Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Recovery fara troliu


  • This topic is locked This topic is locked
17 replies to this topic

#7 Cristian1

Cristian1

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Agnita SB

Posted 20 June 2012 - 11:31 AM

-Branch hand winch. Nu stiu cat de bine functioneaza dar eu am facut la scara mica cu doua creioane si o sfoara si am reusit insa la scara 1:1 nu am incercat inca.
Este nevoie de o creanga cam de 5-6m si o alta creanga mai scurta de vreo 2m si o funie/cordelina.
Posted Image
Cu o sufa cat ar fi ea de lunga nu cred ca merge prea bine pentru ca e prea lata si este valabil si in cazul "Kokhanscki winch", la fel si cu crengile/parii, daca sunt prea grosi, este iarasi greu de lucrat cu ei.

Am sa atasez in continuare linkuri cu cateva din metodele de recuperare sa puteti citi mai multe despre ele si sper sa nu aveti nevoie de metodele astea niciodata:
-Branch Hand Winch
-Kokhanski Winch sau Flip-Flop Winchsi Ravenlore(aici gasiti chiar si metode de supravietuire in salbaticie)
-Hi-Lift Winchsau AICIsau un videoclip
-Wheel Winchun videoclip
-Spanish Windlass
-Tirfor

#8 vava

vava

    Weekly Duster Member

  • Members
  • 135 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    munti

Posted 02 July 2012 - 09:43 PM

View PostCristian1, on 19 June 2012 - 11:06 AM, said:

Masina impotmolita in noroi isi dubleaza greutatea
Foarte educativ!
O singura observatie: masina nu are cum sa isi dubleze greutatea din moment ce masa si acceleratia gravitationala raman constate :angel:
E vorba doar de forta necesara (ex)trageri vehicolului. Mie mi se pare normal ca rezistentele la trolii sa fie date in N nu kg. :)

adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#9 Squirrel

Squirrel

    Forest traveller

  • Members
  • 1,366 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Mall d'Ova

Posted 03 July 2012 - 01:27 PM

Creşterea coeficientului de frecare μ?

#10 Cristian1

Cristian1

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Agnita SB

Posted 04 July 2012 - 12:29 PM

Pai nu stiu exact cum ii dar asa am inteles din alte parti ca masina isi dubleaza greutatea. Ma gandesc ca in noroi iti trebuie o forta de tractiune dubla pentru a o putea tarai afara. Daca masina are 1500 kile, trebuie troliu de 3000 kg si tot asa.
Ma documentez mai exact si va spun.

#11 deceneu

deceneu

    Weekly Duster Member

  • Members
  • 121 posts
  • Localitate:
    Iasi

Posted 05 July 2012 - 08:19 AM

View PostCristian1, on 04 July 2012 - 12:29 PM, said:

Pai nu stiu exact cum ii dar asa am inteles din alte parti ca masina isi dubleaza greutatea. Ma gandesc ca in noroi iti trebuie o forta de tractiune dubla pentru a o putea tarai afara. Daca masina are 1500 kile, trebuie troliu de 3000 kg si tot asa.
Ma documentez mai exact si va spun.
Nu prea ma pricep in domeniu, dar am vazut cum a fost recuperata masina de 1,5 T infipta bine in namol gros. A rupt un troliu pentru 5 T, o sufa elastica si a fost scoasa dupa multe fortari cu o sufa scurta, in final si carligul aproape cedase.
Concluzia pe care am tras-o, e ca nu greutatea masinii e importanta, ci forta cu care e tinuta pe loc masina.
La fel cum o bucata de lemn de un 1kg daca e fixat cu un cui, nu mai e sificienta o forta care sa miste 1kg, ci o forta mai mare decat forta cu care e tinut lemnul.

#12 Cristian1

Cristian1

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Agnita SB

Posted 05 July 2012 - 11:32 AM

Da, pai sunt situatii diferite, de exemplu daca te chinui umpic cu un troliu de ATV (750 kg) poti tarai afara un samurai (950kg) dar cu conditia sa ii pui un scripete. Dar pe de alte parte eu am luat parte la o troliere de samuraie intepenite intr-o mlastina. Acolo, au cedat fire electrice, s-a rupt o sufa de 6 tone. si in final au fost extrase cu un troliu forestier de U650. Mai stiu o situatie cand un 4x4 de vreo ~1600 kile, blocat in noroi a fost extras cu un troliu de 6000 livre (pt samurai) pus cu scripete.
Cred ca depinde de textura noroiuli si de situatia in care este masina dar daca vrei sa cumperi troliu pentru masina, intotdeauna se ia cu forta de tractiune dubla decat greutatea masinii, sau mai mare decat dubla ca nu zice nimeni nu :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!