Cristian1

Recovery fara troliu

18 posts in this topic

Voi ati sti ce sa faceti cand ati ramas blocati in teren si nu aveti troliu sau un alt coleg care sa va remorcheze ?

In topicul acesta propun sa venim cu idei si sfaturi practice care sunt de mare ajutor atunci cand sunteti in bucluc si nu aveti prea multe optiuni cum ar fi un troliu, alt coleg cu masina sau sa zicem un tractorist prin apropiere.

 

Incep eu cu cate ceva:

 

-VINCI MANUAL, probabil ce-a mai ieftina "scula" si ce-a mai proasta in sensul ca te poti rani grav daca se rupe ceva prin el si sunteti la km buni de civilizatie. Trebuie sa aveti in vedere ca nu totdeauna ce scrie pe el este adevarat, daca scrie 2 tone, in realitate ar trage o tona si aia foarte chinuita.

Troliu-manual_2879551_1277443498.jpg

-TIRFOR, este un troliu manual foarte bun, foarte greu si foarte scump. Trage cat scrie pe eticheta dar functioneaza doar cu o anumita dimensiune la cablu si nu are tambur ca vinciul de mai sus, deci intra cablu in el la infinit si iese pe partea cealalta. Acest troliu e foarte greu, cam 15 kg si cam sump , pret comparabil cu al unui troliu chinezesc electric.

Tirfor%20Wire%20Cable%20Griphoist.jpg

-Troliere cu Hi-Liftul, este o metoda interesanta de a folosi cricul pentru a extrage masina si sunt necesare cateva accesorii extra, cum ar fi un lant cu carlige, vreo 2-3 ocheti si o sufa sau alt lant cu carlige.

large_156_Close-Winching_1_c.jpg

-Wheel Winch, este metoda australiana de troliere cu ajutorul rotilor motrice dar mai greu de pus in practica pe Duster sau pe masinile care nu au blocant. Sunt necesari doi tamburi cu prindere pe prezoanele masinii, o bucata de funie sau plasma si niste chestii care ghideaza funia sa nu sara de pe tambur. Dar metoda e complicata si masina se poate alege cu bube, in special la prezoane care o sa fie suprasolicitate...

wheel-winch.jpg

 

Revin maine cu alte metode interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei bine daca pentru metodele de mai sus trebuia sa aveti in masina ceva hi-lift sau vinci, pentru metodele de mai jos sunt suficiente un topor si o funie destul de rezistenta sa reziste la 2-3 tone (1)

 

-Kochanski winch sau flip-flop winch, este probabil cel mai simplu truc pentru a extrage masina fara nici un fel de ajutor, doar cu o sacure (pentru taiat parii) si o franghie care NU trebuie sa fie elastica si trebuie tinuta minte metoda de legare a corzii pe par. Sunt nevoie de 2 pari destul de lungi si VERZI sa nu se rupa.

Mai multe detalii si poze gasiti pe site-ul acesta : http://www.ravenlore...nski_winch.html

Kochanski_Winch_3.jpg

 

-Spanish windlass, aveti nevoie de un butuc cam de 1 m si gros cam de 3-40 cm, o bucata lunga de franghie si un par pe post de "manivela".

wlc101.jpg

 

-Ancora din tarusi. Probabil ca v-ati intrebat ce faceti daca nu aveti de ce sa legati franghia in lipsa unui copac. Trebuie sa luati sacurea si sa crosetati niste tarusi cam de o jumatate de metru pe care o sa ii bateti in pamant astfel incat sa se sustina unul pe altul, dar mai bine va explica poza asta:

wlc100.jpg

Restul operatiunii aici : http://bushcraftusa....read.php?t=7218

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1) Masina impotmolita in noroi isi dubleaza greutatea, de aceea se cumpara un troliu cu masa de tractare dubla decat greutatea masinii.

 

Revin cand am timp cu alte alternative la troliu.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim pentru sfaturi, e ceea ce asteptam de ceva timp sa aflu.

Asteptam in continuare si alte metode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima metoda care o mai cunosc este una de genul: "ultima incercare si plec pe jos dupa ajutoare" :bye:

Aveti nevoie de sacurice si o bucata de cordelina, sfoara de balot, sau de ce nu , chiar siretele de la incaltaminte. (evitati sarma ca nu se impaca bine cu cauciucul). Se taie un lemn cam de 30-35 cm si cam 4-5 cm in diametru, unul sau doua bucati pentru o roata si se leaga cu cordelina de roata. Atentie insa la distanta dintre janta si etrier pentru a nu taia sfoara si sa nu prea executati viraje pentru ca e foarte posibil sa frece lemnele de aripi sau plasticele din pasajul rotii.

Este indicat ca pentru metodele in care este folosit lemnul, sa fie lemn verde pentru ca ce-l uscat e slabut.

 

Poate credeti ca metodele astea sunt prea brutale pentru masini si necesita multa munca pentru a extrage fierul din noroi dar de multe ori nu aveti incotro si trebuie sa faceti ceva. La ultima iesire in jurul casii am zis ca nu mai punem rotile de noroi ca nu ma bag pe unde e rau....mda ...tocmai am ramas intr-o balta din aceea vesnica in care se scalda mistretii. Dupa ce am stat si ne-am uitat (eram cu tata) am decis sa sapam un sant si sa scoatem apa din balta. Dupa ce am sapat si am golit balta am putut actiona pe la roti cu lemne si alte siretlicuri si am extras masina dupa cateva minute bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima metoda care o mai cunosc este una de genul: "ultima incercare si plec pe jos dupa ajutoare" :bye:

Aveti nevoie de sacurice si o bucata de cordelina, sfoara de balot, sau de ce nu , chiar siretele de la incaltaminte. (evitati sarma ca nu se impaca bine cu cauciucul). Se taie un lemn cam de 30-35 cm si cam 4-5 cm in diametru, unul sau doua bucati pentru o roata si se leaga cu cordelina de roata. Atentie insa la distanta dintre janta si etrier pentru a nu taia sfoara si sa nu prea executati viraje pentru ca e foarte posibil sa frece lemnele de aripi sau plasticele din pasajul rotii.

Este indicat ca pentru metodele in care este folosit lemnul, sa fie lemn verde pentru ca ce-l uscat e slabut.

 

Poate credeti ca metodele astea sunt prea brutale pentru masini si necesita multa munca pentru a extrage fierul din noroi dar de multe ori nu aveti incotro si trebuie sa faceti ceva. La ultima iesire in jurul casii am zis ca nu mai punem rotile de noroi ca nu ma bag pe unde e rau....mda ...tocmai am ramas intr-o balta din aceea vesnica in care se scalda mistretii. Dupa ce am stat si ne-am uitat (eram cu tata) am decis sa sapam un sant si sa scoatem apa din balta. Dupa ce am sapat si am golit balta am putut actiona pe la roti cu lemne si alte siretlicuri si am extras masina dupa cateva minute bune.

post-1150-0-79991500-1340138494_thumb.jpg

post-1150-0-97125300-1340138504_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo domnu Cristian1, foarte interesante posturile tale. Keep posting ... :bye:

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.