Sari la conținut

Clasament


Conținut Popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 07.12.2017 în toate secțiunile

  1. 9 puncte
    Dupa 2 luni de tramvai iaca si Dusterul meu ! M-am indragostit lulea fratilor ! E bestiala! Rapitoare!
  2. 9 puncte
    Nou posesor de Duster 2018. Masina este impecabila din toate punctele de vedere.
  3. 9 puncte
    Saptamana trecuta am avut parte de o zapada mai serioasa in oras, placerea mea. Cu scuturi peste tot si cauciucuri bune masina a infruntat zapada "like a champ", apogeul fiind mersul (cu destinatie , ca tre sa fim si utili ) pe un drum prin camp , zapada viscolita cu mini-dune de 10-20-30 cm asezate perpendicular pe drum. Aveam lopata la mine, deci am mers vitejeste cu 20-30 km/h constant, spargand dunele de zapada cu scutul. Mai era si soare. Magic moment. Inca o poza dupa vreo doua cerculete: Desigur ca topirea zapezii si jegul de pe strazi si'au zis cuvantul, dar din fericire saptamana asta s'au mai linistit temperaturile si am reusit sa spal masina la 8 grade. "Schimbarea la față" Si inca vreo doua poze de azi, pe ultima zapada curata ( pe care tot eu am rascolit'o cu cateva zile inainte, mers in treapta 1 fara sa apas nici o pedala, 4wd lock, traction control off, fumat o tigara la relanti, in mers, impingand zapada. Desigur)
  4. 8 puncte
    Este vorba de al doilea meu Duster, de data aceasta un model 2018 4WD, motor tip K9K 1.5 dCI 110 cp, cutie de viteze M6, culoare Beige Dune, echipare Prestige la care am adaugat ca optionale BSW (avertizare unghi mort), sistem camere multiview si card de acces cu functia maini libere. Avansul a fost achitat pe 4 Ianuarie, data fabricatiei apare ca fiind 5 Martie iar masina a ajuns la reprezentanta Dacia pe 15 Martie. Am ridicat-o insa cu o intarziere de o saptamana deoarece intre timp a aparut programul "Rabla" si am vrut sa profit de avantajele oferite: 1400 euro prima de casare, 500 euro reducere comerciala de la dealer si o reducere de 100% pentru garantie suplimentara Dacia Exteso. Pretul final a fost de 17892 euro la care insa ar mai trebui adaugat costul voucherului Remat, 2500 lei. Asigurarile le-am facut direct la dealer: RCA Allianz pe un an 336 lei si Dacia Casco Allianz, fara fransiza, 378 euro prima integrala pe un an. Masina a venit cu 10 km la bord iar la primul plin au intrat 47.7 litri motorina. Prima surpriza placuta a fost motorul, care parca trage mai bine decat cel cu care am facut drive-test, iar lucrul asta ma face sa ma intreb daca totusi nu cumva atunci aveam functia Eco activata, desi eu zic ca verificasem.. Inca nu l-am dus la 3000 rpm. Pana acum am schimbat in treptele superioare la 2500 rpm si am retrogradat cand turatia ajunge undeva pe la 1800 rpm, fiindca mai jos de-atat se simte ca motorul e subturat. Dupa primii 100 km parcursi prin oras si imprejurimi, computerul de bord indica un consum mediu de 6,1 litri. Fata de Dusterul anterior am observat ca ambreiajul permite plecarea de pe loc cu viteza a II-a mult mai usor. La 1.2 tCE trebuia sa turez un pic motorul ca sa nu trepideze si sa nu dea in nas. Si cutia de viteze schimba mai fin, la celalalt mai agăța uneori. Butoanele pentru incalzirea scaunelor sunt mai usor de accesat la noul Duster. Pana acum sunt foarte incantat si de sistemul automat de climatizare, care e comod si silentios. Deocamdata, singurele lucruri ce ma deranjeaza sunt: lamele scurte ale stergatoarelor de parbriz, cotiera care incomodeaza la schimbarea vitezelor deoarece este ingusta si prea apropiata de corp si intr-o oarecare masura sistemul keyless sau "maini libere", ce putea fi mai prietenos cu utilizatorul, de la forma cartelei pana la logica de functionare. La alte masini, inclusiv din grupul Renault, acesta e mai bine gandit, dar o sa revin mai incolo cu detalii. Poate totusi intre timp o sa ma mai obisnuiesc cu el.
  5. 8 puncte
    De la ultima postare, s-au adunat cateva modificari: Headache Rack cu plasa metalica. Cutie de aluminiu custom made, vopsita in negru. Snorkel Duster cu cap Safari. LED bar 106 cm. Prelungiri rollcage cu suport pentru haion, custom by Mudster. Haion cu suport roata de rezerva custom by Mudster. Bare Metalice fata si spate custom by Mudster. Suport numar inmatriculare iluminat by Mudster. Stopuri LED negre. Troliu Warrior Spartan 6000lbs cu sufa sintetica si suport by Mudster. Toate lucrarile au fost executate de Mudster, inclusiv vopseaua Raptor Tintable in nuanta Riviera Blue. Urmeaza alte modificari.
