Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat     

  1. Ora trecută
  2. schimburi ulei

    Sa-mi creasca inca un picior daca mai citeste cineva forumul inainte de a intreba.... Toate astea de mai jos... evident, ai alt tip de ulei in motor, ala din articol e pt diesel.
  3. Incearca sa pleci cu a 2 -a de pe loc daca nu esti incarcat sau in rampa! A 1-a e prea scurta! Aia e pentru bolovaneala Chiar producatorul recomanda asta! Faptul ca iti "agata" a 2-a, se datoreaza faptului ca o duci in ture multe in a 1-a!
  4. Azi
  5. Drumul Talienilor

    Ma bate gandul la o excursie de o zi (sau de un weekend) pentru o tura pe Drumul Talienilor: https://ro.wikipedia.org/wiki/Drumul_Talienilor Nu pare nici lung, nici foarte greu. A mai incercat cineva?
  6. schimburi ulei

    Salut, As dori niste sfaturi va rog frumos . Am un duster 1.6 16v 4x4,are 120000 km si trebuie sa ii fac schimbul de ulei motor. Am citit manualul si producatorul spune ca trebuie schimbat si uleiul cutie viteza +ulei grup diferentia+ulei modul transfer. Ce sunt eu nelamurit este ce ulei are deja masina din fabrica si ce tipuri de ulei sa ii cumpar tinand cont kilometrajul. Mentionez ca intentionez sa ii schimb toate aceste tipuri de ulei deoarece intretin masina si sunt multumit de ea.Multumesc de sfaturi.
  7. Ieri
  8. Nu poate fi comparat Dusterul 4wd cu vreun turism la capitolul asta, pana nu ii vezi rezervorul - cum arata pe dedesupt. Are o "umflatura" in dreptul cardanului. Asta e o mare sursa de erori, mai ales cand se apropie de gol si mai ales la inclinatii (e.g. parcare pe bordura, citire aiurea la o curba luata tare, dracu stie). O buna practica (pt orice masina) spune ca, mai ales iarna, sa circuli cu rezervorul preponderent plin. Sunt multiple argumente sa faci asta, si "investitia" o faci doar la primul plin. Eu unul, cand ajung pe la jumate alimentez din nou (e o lectie invatata de pe vremea unor masini care aratau nivelul de carburant super aiurea). Dar ma gandesc ca nu am nevoie de adrenalina de a cauta "peco"-uri dubioase pt ca imi arata autonomie "- - -". Mentionez deci ca nu am observat vreodata problema descrisa in aceste ultime post-uri PS. In weekend am avut peste 250 km de probe de concurs in offroad, etape de legatura pe asfalt, plus o tura de trial inainte si diverse locuri care iti faceau pofta de "joaca". Uneori o canistra poate fi de real folos. Insa si asa se gaseau benzinarii daca cumva ramaneai "pe aburi". In RO nu prea ai scuze daca ramai in "pana prostului".
  9. Duster Trophy

    Adi io o vad plesnita nitel in poza. O fi de la varsta, deh...
  10. Daca este caz izolat, asa a fost sa fie. De exemplu ai pus frina exact cind UC-ul facea estimarea si barbotind combustibilul din rezervor plutitorul a transmis semnal prost UC-ului. Daca se repeta identic trebuie mers la service si neaparat de verificat mecanismul cu plutitor de pe rezervorul de combustibil de sub bancheta din spate. Poate ala functioneaza cu intreruperi sau sacadat si da semnale proaste UC-ului. Daca esti pe acolo nu strica de verificat izolatia cablajului acestui component ( 2016 ).
  11. Statii RADIO CB

    Daca e vorba de pachete statie + antena, si antena difera, e posibil sa ai dreptate @ISZY56. Daca nu, trebuie luat la puricat specificatiile. Daca doar LOCK difera, eu unul zic ca merita luata aia cu lock.
  12. Duster Trophy

