Sari la conținut

Despre ASR-ESP


Postări Recomandate

Referitor la ESP este bine sa il ai, nu stii niciodata ce surprize pot sa apara in trafic si esti nevoit sa faci manevre la limita. In aceste cazuri o sa te feliciti singur pt achizitia acestuia.

 

Nu inteleg de ce colegii pomenesc de ESP iarna, el este util in orice conditii!

 

Ca si exemplu eu era sa o patesc rau de tot cu un Logan (fara ESP evident) pe Dn1 cand m-am trezit , la iesirea dintr-un viraj, cu un inconstient ce conducea un X5, pe sensul meu (el pe contrasens).Eu aveam cam 100-110km/h si am fost nevoie sa execut o schimbare brusca de directie ca sa il evit pe tampit si sa nu imi omor familia. Nu vrea sa va zic ce "covrigi" am facut pe sosea in acel moment, din fericire am reusit sa redresez masina, ce intrase in derapaj rau de tot. Carosabilul era perfect uscat, conditiile de drum fiind bune.

 

 

In concluzie, fa un efort si cumpara si optiunea ESP, te va salva din situatii neprevazute.

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 99
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

@CristiZ, bine ai venit pe si mai ales in randul posesorilor de Dustere. O sa vezi pe parcurs ca topicurile dublate/triplate si intrebari puse de 10 ori ingreuneaza foarte mult colectarea informatii

Seba, din cate am auzit (din mai multe surse), la coborare, mai ales la cele cu inclinatie mare, se recomanda ESP ON tocmai din cauza ABS-ului

Anti-lock braking in “LOCK” mode (vehicles equipped with ABS) When “4WD Lock" mode is active, the ABS switches to off-road mode. In this case, the wheels may lock intermittently to achieve better

Posted Images

Multumesc tuturor pentru sfaturi. Am hotarat sa astept pentru un duster echipat cu ASR ESP. Cred ca siguranta este inainte de toate si, din fericire, nu este un mare efort financiar. Oricum cred ca o sa fac un leasing financiar deoarece au o oferta, din cate am vazut, excelenta.

Oare unde pot sa postez o intrebare pentru cei care au leasing prin RCI deoarece am tot auzit ca sunt persoane foarte nemultumite? DIn cate am vorbit cu cei de acolo pareau de treaba dar cam asa sunt toti inainte de semnarea unui contract si apoi apar surprize.

Am inteles ca platesc un avans apoi niste rate fara alte obligatii. Ma gandesc ca daca nu sunt multumit de masina (ceea ce nu cred) pot sa renunt la contract si pierd doar sumele platite.

Inca o data va multumesc pentru raspunsuri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand mai degraba sa faci un credit de nevoi personale decat un leasing.Ai multe avantaje: masina este pe numele tau, rca este mai mic decat cel de pe leasing (persoana juridica),casco nu este obligatoriu sa il faci, dar ti-l recomand cu caldura si pe deasupra poti sa faci la ce firma de asigurari iti convine nu la ce asiguratori te obliga ei.Mult succes in a achizitiona masina.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere singurele optiuni inutile la Duster sunt:

- geamuri electrice spate - la fostul meu Logan (excelenta masina) am avut aceasta optine; in cei 7 ani cred ca am deschis geamurile spate de vreo 10 ori;

- tapiteria din piele - iarna ingheti pe scaune si vara te arzi; daca ar fi existat varianta ca la Laguna (piele + Alcantara) atunci cu siguranta as fi cumparat aceasta optiune.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul de control al tractiunii (ASR):

Pentru motoarele utilizate de regula cu cuplu motor ridicat, sistemul de control al tractiunii ofera un confort si o siguranta suplimentara, în special pe un carosabil cu aderenta diferita la roti sau alunecos. Sistemul de control al tractiunii permite pornirea si accelerarea armonioasa fara rasucirea în gol a rotilor sau aparitia unui decalajul lateral, indiferent de viteza. Sistemul de control al tractiunii functioneaza numai împreuna cu acceleratia controlata electronic si valorifica senzorii de turatie a rotilor corespunzatori sistemelor anti-blocare (ABS). În cazul în care se constata o crestere brusca a turatiei la nivelul unei roti motoare (alunecare), sistemul actioneaza asupra managementului motorului, reduce puterea propulsorului si evita aparitia acestui efect. Sistemul de control al tractiunii asigura tractiunea si stabilitatea de rulare pe parcursul etapei de accelerare la orice viteza si sustine în acest mod siguranta activa. În mod suplimentar permite reducerea gradului de uzura a anvelopelor.