  6. 7 puncte
    Chiar daca sunt de mult timp membru al forumului, iar dusterul l-am cumparat din mai 2010 (cred ca printre primele 4x4 livrate), nu i-am facut topic de prezentare pana acum. E vorba de un 1,5 dci de 110 cp 4x4 (K9K*898 TL8) alb frigider, echipare Laureat cu ESP, geamuri electrice spate si volan imbracat in piele (cred ca era in pachet cu ESP-ul). Acum are aprox. 125000 km. Pana acum i-am facut urmatoarele modificari: 1. Montat arcuri HR +3cm 2. Izolatie fonica in interior cu material bituminos STP, un material pe baza de vinil (foarte greu) si pasla autoadeziva 3. Montat scut diferential, urmeaza si pt rezervor (cand o sa fie timp) 4. Grila radiator de la rusi 5. Serigrafie ceasuri noua 6. Montat elemente de Pack Look 7. Montat scaune de Audi a4 s-line 8. Mutat comenzi geamuri pe usi 9. Montat medianav cu grila dedicata 10. Montat consola pavilion de la rusi 11. Folie pe geamuri 12. Scos DPF + reglaje ECU realizate special de mine (Cmax de 260 Nm, exact ca la rally des gazelles) 13. Realizat tapiterie din piele maro pt scaune, usi si bord + vopsit elemente plastic in Black Piano. 14. Montat pilot automat universal (am spart maneta si trebuie sa o schimb) 15. Montat volan tip nou si imbracat in piele cu cusatura maro Urmeaza montat becuri philips X-treme vision, scut rezervor si amortizoare bilstein cu talerul mutat mai sus de la mudster
  7. 7 puncte
    Bună ziua! Mi-am făcut curaj să vă scriu aici deoarece sotul meu era pur și simplu indrăgostit de mașina noastră, Duster Laureat benzină 4x2. neagră, fabricație 2014 și îmi povestea că vă urmărea și vă admira pe toți pe acest forum (stanicad era ID-ul sau aici). A trecut în neființă la volanul acestei mașini pentru că a intrat cineva în noi,pe contrasens, pe 22 august 2017 (marți, aprox. ora 7), pe DN2/ E85. Apoi am fost proiectați de altcineva, nevinovat, într-o fântână, la intrare în județul Ialomița. Nu vreau să mă compătimiți. Incerc să depășesc trauma accidentului, deoarece și eu (pasager față dreapta), și băiatul meu (pasager dreapta spate) am supraviețuit, după spitalizări îndelungate, mai ales eu. Ba chiar pot să spun că aș dori să achiziționez din nou mașina aceasta și atunci să vă cer sfaturi. Acum pot spune că știu ce s-a petrecut (am văzut tot atunci, dar despre decesele apropiaților am aflat după mai multe zile) și chiar pot vorbi despre ce s-a întâmplat în ziua aceea neagră, fiindcă sunt convinsă că se va face dreptate în justiție. Dacă nu schimbă ăștia codurile...Concluzia Poliției este clară și corectă Sigur, am ținut să spun că era extrem de atașat de Duster, de ex., în mai 2017 posta aici că ajunsese la 30 000 de km făcuți numai în vacanțe splendide, din care ne-au rămas amintiri cu care ne alinăm adesea. Cer iertare dacă v-am importunat sau întristat, dar, pt mine, mesajul e doar un omagiu și o rememorare a soțului și a pasiunii lui pt mașină, pasiune pe care o împărtășesc total, deși amândoi ne încadram la categoria șoferi începători, dar nu inconștienți. Și mai sper că nu s-a supărat pe mine de acolo de sus că v-am scris. Își făcea un fel de foto- jurnal de călătorie pe pagina lui: https://www.facebook.com/daniel.stanica.69 Vă doresc sănătate și felicitări pentru susținera tuturor dusteriștilor! SM P.S Am văzut că în regulament se spune că ar trebui să postăm la început în această secțiune. Dacă am greșit locul, iertare, vă rog!
  8. 7 puncte
    Am preluat masina astazi in jurul orei 15 si am facut primii 100 de km si e super, a scos un consum de 5'9 pe ruta craiova bals slatina dus intors.....mergand bara la bara in orasul bals. Multa sănătate si multi km fara incidente. Masina 4x4 prestige 1.5 dci 110 cp culoare alba fara piele in rest toate opțiunile.
  9. 7 puncte
    În sfârșit cu încălțări noi.
  10. 7 puncte
    Revin dupa o tura de 1280 de km Bucuresti-Cluj-Bistita-Vatra Dornei-Tg-Mures-Bucuresti. Pana la Cluj am avut un consum mediu de 4.8l/100km, iar per total tura 5.1l/100km! Consumul mi se pare genial! Trebuie sa mentionez ca am respectat in mare vitez legala ( prin localitati cu 60-70Km/h, iar in afara 100-110km/h ). Nu am condus sportiv! Treptele de viteza au fost schimbat intre 2500 si 3000 de rotatii. Masina per ansamblu m-a entuziasmat! Nu are nici o legatura cu modelul anterior! ( nu vreau sa jignesc pe nimeni, doar sa scot in evidenta zonele in care a evoluat ) Foarte stabila pe viraje ( mai stabila decat Santa Fe-ul 2016 ), scaunele foarte confortabile! La intoarcere dupa un drum de 11 ore, din cauza zapezii si lapovitei si cu 2 pauza de 30 minute, nu aveam dureri de spate! Antifonarea este foarte buna! Masina a venit cu Bridgestone Dueler Sport AS. Ca spect par cauciucuri de vara desi pe ele scrie M+S, insa s-au comportat foarte ok prin zapada si a fost ceva zapada prin pasul Tihuta, unde am intrat un pic si pe un drum lateral acoperit cu zapada! Un alt mare plus este dat de faptul ca la denivelari nivelul de zgomot produs de articulatii ( suspensie ) este foarte mic ( mai bun decat la Santa Fe )! Singurul minus este dat de faptul ca mi-as fi dorit sa am comenzile de pe volan luminate noaptea, dar nu sunt! In rest, masina asta chiar reprezinta o alegere inteligenta! P.S. Am mers si cu Suzuki Vitara 4x4 si este praf in comparatie cu tinuta de drum a noului Duster. Nu mai zic nimic in off-road!
