca este oferit chiar de reprezentate in lipsa CarPlay wireless de pe Medianav-urile noi. Ar mai fi si alte device-uri compatibile CarPlay ( si eventual AA)  care sa merite a fi luate in considerare ?.. care sa aiba performante decente si sa fie disponibile pt. achizitionare din Romania.

  3. Salutare! Am si eu o intrebare legata de subiectul topicului: a incercat cineva conectivitatea wireless Android Auto si CarPlay pe Medianav Gen. 4, modelul montat pe Duster in perioada 2019-2021 care venea doar cu conectivitate pe cablu? Exista sanse sa functioneze vreunul din adaptoarele WiFi prezentate aici pe forum si pe modelele vechi de Medianav cu conectivitate AA si CarPlay exclusiv pe cablu? Intreb in ideea de a face upgrade la un astfel de Medianav, ceea ce ma deranjeaza fiind conectivitatea pe cablu care ma incurca destul de mult ...

  4. Salutare @Pilu Ca posesor de Duster 2018 cu aceeași motorizare, ce-i drept varianta 4x2, pot să confirm toate cele spuse de colegii de pe forum legat de acest motor. Sfatul meu, pentru a obține tot ce se poate din acest motor destul de slab pentru o mașină ca Duster-ul este să folosești mai des benzina superioară (CO 98 100), pe lângă consumabile de calitate in special ulei. Apoi aplici ceea ce spun colegii mai sus, in orice depășire folosești maxim treapta 3-4. In panta și pe serpentine o sa ai nevoie de treapta a 2-a de cele mai multe ori. Așa se conduce o mașina de genul ăsta cu motor mare dar fără cuplu 😁. O vorba din folclorul auto spune ca nu există mașini slabe doar șoferi..Și eu am avut nevoie de câțiva ani ca să o stăpânesc perfect și să-i stabilesc exact limitele având in vedere ca merg in jur de 10k km pe an. Mulți kilometri fără probleme și talpă cât mai multă!

    • Like 1
  5. Salut @alin Dupa o scurta cautare, codul 152089599R este mai nou si a inlocuit codul 152085488R. Probabil in service au pus ce aveau disponibil in momentul reviziei.

    Cel mai probabil cel nou are unele imbunatatiri in comparatie cu cel vechi. Recomandarea mea ar fi sa ramai la filtrul original. Eventual poti incerca echivalentul Purflux LS946 sau KNECHT OC978.

  6. Salutare :) Din experienta proprie cu discurile si placutele de frana pe care le-am folosit la masinile personale, in trecut Logan si acum Duster, cel mai bine s-au comportat cele de origine si cele ATE. Inclin totusi spre cele de origine care pot fi procurate la preturi "normale" din magazine specializate si nu din reprezentanta.

    Legat de uzura, depinde foarte mult cum este folosita masina ... eu unul nu am reusit niciodata sa trec de 35.000 km cu placutele si 80.000km cu discurile datorita faptului ca merg mult in oras.

    Off topic: cei cu placute care rezista pana spre 150.000 km cred ca au si un scor de condus eco spre 100 :D

  7. Acum 2 ore, Neek a spus:

    @sethmad

    Daca ai Duster 2, suport nu cred ca ai nevoie, ca rama se potriveste perfect.

    Problema e de un adaptor. Eu incerc sa testez pornirea unui MN4 pe un Duster 2, am unitatea, am adaptorul (atat cat imi imaginez ca trebuie) dar nu am masina. Am testat pe un Duster Ph1 2017 si nu vrea, arhitectura CAN e veche. Poate Duster 2 are alta arhitectura CAN si il porneste.

     

    Daca ai putea testa pe un Duster 2 (2018+) , as fi si eu interesat de solutie si eventual un pret pentru tot "deranjul".

  8. Salutare :)

    M-ar interesa sa fac in perioada urmatoare schimbul de ulei la cutia de viteze. Am varianta de motor 1.6 benzina 114 cp 4x2, iar cutia de viteze este de tipul JR(5) din ce informatii am gasit eu.

    Uleiul recomandat ar fi ELF NFX SAE 75W, dar m-ar tenta sa folosesc un ulei Ravenol (am folosit ulei de motor de la ei si sunt foarte multumit). In configuratorul producatorului este indicat Ravenol MTF3 75W, dar din cate am citit nu are aprobarea Renault. Specificatiile acestui ulei sunt totusi destul de apropiate de cele ale ELF NFX..

    Singurul ulei Ravenol cu aprobare Renault pe care l-am gasit este Ravenol SSG LKW 75W80 :roll:

    Ce uleiuri imi puteti recomanda in afara de clasicul ELF NFX ?

  9. Salut! Pentru motorul 1.6 Sce ar trebui folosit un ulei 5W40, asta e si recomandat in fisa de intretinere pentru modul de exploatare din zona noastra. Ca marci am folosit ELf (destul de slab calitativ) , Renault-Castrol RN-SPEC RN710, Motul X-cess.