Activarea sistemului de control al tractiunii este indicata prin intermediul unui led care lumineaza intermitent la nivelul instrumentuluide bord, include sistemul de blocare electronica a diferentialului (EDS) si face parte din sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP). Dezactivarea sistemului de control al tractiunii este posibila prin intermediul comutatorului ESP OFF.

 

Sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP)

Sistemul electronic de control al traiectoriei identifica situatiile critice de rulare, de exemplu pericolul de derapare, si previne prin masuri specifice pierderea controlului asupra autovehiculului. Pentru ca sistemul electronic de control al traiectoriei sa poata reactiona în situatii critice de rulare, este necesar ca acest sistem sa primeasca permanent informatii. De exemplu: directia în care roteste volanul conducatorul auto si cea în care se deplaseaza autovehiculul. Raspunsul la prima întrebare este obtinut de la senzorii pentru unghiul de directie si de la senzorii de turatie ABS montati la nivelul rotilor. În baza acelor informatii, sistemul de comanda determina directia de referinta, precum si o tinuta de drum de referinta a autovehiculului. Alte date importante sunt reprezentate de giratii si de acceleratia transversala a autovehiculului. Cu ajutorul acestor informatii, sistemul de comanda determina starea actuala a autovehiculului. Sistemul electronic de control al traiectoriei previne pierderea stabilitatii autovehiculului în viraje, datorate unei viteze neadaptate, modificarii neprevazute a suprafetei carosabile (umiditate, polei, mâzga) sau unei manevre bruste de evitare a unui pericol („testul elanului”). Nu este important daca instabilitatea se manifesta prin subvirare – ceea ce înseamna situatia în care autovehiculul prezinta tendinta de deplasare catre exteriorul curbei, sau prin supravirare (deraparea puntii posterioare).

Unitatea de calcul a sistemului electronic de control al traiectoriei identifica natura instabilitatii în baza datelor transmise de senzori si adopta o masura de corectare prin intermediul sistemului de frânare si al managementului motorului. În caz de subvirare, sistemul electronic de control al traiectoriei frâneaza roata spate din interiorul virajului. În acelasi timp, reduce puterea motorului pâna când autovehiculul îsi recapata stabilitatea. Supravirarea este prevenita de sistemul electronic de control al traiectoriei prin activarea frânei asupra rotii frontale din exteriorul virajului si prin interventia asupra sistemului de control al motorului si al cutiei de viteze. Experienta tot mai extinsa si senzorii cu o acuratete tot mai mare permit o perfectionare continua a acestui sistem complex de reglare.

Observatie:

Sistemul electronic de control al traiectoriei nu poate depasi limitele existente ale fizicii. În cazul în care conducatorul auto suprasolicita caracteristicile mecanismului de rulare si ale sistemului electronic de control al traiectoriei, un accident nu va putea fi evitat nici cu ajutorul ESP.

 

Sistemul anti-blocare (ABS)

Sistemul anti-blocare previne, în cazul unei frânari complete sau în conditiile unui carosabil alunecos, o blocare a rotilor, ceea ce permite mentinerea capacitatii de manevrare a autovehiculului. Rotile blocate nu mai pot transfera forte de ghidare laterala, iar autovehiculul nu mai poate fi controlat. Pentru a evita o astfel de situatie, sistemul de comanda al ABS, prin intermediul unor senzori de turatie a rotilor, monitorizeaza turatia tuturor rotilor autovehiculului.

În cazul în care exista riscul blocarii unei roti, un ventil magnetic de la nivelul unitatii de comanda a sistemului anti-blocare reduce presiunea de frânare pentru roata respectiva pâna când aceasta ruleaza din nou liber. Ulterior, presiunea creste pâna la limita de blocare. Autovehiculul îsi mentine stabilitatea si este garantata capacitatea de manevrare. La sistemele anti-blocare moderne, asemenea celor utilizate la toate modelele Volkswagen, acest proces se realizeaza de mai multe ori pe parcursul unei secunde. Conducatorul auto identifica activarea sistemului anti-blocare printr-o usoara miscare de pulsare a pedalei de frâna.