  11. 7 puncte
    Ieri a venit cotiera, am zis ca weekendul asta o montez. Dar n'am avut rabdare, asa ca am montat'o aseara, pe intuneric. Mai intai vreau sa mentionez ca desi la comanda aparea ca fiind teoretic OEM Renault/Dacia, practic cotiera este facuta de o firma din Suedia. De aici si diferentele de texturi la materiale. Desi cotiera e neagra, nu e aceeasi nuanta ca si tapiteria de pe scaune. Nu'i baiu, trecem peste. Important e ca e acoperita cu material textil, nu cu piele ecologica. Spatiu de depozitare destul de incapator. Bonus are si un covoras din cauciuc/silicon inauntru. Plasticul are alta textura decat ce gasesti prin interiorul masinii, dar nu e o problema atat de mare. Important e ca am acces la tot ce aveam acces si inainte, mai ales daca ridic cotiera. Desi pare ca nu e "infipta" pana la capat in suport, va asigur ca este montata bine. Mi se pare usor ciudat faptul ca aceasta cotiera ( mai lata decat cea de pe Dusterul nou ) sta aproape lipita de scaunul din dreapta si la 0.5 cm de scaunul din stanga ( pe care si este montata). Dar din nou, nu'i baiu, am eu ca sofer mai mult loc. Operatiunea a durat aproximativ 50 minute, eu si inca un ajutor cu lumina. Nu am apucat sa fac poze in timpul montajului pentru ca eram in "durerile facerii". Instructiunile primite au fost urmate pas cu pas, cel mai important aspect fiind ca gaura pentru prins suportul in care vine cotiera era acolo unde trebuia. In plus fata de instructiuni am avut de deconectat si mufa pentru incalzirea in scaun ca sa pot ridica husa. Pentru cei interesati, urmatoarele masini au acea gaura pentru prins suportul: -Duster II dupa 2013 -Dokker si Lodgy dupa 2016 -Logan II si Sandero II dupa 2012 Codul de piesa este 77 11 000 366 Ca si gand de final : desi a costat "vreo doi" bani, in final eu zic ca s'a meritat. E destul de solida ( desi n'o sa ma sprijin de ea cand ma dau jos din masina) si se simte de parca exact acolo era locul ei.
  12. 6 puncte
    Tutorial actualizare harti MediaNav gratis cu Supermodd Eu personal am cumparat de curand un Duster din 2017 la mana a doua si am descoperit MediaNav-ul. Am fost incantat de navigatie cand am vazut ca are si aplicatie iGO pe care o folosesc de multisor pe mobil si sunt multumit de ea. Dar m-am enervat cand am vazut ca hartile sunt din 2014 si pentru actualizare se cere vreo 100 Euro. Astfel am cautat pe net si am inceput a gasi diverse metode Menavrus, Menaco, Kwid, Supermodd, MediaNav Plus si alte versiuni. Ideea de la care am plecat a fost de a updata in mod gratuit hartile navigatiei atingand cat mai putin fisierele sistemului original, restul de adaosuri mai putin important.La un final m-am oprit la Supermodd-ul dezvoltat se pare la origini de un italian Favre. Contine si player video, player foto, etc dar pe mine m-au interesat mai putin acestea. Video Actualizare Harti MediaNav Pe mine personal ma incantat faptul ca instalezi/dezinstalezi usor aplicatia fara urme, si e compatibila cu ultimele versiuni de firmware. M-am gandit sa fac si un tutorial pentru a ajuta si pe altii care poate il prefera daca il au ca si optiune. In primele 90 de zile de la cumparare masina, producatorul ofera gratuitate la update-ul de harti si recomand de a se folosi oricine poate de aceasta facilitate prin Dacia MediaNav Toolbox. Mai tarziu prin acelasi toolbox se fac in continuare update-urile oficiale gratuite de firmware prin detectie automata in functie de amprenta digitala creata pe masina voastra. Pentru cine are o versiune mai mica de acestea, trebuie sa faca actualizarea pe cale oficiala. Se introduce un stick USB (de maxim 32GB) formatat numai in FAT32 si gol in aparat iar in menu la Navigatie/Optiuni/Actualizari Harti/Optiuni trebuie sa dea Actualizare, in asa fel incit sa se creeze amprenta digitala cu informatiile despre MediaNav-ul vostru pe USB. La sfirsit se introduce stick-ul USB intr-un PC si recomand sa salvam in PC amprenta pentru orice eventualitate pe viitor. Apoi cu Dacia MediaNav Toolbox se descarca automat ultima versiune disponibila pentru MediaNav, cu stickul cu aceasta versiune mergem din nou la masina si dupa ce il introducem in aparat din menu dam sa faca actualizarea. Se controleaza sa avem ultima versiune de firmware in acel moment (4.1.0 pentru Standard sau 9.1.3 pentru Evolution). BACKUP De obicei inainte de a incepe orice actiune de update, mie personal imi place sa imi fac un Backup la sistem pentru a fi protejat in orice eventualitate si astfel am gasit o modalitate foarte simpla cu un utlitar Total Commander ce se poate lansa direct de pe stick. Variantele sunt mai jos. Backup-urile s-au dovedit utile in multe cazuri cand din varii motive se blocheaza MediaNav-ul si trebuie recuperate. Recomand de a se salva tot ce e posibil din MediaNav. Oricum cele mai importante sunt folderele Storage Card si Storage Card4 ce trebuie salvate obligatoriu. Rulare Total Commander pe MediaNav Standard de pe memoria USB (fara instalare) Ce mai simpla cale de a updata harti sau schimba fisiere in Storage Card. Singura problema e ca nu poti rula alte programe sau schimba fisiere ce sunt deja in functiune. 