    Problema pe care am observat-o eu insa la acest motor e legata de consumul de ulei. Se pare ca acesta e prezent indiferent de marca de ulei folosita. La urmatoarea revizie as vrea sa incerc si Liqui Moly LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40, macar pentru sunetul motorului , de consum nu cred ca voi scapa din pacate :(.

    Sfatul meu e sa folosesti Liqui Moly Liqui Moly LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40, mai ales ca ai fost multumit de el la alte masini. Cantitatea necesara este de 4.2 l.

    P.S: Nu cred ca norma 5W30 este potrivita pentru acest motor.

  10. Colegul @Sa1fire a punctat foarte bine punctele forte ale Duster-ului si e normal ca o masina sa nu fie potrivita pentru oricine. Ca posesor de Duster pot sa spun ca e o masina cinstita pentru banii pe care ii dai pe ea si in plus intretinerea si remedierea problemelor care mai apar de-a lungul timpului sunt destul de ieftine. Daca vrei sa intretii o masina ca la carte, Duster-ul (Dacia in general) este printre putinele masini care nu te va face sa cheltui tot salariul pe intretinere si reparatii. Eu de exemplu remediez in cel mai scurt problemele care apar la masina fie ele mici sau mai mari si asta imi da un sentiment de incredere in masina si stiu ca intotdeauna pot sa o fortez in situatii mai dificile fara emotii.

    O comparatie cu masini duble la pret nu isi are rostul din punctul meu de vedere, e clar ca vorbim de o alta calitate a materialelor si de o alta fiablitate, desi in ultimii ani fiabilitatea s-a cam uniformizat la toate marcile si nu in sensul bun din pacate..

    In concluzie Duster-ul e o masina fara mari pretentii dar care te va duce aproape oriunde vei dori si asta fara a avea emotii din punct de vedere al daunelor ce vor aparea dupa unele drumuri mai anevoioase.

    Drumuri bune tuturor!

    • Like 3
  11. Salutare! De ceva timp ma confrunt cu un zgomot pe partea din dreapta fata a carui cauza nu o pot stabili... E un sunet ca si cum as avea niste farfurii prin zona aia care se lovesc una de alta , un fel de cloncanit care se manifesta la o viteza mica si viraje pe drumuri denivelate. Zgomotul pare sa vina din zona suspensiei dar nu pot stabili exact sursa..Masina are 35.000 km si ma gandesc ca nu prea poate fi vorba de uzura la articulatii in momentul asta. Cum as putea identifica cauza respectivului zgomot? La service desigur ca nu au gasit nimic care ar putea cauza respectivul zgomot in afara de etrieri care au fost gresati din nou, dar zgomotul persista ..

  12. Criteriile de alegere a unei masini sunt intotdeauna subiective. Legat de noul Tucson, cred ca este o masina atractiva din punct de vedere al design-ului ( mai ales cel exterior), are un design unic si tineresc... dar pentru mine atractivitatea se opreste aici. In momentul in care m-am uitat putin mai atent la masina, mai ales la interior, am remarcat ca materialele nu sunt atat de premium pe cat ai fi tentat sa crezi.. pana la urma e o masina de volum, nu poate fi premium la banii pe care ii dai pe ea.. dar asta e o alta discutie. Revenind la Duster, sigur ca nu e o masina extrem de finisata dar pe de alta parte cum zicea si colegul @foxbat este usor de intretinut atat estetic cat si dpdv al exploatarii. Sigur ca o masina nu poate fi placuta de toata lumea .. eu ma numar printre cei care (inca) cred ca este cea mai versatila masina pentru drumurile din Romania. O varianta demna de luat in calcul odata cu lansarea facelift-ului de anul acesta, o consider 1.33 Tce EDC.. cred ca are cam tot ce iti trebuie la o masina.. nu dati cu pietre, am sumarizat in acest post impresiile mele dupa ce am studiat si eu putin modelele nou aparute din gama de pret a Duster-ului.

    • Like 1
  13. Salut @bogdangelu In continuare poți sa mergi pe OMV dacă vezi ca motorul se împacă bine cu benzina de la ei .. eu am încercat mai multe benzinării dar am rămas la OMV cu care mă împac cel mai bine (calitatea benzinei este constantă). Dacă treci pe benzină cu CO 95, cel mai bine e să nu schimbi între ele pentru ca motorul va trebui mereu sa se adapteze la noua benzină. La prețurile de azi deja benzina  premium a devenit un lux … așa că mai bine o înveți cu cea de 95. Din când în când la un drum mai lung îi poti pune și benzina de 100 pentru a mai curăța motorul.. e un sfat pe care l-am primit de la un mecanic cu experiență în urmă cu mulți ani.  Drumuri bune si cât mai mulți km. fără probleme !

