dragos101010

Probleme la directie duster 4x4 benzina

17 posts in this topic

Salut.

 

Azi am facut un drive test cu un duster diesel si am constat cu usurinta faptul ca diretia acestuia este mult mai usoara dacat a dusterul pe benzina (ce pe care il detin), mentionez ca ambele modele sunt variante 4x4 full pentru motorizarea din care fac parte.

 

1. Credeti ca dusterul pe benzina are o problema la directie?

2. Dusterul diesel in mod normal are directia mai usoara decat cea celui pe benzina?

3. Care ar putea fi problemele cu privire la directia a celui pe benzina daca acesta nu ar trebuii sa aiba directia mai grea de cat al celui diesel?

4. Cum se pot remedia aceste probleme fara a face o vizita la un service autorizat?

 

Va multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai degraba e vorba de cauciucuri si presiunea din ele, la 2.6 bar cu cat a venit masina mergea super usor directia, la 2.2 cat am acum merge mai greu. Comparatie: cu Loganul din dotare merge mai greu, cu fostul passat merge cu mult mai greu. Cu duster dci nu am testat, dar nu cred ca au casete de directie diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea in anvelope este marcata pe cantul usii sofer si la Duster este 2 atm.Mai mare deja afectam directie-suspensie ,masina este mai rigida (scutura si simte toate denivelarile).

Acum pentru directie greoaie si nu prea -cred ca este doar o senzatie-avem servodirectie deci tot efortul il depune pompa directie asistata Nu ;brandul; conducatorului auto...daca directia era ca pe vremea bunicii adica neasistata atunci puteam vorbi de aceste diferente.Exista si directii asistate electric care ingreuneaza rotirea volan odata cu crestere viteza dar aici vorbim de alte clase (si preturi) de masini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si directii asistate electric care ingreuneaza rotirea volan odata cu crestere viteza dar aici vorbim de alte clase (si preturi) de masini...

In manual sau in alt document de la Dacia Duster am vazut asta si cred ca e cerinta de securitate la toate sistemele de servo directie. Altfel e prea periculos de condus la viteze mari. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca actionarea directiei benzina vs motorina este diferita (din auzite). De aici diferentele, si nu din presiunea din anvelope cum am scris mai sus. Totusi intr-o oarecare masura cred ca influenteaza si presiunea, aderenta cauciucurilor la sol. Iarna pe zapada parca se invarte mai usor volanul.

 

In manualul de service este un singur tip de caseta de directie pentru ambele motorizari:

"Power-assisted steering:

The power-assisted steering system uses a pump assembly which generates the hydraulic pressure assistance in

the steering circuit.

The level of assistance calculated is based on parameters defined by Renault (tuning or assistance strategy) and

stored in the computer memory. This assistance strategy should be entered after replacing the pump assembly* of

DUSTER

When the vehicle speed is absent, or received but invalid, then the level of assistance provided corresponds to the

level of assistance for 60 mph (100km/h). In this case, power-assisted steering is available but is not optimal.

Heavy steering is easily perceived when stationary.

The higher the vehicle speed, the more limited the power-assisted steering assistance. The DUSTER GEP* (GEP: Pump assembly) is a variable power-assisted steering system, which varies according to the vehicle speed."

 

 

http://forumduster.r...ina/page__st__6

 

http://www.automecan...o/directia.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.