1. Descarcati fisierul din link-ul de mai jos 2. Dezarhivati fisierul zip si copiati toate fisierele in radacina memoriei USB 3. Acum ce ramane e doar de a baga stick-ul USB in MediaNav, MediaNav se inchide si se porneste din nou cu memoria USB bagata Total Commander pentru MediaNav Standard Rulare Total Commander pe MediaNav Evolution de pe memoria USB (fara instalare) Ce mai simpla cale de a updata harti sau schimba fisiere in Storage Card. Singura problema e ca nu poti rula alte programe sau schimba fisiere ce sunt deja in functiune. 1. Descarcati fisierul din link-ul de mai jos 2. Dezarhivati fisierul zip si copiati toate fisierele in radacina memoriei USB 3. Acum ce ramane e doar de a baga stick-ul USB in MediaNav Total Commander pentru MediaNav Evolution SUPERMODD Se aplica atat pe MediaNav Standard cat si pe MediaNav Evolution. MediaNav Standard Se descarca de aici Supermodd-ul pentru versiunile de firmware de la 4.0.3 la 4.1.0 (Cel puțin trebuie să aveți 4.0.3 instalat) Supermodd pentru MediaNav Standard MediaNav Evolution Se descarca de aici Supermodd Evolution pentru versiunile de firmware de la 7.0.5 la 9.1.3 (Cel puțin trebuie să aveți 7.0.5 instalat) Supermodd pentru MediaNav Evolution Se dezarhiveaza fișierul rar și fișierul rezultat, numit “upgrade.lgu”, puneți-l într-un USB, formatat în FAT32, plus folderele foto, IGO8, Supermodd și clipurile video. De recomandat de a face pe stick-ul USB si un folder Backup si un altul Harti Noi. In folderul Harti Noi puneti ce vreti sa adaugati pentru navigatie, spre exemplu (hartile, poi, licente, radarele, userdata daca aveti, tmc, etc). In folderul Backup recomand sa salvati dupa ce intram in sistem pentru orice eventualitate tot ce se poate din MediaNav daca nu a-ti facut-o un pas mai inainte. Oricum minim de salvat sunt folderele Storage Card si Storage Card4 ce sunt foarte importante. Spre deosebire de pasul de mai inainte acum in Storage Card4 o sa gasim si utilitarele instalate de Supermodd cand vom intra. Inca o data recomandarea este sa creati o amprenta digitala asa cum este sistemul original inainte de a proceda la orice modificare si sa o tineti salvata in computer. Astfel daca vreti sa faceti update de firmware via Naviextras aveti deja amprenta. Am pornit motorul, in eventualitatea ca bateria e descarcata, am pus stick-ul USB și in cazul meu a aparut cererea sa accept instalarea Supermodd Evolution, am acceptat instalarea, incepe instalarea cateva liniute si se restarteaza MediaNav-ul (nu scoateti USB-ul), dupa repornire continua instalarea pana când iti cere să instalezi din nou si apare sunetul, prin săgeata jos stânga parasim instalarea. Puteți porni acum Supermodd-ul, facand click pe pictograma telefonului de sus, care apare lângă timp. Odată instalat, Supermodd, poți cu TotalCommander, salva fișierul de pe USB, upgrade.lgu, în dosarul Supermodd, astfel încât să nu iti ceara să îl instalezi din nou la fiecare citire a USB-ului. Am deschis TaskManagerul si oprit serviciul NNGNAVI2.EXE pentru a putea lucra cu fisierele navigatiei. Am deschis Total Commander-ul ce apare in limba spaniola, dar se poate seta temporar si in engleza din meniu. Eu asa am procedat. Stick-ul tau USB se regaseste ca folder MD. Astfel cu Total Commanderul am facut mai intai backup-ul specificat mai sus si apoi in Storage Card4/NNG/ gasiti toate fisierele navigatiei. Acum am copiat din folderul Harti Noi tot ce am pregatit (licente, harti, poi, userdata, dem, buildings, etc). Din ce am vazut memoria nu e foarte mare max 2.84 GB (Storage Card 4) si pe undeva pe net ca cineva spunea ca nu accepta mai mult de 1.8 GB ocupat (ramane de testat). Oricum nu intra toate hartile asa cum sunt in iGO Europe HERE 2018 Q1 acum de aprox 6 GB. Storage Card 4 spatiu: MediaNav Memorie Totala: Eu am pus totul (fisierele FBL, FDA, FPA, FJW, FSP, HNR, POI, SPC, TXT, KML, DEM, 3DL, 3DC) pentru Romania, ca aici folosesc masina. Ramane sa vad daca functioneaza fisierele FJW si Buildings cand voi face un drum prin Bucuresti pe autostrada. Cred ca 3D nu vor functiona dar vom vedea. La final se iese din Supermodd cu buttonul Salir. Se opreste motorul si Medianav-ul pentru vreo 2 min si se porneste din nou pentru a reinitializa serviciul oprit manual mai inainte. Astfel am avut hartile updatate la ultima versiune. Ce mi-a placut a fost si ca de se doreste dezinstalarea Supermodd-ului pentru a merge la o revizie se poate face usor si ecranul revine la normal fara alte icoane. Din modul Supermodd se gliseaza ecranul in sus, apar noi pictograme si se da click pe Desinstalar se accepta. Apare un contor de 15s se asteapta. La final Supermodd-ul e dezinstalat si dupa putin timp e recomandat de a se opri MediaNav-ul vreo 2 min si reporni sa permita oprirea tuturor serviciilor startate suplimentar. O prezentare video mai pe scurt si aici. Mie mi-a placut modul ca vad ceea ce fac eu personal. E si posibilitattea doar de a face o arhiva upgrade.lgu cu totul in ea pregatit, si la final verifici doar.