    De unde stii ca e sparta? ca nu se vede in poza asta nu a fost greu DELOC la Clasa Hobby, am chiar facut noi si niste figuri "interesante" fara incidente, insa micile "urme" au aparut din neatentie si din ignoranta, si NU pe traseu (urcat pe pietre pe acostament, urcat ceva maluri fara rost, etc)
  13. @ISZY56, stiu ca autonomia depinde de stilul de condus si nu ma astept sa creasca / scada liniar. Bineinteles ca dupa un durm lung in afara localitatii, atunci cand intru in oras autonomia incepe sa scada drastic dupa cativa kilometri. E normal sa fie asa, ca daca ar lua in calcul doar consumul mediu de la ultima resetare (care poate fi pe cateva sute de km) nu ar fi deloc relevant. Insa problema mea este ca nu am mai intalnit asemenea scaderi bruste ale autonomiei la niciuna din masinile pe care le-am condus. La Golf-ul precedent scadea frumos si predictibil si n-am patit niciodata sa scada brusc. Ca exemplu, scaderea de la 150 km autonomie la 50 km autonomie s-a facut la Duster-ul meu dupa mai bine de 300 km facuti numai in oras, cu consumul mediu 7,3 - 7,4 l/100 km. Deci, in conditiile in care eu nu am schimbat tipul de trafic si stilul de condus, m-am trezit de la o scadere relativ liniara si predictibila (de la 400 km autonomie pana la 160 km autonomie) la una brusca, in care a scazut instant estimarea de autonomie cu 90 km. Cand s-a aprins martorul m-am uitat la indicatiile CB si-mi spunea ca aveam consumati 40,2 litri de motorina. Cum rezervorul are 50 de litri, asta inseamna ca estimarea de dinainte de a se aprinde martorul (150 km) era relativ corecta, un pic cam optimista (aproximativ 9,8 litri la un consum mediu de 7,3 l/100 km rezulta 126 km). Cand se aprinde martorul de nivel carburant, autonomia arata 40 km pentru cateva secunde, inainte sa treaca la "- -", ceea ce are oarecum sens, ca iti ofera 40 km sa ajungi o pompa. Eu mai aveam peste 9 litri in rezervor (conform CB), adica ar fi trebuit sa am un consum mediu pe ultimii kilometri de peste 22 de litri / 100 km Greu de crezut ca pot scoate cu Duster-ul diesel asa un consum, chiar si in oras. Inca n-am avut curaj sa merg pana la gol, dar am facut 40 km de cand s-a aprins martorul pana la pompa fara probleme. Cand am alimentat, CB imi arata 45,2 litri consumati si eu am pus 46,7 pana la primul click, deci inca mai era motorina in rezervor (daca luam un consum de oras de 7,5 l/100 km, cei ~3 litri din rezervor ajungeau pentru macar 40 km). In consecinta, eu cred ca totusi sunt pe undeva probleme de reglare a algoritmului de estimare a autonomiei si ca la un anumit nivel al combustibilului "intra in panica" si considera prea devreme ca nu mai este suficient combustibil in rezervor, desi, probabil, mai este pentru 100 km lejer.
  14. Relativ la autonomie. Cred ca - daca nu-i asa considerati ca sunt simplu pianist - acest numar rezulta dintr-un calcul pe care il face computerul de bord. Una din variabilele calculului este consumul mediu de la ultimii, nu stiu exact citi, km. De cite ori se face acest calcul e normal ca autonomia variaza in functie de ultimul regim de turatie al motorului, ultimul consum mediu. Mai pe sleau, nu va asteptati la o scadere sau crestere liniara. Autonomia creste sau in general scade ( din pacate ) brusc. Cei mai afectati sunt cei care alimenteaza putin cite ( tot mai ) putin. Tot din pacate ei sunt cei care spera rezultate surprinzatoare de la acest instrument care de fapt este aproape teoretic. Surprize nu sunt. Realitatea e cruda. De acea de exemplu taximetristii cind predau masina la schimb se ghideaza mai mult la cantitatea ramasa in rezervor. Care se trece in caiet. Undeva pe forum este descrisa procedura de interogare. Este mai aproape de realitate. Minuni nu sunt! Cei care circula de la plin la plin nu prea au tangenta cu asemenea probleme. Cind mai sunt 1-2 liniute intra la alimentat. La PH2, la inceput, la unele exemplare, au fost probleme cu indicatorul cu liniute. Problemele s-au rezolvat in general prin resoftare. La celelalte modele de Dacii, mai rar, dupa sute de mii de km. s-a semnalat, defectarea sistemului plutitor - transmitator de semnal de la rezervor, datorita uzurii, imbixirii, prin blocare - si/sau functionare cu intreruperi sau sacadat. Mentionez ca nu sunt de specialitate s-ar putea sa gresesc. Am scris cele de mai sus pentru cei care doresc ' farmacie ' din acest instrument, pentru a-i constientiza ca nu este asa. Instrumentul este pur informativ si trebuie tratat ca atare. Este o informatie a unei stari fizice, a litrilor din rezervor intr-o informatie electronica prin afisare in bord. Intre cele doua pucte mai multi sesizori, senzori, traducatori, transmitatori, electronica; fiecare cu gradul lui de eroare posibila. Deunazi citeam la o alta marca, cu doua litere, reflectii privind sesizorul temperaturii motorului. Respectiv de ce nu creste indicatorul liniar. Ori inca din montaj instrumentul are 3 conexiuni al temperaturii corespunzatoare a motorului, temperatura zero temperatura medie si temperatura de lucru. In consecinta, dat fiind acest cablaj, de exemplu, instrumentul nu poate afisa o crestere ( scadere ) liniara.
  15. Intretinere faruri contra matuirii

    O sa merg sa aplic folie pe ele. Mersi.
  16. vand cateva piese duster

    scut aluminiu de origine cod: 758903088r -910 lei
  17. my precious 1.5 dci e6 4x4

    fain tractorasul, si eu tot negru il am insa nu am pus look pack
  18. Ultima săptămână
  19. clima Duster