    • Like 1
  14. Salut @bogdangelu Dupa parerea mea ar trebui sa schimbi benzina cu una mai potrivita pentru un motor turbo cum ar fi, fara sa fac reclama nimanui, OMV 100 sau MOL 100 Evo ca sa poti vedea daca comportamentul motorului se imbunatateste. E nevoie de un plin de benzina noua ca sa poti trage o concluzie, daca pui peste cea deja existenta in rezervor nu vei observa vreo diferenta..

    Daca nu vrei sa incerci o benzina mai scumpa, macar schimba benzinaria cu una din cele de care am amintit mai sus. Lukoil si Petrom nu sunt cele mai recomandate benzinarii din punctul meu de vedere...

  15. Salut @Sa1fire Eu am Dunlop Winter Sport 5, cumparate pe baza rezultatelor bune din teste. Dupa 3 ani de folosinta ma declar foarte multumit de ele, aproape ca nu am simtit deloc lipsa sistemului 4x4 pe masina. Am fost cu masina la munte pe drumuri partial desapezite si masina s-a comportat exemplar (mai ales ca am varianta 4x2).

    Parerea mea ca oricare anvelope dintre cele mentionate de tine te vor duce oriunde ai nevoie in conditii de iarna..sunt anvelope premium si asta se va cunoaste. Nokian WR SUV 4 cred au cel mai bun raport calitate/ pret, desi din cate vad diferentele de pret sunt neglijabile.

    Pentru a-ti face alegerea mai usoara cred ca ai putea elimina din lista anvelopele Pirelli.

    • Like 1
  16. Salut @Florin11! Informatia am gasit-o in fisa de intretinere pe care am primit-o la cumpararea masinii (o foaie A4 cu intervale de service si operatiile aferete atasata caietului de garantie). Din ce stiu eu chiar Dacia recomanda norma 10w40 pentru acest motor si asta se pune de obicei in reprezentante dupa cum ai spus si tu.

    Dupa ce am folosit timp de 3 ani ulei 5w40 as inclina si eu sa trec pe un ulei 10w40 (Motul, Renault Castrol GTX) pentru ca in momentul de fata la aproximativ 35.000 Km parcursi cu masina, consumul de ulei folosind uleiuri 5w40 este de peste 1l la 10.000 Km.

    In afara de faptul ca ai un consum de ulei destul de mic in comparatie cu al meu, ai observat ceva dezavantaje la folosirea uleiului Elf 10w40 de genul porniri grele iarna, motor prea zgomotos, consum mare de benzina, s.a.m.d ?

    Acum ca ai trecut pe Motul e normal ca motorul sa fie mai silentios, e totusi o diferenta de calitate intre Elf si Motul..

    La ultimul schimb ai folosit Motul 6100 Synergie+ 10W40 ?

  17. Salut @Florin11 Eu am folosit ulei cu norma 5W40 la acest motor. Ca marci am incercat pana acum ELF si Motul. In continuare voi schimba cu uleiul care este recomandat de Dacia : RENAULT - CASTROL GTX RN-SPEC 5w40 RN710. Se gaseste atat in reprezentante dar si in magazine de profil (in special online).

    In manualul meu sunt trecute mai multe norme de ulei ca fiind potrivite pentru acest motor ( 5w30,5w40,10w40) dar parerea mea ca cel mai potrivit este 5w40.

    Intrebari off-topic:

    Cum ti s-a parut comportamentul motorului cu uleiul ELF 10w40? Din cate stiu este un ulei mai slab calitativ in comparatie cu 5w40.

    Ai observat consum de ulei  pana acum ?

  18. Salut! Am pățit și eu de câteva ori ca după ce am făcut plinul nivelul de carburant să rămână neschimbat in bord. Am observat că acest fenomen apare cu precadere in două situații : dacă rezervorul este aproape gol (nivel 2 liniuțe) sau dacă mai adaug benzina după primul click al pompei. Am încercat să evit aceste două situații și problema nu a mai apărut .. Rezolvarea e simplă : lași mașina oprită complet pentru câteva minute și nivelul de carburant va afișat corespunzător … cel puțin în cazul meu a funcționat de fiecare dată.

    • Like 1
  19. Salutare :)

    Intrebare (pentru un prieten :P) : se poate monta fara prea multe modificari navigatia de pe noul Duster 2021 pe un Duster 2018 cu Medianav Evolution (fara Android Auto si CarPlay) ?

    Mi se pare un upgrade potrivit  avand in vedere ca suporta Android Auto si CarPlay wireless si in plus este navigatia originala nu vreun chinezism oarecare.

    Ma intereseaza in primul rand compatibiliatea la montaj cu conectorii si camera spate existente deja pe masina. Probabil va fi nevoie de o rama noua si alte elemente din plastic pe acolo..

    Ca sa nu existe confuzii, este vorba despre navigatia de mai jos:

    image-2021-06-22-24874187-0-duster-facelift-interior.jpg

×
×
  • Creează nouă...