  13. 6 puncte
    Salutare, Astăzi am 1000 km cu noua jucărie ... după pățanie cu pachetul legislativ și covorașele (rezolvată pana la urma cu voucherele acordate de Dacia și scuzele de rigoare) pot face câteva comentarii preliminare: - consum mediu la primii 1000 km 7% jumătate in oraș cu funcția ECO activata și restul afara ... fără ECO, inclusiv autostrada cu pilot automat și viteza de croaziera 120 - 130 km/h - părțile bune menționate pe forum .... insonorizare mai buna, confort scaune ... etc, nu le mai mentionez, ca pot plictisi onor audiența ... - dezamăgit de cauciucurile cu care a venit echipata ... al season BF Goodrich ... m-am dus sanie cu ea pe zăpada .... așa ca iarna viitoare le schimb cu ceva mai profi, - nu reușesc sa-i dau de cap la bluetooth ... nu reușesc sa activez comanda vocala la telefon .... poate nu fac eu ce trebuie ... și nu am nokia 3110 ci samsung s7edge ... in manual zice ca accepta iOS de la 6 in sus ... in fine ... mai studiez; - acum o “mic aproblema” când plec de pe loc, și trec in treapta a doua ... aud o bătaie (trăncănit) la puntea spate .... grup ... cardan .... nu îmi dau seama încă ... nu îmi dau seamăn dacă este un zgomot normal de rulare sau nu .... aceeași trona Nitura o simt și la viteze mici când apăs ambreiajul ..... m-am rog .... voi face o vizita in service sa vedem .... - citind înainte manualul ma văzut ca e “recomandat” sa nu depășești 2500 Rot/min drept pt care nu am băgat-o încă in Off road ... cu excepția unor noroaie mici ... deh .... nu m-am abținut .... - faruri aburite un pic intr-un colț, in dreptul luminilor led ....la ambele .... simetric, și foarte puțin .... pun poze data viitoare .... analizam ce se mai întâmpla îs acționăm in consecință .... - in rest una peste alta ... din ciclul “dacă” .... dacă ar fi avut 130 cp si cursele la viteze mai lungi un pic .... era mașina perfecta ... - dacă vreun coleg a mai pățit problema cu “troncanitul” grupului îs la apăsarea ambreiajul la viteze mici si a soluționat-o .... aștept rezolvarea ... In rest ... sa auzim de bine și aștept sa ne vedem și in Off road ....
  14. 6 puncte
    Salutare tuturor si bine v-am gasit, M-am alaturat si eu comunitatii odata cu achizitia unui Duster 2, 1.5 DCI, 110 CP, varianta de echipare Comfort plus Medianav, scaune incalzite, senzori si camera spate, volan de piele. Vechea mea masina este un Ford Focus 2 Facelift, 1.6 TDCi 110 CP si comparandu-le pot spune ca sunt foarte incantat de cat de sprinten e Dusterul. Focusul era resoftat si avea in jur de 135-140 CP insa chiar si asa Dusterul e mai fasnet. Mi se pare ciudata notificarea aia de schimbare a vitezelor ce apare in bord la Duster. Eu schimb vitezele in jur de 2700-3000 rpm si la Duster la 75 de km/h imi cere deja a V-a. Foarte probabil ca asta sa fie pentru un condus economic insa Dusterul meu n-o sa vada nici Eco mode si nici viteza schimbata sub 2500 rpm pt. ca e complet nesanatos pt. un Diesel sa il subturezi. Multa santate si sa ne bucuram de Dusterele noastre.
  15. 6 puncte
    Exteriorul e cam gata.
  16. 6 puncte
    Profitand de timpul liber (si de vremea urata) am schimbat discurile si placutele de frana. Pentru a da jos port-etrierii e necesara o cheie buna de 18 si probabil un prelungitor. Discurile vechi (probabil originale, ~100k km) erau pline de rugina insa nu erau chiar distruse. A fost necesar un ciocan maricel pentru a le convinge sa iasa de pe butuc. Din patru suruburi noi de prindere a discurilor pe butuc am avut doar unul, restul pierzandu-se probabil prin duba fan-curier.
  17. 6 puncte
    Condiţii pentru repornirea automată a motorului: Funcţie Stop&Start dezactivată de şofer SAU viteza vehiculului depăşeşte 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU este selectat marşarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală şoferul prima dată debreiază) SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis SAU cauză generală injecţie SAU climatizare SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei) SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse) SAU asistenţă mâini libere la parcare/parcare inteligentă SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C) SAU poziţia schimbătorului de viteze nu este disponibilă SAU pierdere a comunicaţiei între modulul de comandă a motorului şi UCE stop&start Anumite condiţii pot dezactiva temporar funcţia stop&start: Dezactivarea semnifică: lăsarea motorului în funcţiune sau repornirea motorului. Condiţii motor pentru dezactivare stop&start: Temperatura lichidului de răcire motor este sub 21 °C sau motorul este cald (temperatura lichidului de răcire este mai mare de 105 °C SAU temperatura carburantului este peste 90 °C). Regenerarea filtrului de particule este în curs. Temperatura în amonte de turbină este mai mare de 670 °C timp de 30 de secunde (de ex.: oprire la punctul de taxare după o cursă lungă sub sarcină pe autostradă). Turaţia de ralanti este mai mare de 500 rot/min. Turaţia de ralanti accelerat este solicitată pentru accesoriile vehiculului utilitar. Presiunea atmosferică este sub 780 mbari (altitudine: 2200 m). Mai mică de 2 secunde între două secvenţe de pornire. Condiţii preventive ale motorului pentru dezactivarea stop&start: Numărul de porniri motor adunate este egal sau mai mare de 280 000 (motor K9K), funcţia stop&start este interzisă pentru a proteja pompa de înaltă presiune. Condiţii de climatizare pentru dezactivarea stop&start: Modul automat al climatizării cu o diferenţă de mai mult 2 °C între temperatura ţintă şi temperatura măsurată. Funcţia "vedere clară" activată. Umiditate prea mare pe parbriz. Climatizare PORNITĂ şi temperatura exterioară