    Se poate monta. Nimic nu este imposibil, dar asteaptate la preturi pe masura
  20. Duster?

    din cate am producatorii se lauda ca pastreaza pretul actual la varianta de baza. despre pret bun acum e cu dus si intors... eu zic ca o sa fie multi posesori "nebuni" care o sa incerce sa vanda ph1 si ph2 pe care le au acum ca sa cumpere modelul nou. ceea ce in mod normal ar creste numarul de oportunitati si ar scadea preturile in general. eu mi-am propus sa astept pana in primavara ca sa prind un sh full option la un pret bun dar dupa 1 luna de investigatii nu am mai rezistat... pentru 5-10% reducere de pret in plus in primavara mai bine trec iarna cu dusterica luat acum
  21. my precious 1.5 dci e6 4x4

    salutare si bine v-am gasit marturisesc ca de o luna tot trag cu ochiu pe forum iar acum in sfarsit pot sa postez si eu
  22. Montare gpl

    Salut și bun venit pe forum! Să stăpânești sănătos Duster-ul! Există deja un topic despre acest lucru: Poți citi mesajele din acel topic. Dacă nu găsești ce căutai, poți întreba în acel topic
  23. Montare gpl

    Cu respect va salut! Am o întrebare ,motorul benzinar de 1.6 cum se comporta cu gpl? Mașina este achiziționată de o saptamana,este 4x4..euro 6.este noua... și doresc sa.i montez instalație gpl .aștept păreri mai ales de la cei care au pus. Vă mulțumesc!
  24. Mda, din pacate pare sa fie o problema cunoscuta Am mers pana acum de 4 ori la service-ul Dacia reclamand ca merge haotic indicatorul de combustibil si de fiecare data au zis ca au resetat computerul de bord (intr-una din dati l-au resoftat, cand m-am dus trimis de Vocea Clientului) si sa mai monitorizez. Face in continuare la fel si deja am inceput sa ma resemnez si sa astept reviewe-urile la Duster 2 (Ph3, de fapt). Eu ma ghidez dupa cat imi arat CB-ul ca am consumat. Cand ajunge pe la 40-42 de litri, ma duc sa fac plinul, mai ales ca stiu cat am pus data trecuta si, deci, cam cat ar trebui sa mai am in rezervor. Cam tot pe atunci mi se aprinde si martorul in bord, dar deja nu-l mai bag in seama. Am patit de cateva ori sa-mi arate autonomie 150 km si sa sara brusc la 50 km ramasi si sa se aprinda martorul, asa ca am ales sa ignor estimarile. Asa cum zicea si @Shaq, pare sa fie or problema de calcul atunci cand scade sub un anumit nivel. Faza cu prima liniuta care se stinge si se aprinde din nou a devenit la mine ceva obisnuit. Am patit sa se stinga prima data la 9 litri consumati (conform CB) si se se aprinda inapoi, ca sa se stinga din nou la 17 litri consumati Cei de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) mi-au bagat si mie placa cu umplut pana la primul click, mi s-a parut o explicatie "praf in ochi": sa para cat de cat tehnica, dar fara fundament. Eu n-am observat nicio diferenta (vreo 7-8 plinuri la rand umplut pana sus la buson si apoi alte 7-8 plinuri consecutive pana la primul click), asa ca am revenit la umplut pana sus, ca prefer sa am cat mai multa motorina la dispozitie Bineinteles, cand e vara si e mai cald, mai las loc si pentru vapori, nu pun chiar "cu varf". De asemenea, alimentez inainte sa plec la drum lung sau cand stiu ca mai merg macar 10-15 km pana opresc, ca sa apuc sa mai consum un pic din motorina aia de pe conducte, pana la buson.
  25. Bine v-am gasit!

    Clar si complet. Multam! @Hertia QUOTE sau MULTIQUOTE este folosit pentru a utiliza un citat dintr-un post sau pentru a cita mai multe posturi, este inutil să citezi ultimul post
  26. Intretinere faruri contra matuirii

    Foliate si nu mai au moarte!!
  27. Intretinere faruri contra matuirii

    Eu am pus pe faruri folie din aceea de protectie de cand am luat masina. Le-am pus la firma unde am montat si folia pe geamuri.
  28. Intretinere faruri contra matuirii

    Farurile la Duster se matuiesc foarte greu. Dupa 2 ani jumate eu nu vad sa fie vreo deosebire fata de cand am ridicat masina.
  29. Salut, Vreau sa va intreb daca intretineti in vreun fel farurile la Duster pentru evitarea matuirii. Oare acele folii ce se gasesc de cumparat pentru aplicarea pe faruri sunt de folos ? Sau exista alte solutii pentru asa ceva? Stiu ca daca sunt matuite si se face polish tine cam 2 luni si apoi sunt la loc si de aceea as vrea sa evit acest lucru. Astept raspunsurile voastre. Mersi.
  1. Încarcă mai multă activitate