În limita de reglare a sistemului anti-blocare, în ciuda decelerarii maxime, autovehiculul poate fi manevrat fara probleme pentru a evita obstacolele, prevenind în acest mod producerea unei coliziuni. Sistemul ABS offroad disponibil la Touareg are la baza un algoritm special al echipamentului de control al sistemului ABS, activat automat în conditii de teren extrem (printre altele, la o viteza mai redusa de 5 km/h si cu diferentialul median blocat). La sistemul ABS offroad, rotile pot fi blocate pentru putin timp înainte ca sistemul sa reduca presiunea de frânare. Se formeaza astfel o mica panta la nivelul solului (de exemplu pietris sau nisip) în fata rotii care accentueaza efectul de frânare. Modelul Touareg îsi mentine manevrabilitatea în conditiile unei reduceri semnificative a distantei de frânare.

 

Referitor la sistemele de siguranta: mai bine sa le ai si sa nu fie nevoie de ele, decat sa nu le ai si sa-ti para rau ca nu le-ai avut. Vorba lui @admin, nu stii niciodata ce-ti rezerva traficul. La nevoie se poate dezactiva din buton, oricum la urmatoarea pornire de motor se activeaza automat sau, daca uiti sa activezi optiunea, se activeaza automat daca depasesti 50km/h. Valabil si pt modul "4x4 lock" - daca il uiti activ, se dezactiveaza automat (trece in "auto" daca depasesti 60 km/h)

 

Eu am avut bafta, masina mea era in stoc cu asr, esp, jenti aliaj, geamuri electrice spate si culmea - culoarea pe care o vroiam. Asa ca n-am asteptat decat sa o aduca in Bucale.

 

Bine-ai venit printre noi si te asteptam la viitoarele intalniri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Si eu , ca si ceilalti, te sfatuiesc sa astepti si sa achizitionezi dusterul cu ESP !

DE CE?

Eu am un Duster 1.5 Dci 110 cai cu ESP, si am comparat comportamentul sau cu ESP on si respectiv OFF. Trebuie sa-ti spun ca, in modul ESP ON, modul normal, am ramas surprins de stabilitatea lui, chiar peste asteptari si nu mai spun ca nu s-a clintit dupa asfalt pe Paduchiosu (Pietrosita- Cota 1000 - Sinaia) in conditii de asfalt umed si temp exterioara -1,-2 grade. Cand am scos ESP -ul , in oras chiar, vara si nu iarna, in intersectii in care intram cu viteza moderata inainte cu el fara probleme, acum (cu ESP-ul oprit) a inceput sa topaie usor de spate, iar daca actionam si frana deja se inclina prea mult, fiind mai greu de controlat, fiind necesar un spatiu mai larg pentru a fii sigur ca nu-l lovesti.

Singurul plus la varianta fara ESP - banuiesc doar , nu am incercat - ar fi ca , doar in zapada mare sau in noroi, ai sanse mai mari sa iesi decat cu ESP-ul, chiar el si OFF, deoarece te-ar lasa sa faci un balans mai amplu sau sa poti invarti chiar si aia 1buc. roata/axa la ce turatii vrei tu. Acest lucru nu-l poti face la varianta cu ESP, chiar el si OFF, deoarece le infraneaza dupa 1,5 - 2,5 rotatii transmitand cuplul catre celelalte 2 si .... mai intra si ASR-ul :hyper: Dar, acest "plus " constituie un minus mare pe sosea :thumbsup:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

PS Am mentionat partea asta cu noroiu sau zapada mare, deoarece am ramas de mai multe ori cu fata ori suspendat pe o glie de pamant sau pe zapada tasata sub scut fata si chiar daca am avut spatele pe uscat/pamant tare nu am iesit, nici cu greutati in portbagaj nici cu ESP -ul ON respectiv OFF (am 4X4) ci pur si simplu (punand pe altcineva la volan) ma uitam cum se invart fiecare din cele doua roti de pe spate, pe rand, cate 1/4 max 1/2 ture. daca patinau 4-5 ture sigur ieseam, dar nu au vrut :thumbsup:((

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Hm..hm ...io am intrat intr-o liziera si cind sa ies nu am vazut ca podul plin cu buruieni e de fapt format din doua traverse de beton. Am dat intre si fata mi-a ramas suspendata pe una din bari. ( Nu am avut viteza asa ca a fost mai mult o alunecare dar de neoprit, asta in sensul ca nu am lovit nimic. Am calmat nevasta, am dat in 4x4 marcharier si m-a scos din primul sut! ...Aha acuma m-am prins...spatele era fix, nu patina,,,scuze :thumbsup:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...