peste 35 °C. Temperatură lichid de răcire motor < 25 °C dacă ventilatorul este oprit şi temperatură lichid de răcire motor < 40 °C dacă ventilatorul este pornit (în funcţie de temperatura exterioară). Pe contactul planşei de bord, funcţia stop&start este inhibată timp de 5 secunde pentru o calculare corectă a iniţializării. Condiţie de inhibare a frânării pentru dezactivarea stop&start: Presiune MasterVac sub 400 mbari ( + /-50 mbari) (de ex. după frânări puternice repetate). Pedala de frână este apăsată de 3 ori în modul de oprire automată. Condiţii de gestionare a energiei pentru dezactivarea stop&start: Prea mulţi consumatori electrici activaţi de către şofer (toţi consumatorii statici posibili + consumatorii ocazionali (geamuri electrice, pavilion etc…). Tensiunea bateriei este prea slabă (stare de încărcare sub 80% sau mesaj pe tabloul de bord "Baterie slabă"). Baterie prea rece (temperatură baterie sub -5 °C). Tensiunea slabă a bateriei este afişată mai mult de 3 ori. Consum mare de curent până la 70 A prin auxiliare timp de 10 secunde. Întrerupere controlată pentru compatibilitate impuls până la 70 A. Condiţii părăsire a dezactivării stop&start de către şofer: Capacul motorului este deschis SAU uşa şoferului este deschisă SAU şoferul nu se află aşezat pe scaun SAU centura de securitate a şoferului nu este închisă. Funcţie Stop&Start dezactivată de şofer SAU viteza vehiculului între 2 opriri ale vehiculului nu depăşeşte 7 km/h (deplasare minimă) Sau viteza de mers înainte a vehiculului nu depăşeşte 8 km/h după o manevră de întoarcere (cutie de viteze manuală şi cutie de viteze automată) SAU viteza vehiculului după o pornire iniţială nu depăşeşte 11 km/h (iniţializare control dinamic traiectorie) SAU şoferul nu este detectat în scaun SAU viteza vehiculului depăşeşte 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU capota este deschisă SAU este selectat marşarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală şoferul prima dată debreiază) SAU uşa şoferul este deschisă sau defectă SAU centura şoferului este deschisă SAU contactul în poziţia neutră nu este atins SAU pedala de ambreiaj este apăsată între capătul cursei şi începutul cursei SAU cauză modul de comandă motor: regenerare DFP SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: rot./min. > prag + histerezis SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis SAU cauză generală injecţie SAU climatizare SAU temperatura exterioară nu este ideală (prea scăzută sau prea ridicată) SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei) SAU protecţie demaror (secvenţă lună şi scurtă demaror, motor sub demaror) SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse) SAU reglarea sistemului anti-blocare /control traiectorie SAU asistenţă mâini libere la parcare/parcare inteligentă SAU pantă mai mare decât pragul SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C) SAU poziţia schimbătorului de viteze nu este disponibilă SAU protecţie termică demaror SAU pierdere a comunicaţiei între modulul de comandă a motorului şi UCE stop&start SAU accident Sau defectare a senzorului scaunului şoferului SAU defectare a sistemului start-stop al cutiei de viteze automate SAU presiune de frânare (de la control traiectorie) SAU stare indisponibilă a contactului în poziţie neutră
  18. 6 puncte
    Inainte de a avea Duster am avut Hyundai Santa Fe 2016, am avut si Touareg si am ajuns la Duster. Faptul ca ai niste plastice un pic mai moi nu inseamna fiabilitate! Am avut masini la preturi duble sau triple fata de Duster si le-am vandut pentru ca nu meritau banii si ma plimabm cu el prin service din diverse motive de "garantie". De mentionat ca nu suport ideea de masina second hand. Duster-ul 2018 mi se pare o masina foarte ok la banii acestia! Este complet diferita ca si comportament pe sosea fata de modelele anterioare, mai stabila, mai confortabila, suficient accesorizata si ceva mai bine legata. Din tot ce am avut pana acum, este masina masina de care sunt cel mai multumit.
  19. 6 puncte
    Buna ziua, Sunt nou pe acest forum asa ca incerc sa invat cat mai repede ce se intampla pe aici. Iata cateva poze cu jucaria mea si cateva modificari ulile pentru mine facute la ea: - navigatie MediaNav montata pe bordul vechi (grila modoficata) - lupe Bi-Xenon - troliu (3Tone) - incalzire in scaune (aftermarket) Dacia Duster 4x4 1.5 dci 110cp (fostele masini de la Petrom).
  20. 5 puncte
    Scouting the area Cazanele Dunarii, Orsova, Nera - 2018. Stiu ca nu e Duster 2... dar nici Ph2 nu e un model chiar batran atunci cand e lumina buna in poze ... Este totusi cantecul de lebada al modelului Ph2 Enjoy.
  21. 5 puncte
    DUSTER 2 - Prima etapa de testare Trials Articolul nostru despre #Duster 2 vine spre finalul ciclului de reviewuri din presa sau bloguri, consider insa ca acum este cel mai bun moment pentru o analiza detaliata, deoarece masina a avut suficient timp sa isi descopere punctele forte sau slabe. Astfel ne aflam la momentul oprtun in care putem obiectiv sa comentam despre munca investita in #Duster2 de catre Dacia. #Testarea clasica accesibila tuturor de genul drive-testelor facute la dealeri are dezavantajul ca nu exista suficient timp si diversitate de trasee ca sa poti sa descoperi cu adevarat masina. Personal cand m-am urcat prima data in Duster 2 si l-am condus la reprezentanta, nu m-a impresionat atat cat a facut-o in sesiunea de teste completa. Se pare ca ai nevoie de cel putin 50km condusi pe diferite trasee ca sa incepi sa simti si apreciezi ce ofera Duster 2, atat ca produs de sine statator din gama SUVurilor cat si ca diferenta fata de vechiul model. Apectele de design sau bord, chiar daca le-am analizat si noi, nu are sens sa le prezentam. Sunt detalii deja discutate in articole de catre ziaristii auto dedicati si pe care le recomand cu caldura, in special pe cele ale lui Adam Robert (*Turatii.ro). Ce ne intereseaza pe noi acum este sa stim cum se compara Duster 2 fata de vechiul Duster, cata valoare adaugata aduce ca #produs nou, daca are probleme si daca se #justifica #investitia #financiaraintr-un Duster #nou sau unul SH. Revenind la modul cum au fost concepute testele, ele au fost au avut la baza o #testare comparativa pe 6 Dustere de catre 8 soferi pe trase diferite in cursul aceleiasi zile: PILOTI - 4 soferi de Duster model vechi Ph2 (*doi dintre ei participanti la competitii offroad). - 1 sofer de Duster 2 - 1 sofer de BMW Seria 3 - 1 sofer de Skoda Superb - 1 sofer de Logan MASINILE (*toate 4x4 1.5 dci): - Duster 2 OEM cu anvelope standard - Duster 2 cu suspensie modificata si anvelope AT - Duster Ph2 cu ATuri, suspensie si mapa modificata, 3xcamere video, lasere, boxe, antifonare, etc - Duster Ph2 cu ATuri, suspensie si mapa modificata - Duster Ph2 cu ATuri, suspensie modificata si reconditionata si mapa modificata - Duster Ph2 OEM cu anvelope standard. NOTA: Masinile au avut interfete OBDII+TorquePro instalate si in jur de 50 de senzori de functionare au fost intregistrati in limitele oferite de utilizarea telefoanelor pentru monitorizare si inregistrare pe o perioada atat de lunga de timp (*9 ore). TESTE: Pe durata testarii soferii s-au schimbat intre masini si au putut sa le evalueze in toate scenariile, in special Duster 2ul. Pe langa testarea respectiva au mai existat testari separate mai scurte cu soferi din Politia Romana, soferite si deasemenea o zi de teste offroad la campie cu 2 soferi de Duster (*teste de plecari de pe loc la inclinatii de 30-35+ grade pe praf, incrucisari punti, noroi). Ce am descoperit noi pe tot parcursul testelor, este ca Duster 2 se comporta mai bine decat vechile Dustere in toate scenariile pe asfalt sau in offroad. Fata de vechiul Duster 2015-2017 stoc/OEM, diferentele sunt mai evidente in toate zonele masinii: antifonare, motor, suspensie, anvelope, software, senzatii la volan, offroad, asfalt, optionale, etc. Cu mici exceptii subiective la cateva capitole comparative cu Ph2uri modificate, toti pilotii au dat note mai bune Duster 2, suficient ca la fiecare din ei noul Duster sa castige la punctaj final in fata generatiei precedente Duster. Deasemenea in logurile de functionare motor, in cele care am reusit sa le strangem, nu am observat nimic anormal la Duster 2, in sensul de cresteri nejustificate de presiuni, temperaturi, erori sau consum. IMBUNATATIRILE NOTABILE LA DUSTER 2: - O caroserie bine conceputa, inchegata si cu o tabla mai bine ranforsata. - Usi care se inchid normal si lufturi (*spatii intre piese) extrem de mici. - O aerodinamica mult imbunatatita care ajuta la consum si zgomot redus. - O ridicare a podelei cu 2cm (chiar daca trenul de rulare si traversa au ramas la 21cm, o sa simtiti insa plafonul mai jos fata de vechiul Duster) - Un motor 1.5dci care vine din fabrica in realitate cu 119cp (*cai putere) confirmati pe dyno si perceputi de noi la volan. - Amortizoare si arcuri mai optimizate si placute pe sosea (*rigiditate) si in offroad (confort). - Anvelope foarte de bune in offroad si silentioase pe sosea (Dueler HT). - Un consum cu aproximativ 2 litrii mai bun fata de generatii mai vechi de Duster. - Unghiuri de atac similare cu vechiul Duster, desi in teren iti lasa impresia ca Duster 2 ofera 1-2cm extra mai mult in acelasi loc intre bara si pamant. - Sistem HDC care eficientizeaza franarea pe fiecare roata si te salveaza atunci cand cobori abrupt cu fata sau cu spatele masinii. Tot HDCul iti blocheaza pe loc masina atunci cand pierzi controlul in rampa si risti sa aluneci la vale, oferindu-ti timp sa iei cele mai bune decizii. - Un sistem start-stop eficient si util. Faptul ca motorul are un sistem ce conserva si recupereaza energia de rotatie eficient, te ajuta in offroad ca sa nu iti moara motorul in situatii dificile si evident ajuta repornirea la semafoare a motorului in oras. - Scaunele chiar daca par stramte la inceput, se mai lasa si te adaptezi cu usurinta dupa 200km. - Volanul si directia sunt foarte bune facut si placute la condus. - Cutia de viteze este o idee mai lunga ca la vechiul Duster, astfel pe aceeasi viteza ai turatii mai reduse cu aproximativ 200 de ture. Nu am prefeput diferente de forta in offroad din cauza asta. Viteza 1-a isi face treaba la fel de bine pe post de reductor. - Vitezele se schimba acum mai usor. - Sistemul audio este net superior vechiului model si chiar in fata unuia cu un upgrade de buget la boxe/usi pe Ph2. - Avertizarea pentru unghi mort functioneaza bine si este chiar utila. - Camerele video sunt si ele interesante si utile (*mai ales cele pe fata si spate). - Chiar si la trenul de rulare, care este ca design similar cu cel vechi, piesele sunt diferite ex: pivoti lemforder putin mai mari la bascule. Ar mai fii mult de scris, insa prefer lasam loc de continuare si pentru etape de test viitoare. CONCLUZIE: 1. Per ansamblu merita sa investesti in achizita unui Duster 2? - Merita! Este o masina care intoarce capetele si a fost apreciata de toti cei care au condus-o. 2. Isi justifica Duster 2ul pretul si valoarea fata de vechia generatie Duster Ph2? - Evident, Da! Este o masina fiabila (*din ce am aflat de la testarea de uzina) usor de intretinut, care daca duce fara probleme 500k kilometrii si care isi pastreaza extrem de bine valoarea la revanzare. 3. Daca ai bani pentru un Duster Ph2 model mai vechi si inca in garantie, merita sa il cumperi SH sau sa faci un efort si sa alegi un Duster 2 nou? - Clar merita efortul pentru D2, masina este superioara vechiului Duster. Un Duster vechi in garantie upgradat costa in jur de 13k plus inca 3k din imbunatatiri ulterioare (*care iti invalideaza garantia). Diferenta de pret ramasa, este perfect justificata pentru emisii mai bune, optionale si confort, toate in garantie. 4. Daca fiind linie de productie noua, unele masini intampina mici probleme gen: sirenaj, cornering, restart CB? - Pentru toate aceste mici probleme, fara dubii va informam ca sunt in curs de rezolvare la Dacia (*ex: mai exact la Continental pt. CB) si le analizam/raportam si noi cu interes. Deasemenea mai garantam ca putem si noi sa le rezolvam sau diminuam prin Duster Trails, similar cum a fost rezolvat si corneringul de catre colegii nostrii (*de mentionat ca pe masinile noastre de teste nu am fost afectati sau intampinat probleme). La final, daca va pare prea pozitiv aritcolul nostru fata de tipica neutralitate din presa auto, sa nu va imaginati ca patriotismul nostru ne face sa fim prea pozitivi. Sub nici o forma nu am risca sa recomandam membrilor nostrii o masina care sa nu isi merite banii. Mai mult decat oricine altcineva, comunitatea intodeuna va trage la raspundere si critica constructiv producatorul. Inclusiv noua celor care am testat, nu ne este usor ca soferi de vechiul Duster upgradat, sa recunoastem ca un Duster 2 stoc ne depaseste la scor. Personal conducand zilnic Duster 2ul timp de o saptamana, pot sa confirm ca mi-a parut rau sa ma despart de el si sa revin la Dusterul meu vechi si inca simt lipsa D2. Nu in ultimul rand, felicitari si jos palaria in fata colegilor de la Dacia pentru nivelul atins in calitatea muncii in pofida tuturor constrangerilor de proiect. Bravo! Acestea fiind spuse, sper ca pozele atasate de la testare sa va ofere o perspectiva noua asupra experientei complete Duster ca un #Smart #Buypentru un #Smart #Weekend, o masina romaneasca care ne depaseste asteptarile. Drumuri bune, Echipa Trails PROMO VIDEO - https://www.facebook.com/DusterTrails/videos/329828284213957/ MENTIUNI: Multumiri pilotilor de teste Trails care s-au descurcat cu profesionalism pe traseu si au facut aceasta evaluare posibila: Adrian Dinu,Tiberiu Stan,Cristian Mihai Sadean, Bogdan Georgescu, Ionut Baban, Andrei Ionescu, Claudiu Anghel, Cosmin Craciun. Deasemenea multumiri Dacia pentru masina oficiala de teste si increderea in Trails.
  22. 5 puncte
    Azi a fost a 41 zi , momentul cand asteptarea lui Dusterica a luat sfarsit. Comandat in 15 martie cu programul rabla, ridicat 26 aprilie. Este un Duster 1.5 dci 4x2 confort cu Medianav Evo, Jante aluminiu 16 inch, volan imbracat in piele , vopsea metalizata Bej Dune si sistemul maini libere (keyless) Tot azi a primit si folie Llumar 20 % pe geamurile si luneta spate. Urmeaza sa vina protectiile de praguri, aparatori noroi si husa pt cardul de acces. Ma mai gandesc daca sa vopsesc in argintiu spoilerele, oglinzile si barele de pe masina.
  23. 5 puncte
    Revin : Intr-un final am rezolvat problema AC. Din pacate cu cheltuieli considerabile... 1. Cu radiatorul lipit am fost la un atelier ( la recomandarea unui coleg de serviciu ). Au facut vacuum pana la 1 mbar, au lasat in asteptare 10 min, totul OK. Tinea vacuumul , deci era etansa instalatia. Au programat 530 ml de freon, 100 ml ulei si ceva reactiv / aditiv fluorescent pentru evidentierea eventualelor pierderi. Au incarcat instalatia si au zis sa pornesc motorul. A inceput sa raceasca si presiunea a ajuns pe la 18 bari. Aproape instantaneu a cedat lipitura si freonul a inceput sa ,,fiarba,, pe radiator. Au trecut in regim de recuperare si in final proba m-a costat 154 de lei. 2. Am cumparat radiator nou, acelasi tip cu cel de pe masina, Valeo. Pret 314 lei. Am montat radiatorul pe masina, ocazie cu care am vazut ca o garnitura ( cea mica ) e un pic ciupita. Am luat legatura cu alt specialist frigotehnist, care m-a asigurat ca ma rezolva cu 200 lei. In doua etape. Mai intai, au schimbat ambele garnituri, apoi au umplut instalatia cu AZOT la o presiune de 11 bari. Mi-au sugerat sa o lasam 24 de ore sa vedem daca tine. A tinut. A doua zi au golit instalatia, au tras tot cu o pompa de vacuum, si au incarcat cu freon. Functioneaza perfect, temperatura masurata la bord ( in duze ) ajunge sub 9 grade. Concluzii : -nu incercati lipire chimica. Eventual sudura daca gasiti pe cineva sa se priceapa -cereti sa va incarce cu azot intai. E mult mai ieftin decat freonul -montati o plasa de protectie. Bara fata e prost proiectata si aveti ocazia sa experimentati ,,pietre,, foarte scumpe...aproape de pretul aurului ! Pentru orice nelamuriri va raspund cu placere. O seara buna.
  24. 5 puncte
    Multumesc pentru urari! Azi am fost la service sa regleze directia pe garantie. Ca urmare, acum volanul nu mai sta stramb. M-am mai imprietenit putin cu sistemul handsfree. Am descoperit cum sa fac ca portierele sa nu se incuie sau sa se descuie singure la indepartare sau apropiere, ci doar la apasarea butoanelor telecomenzii. Am luat si o tavita pentru portbagaj, 173 lei. Era pe stoc. Masina pare bine inchegata, nu scoate niciun sunet la gropi sau denivelari. Dupa 200 km parcursi prin oras si imprejurimi, consumul mediu pe cb a scazut la 5.8.
  25. 5 puncte
    Salutare, mi-a ajuns si mie noul Duster, 1.5 dCi 4WD. Azi l-am scos la prima plimbare in mediul sau natural. Sunt impresionat, se descurca f bine, pana acum doar impresii pozitive, atat masina cat si dealerul din Oradea care s-a ocupat de livrare. Atasez cateva poze.
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×