Sign in to follow this  
Followers 0
soare

vibratii volan la frânare 4x4 duster

13 posts in this topic

am observat de câteva zile ca pe la 80 km/h, atunci cand franez, apar vibratii in volan;

sunt curios dacă această problemă a mai fost observată, și dacă da, cum a fost rezolvată.

am citit pe net care ar fi problemele acestor vibratii: echilibrare roți, discuri ovalizate, anvelope deformate.

trebuie sa recunoaștem ca nu exista nimic perfect, ci totul se încadreaza in anumite limite.

nu exista anvelopa perfecta, disc perfect și așa mai departe.

toate se încadrează în anumite limite, abateri.

săptămâna viitoare ma duc la service sa verific dacă discurile sunt ovalizate sau nu.

roțile sunt echilibrate, dar am observat că anvelopele față sunt puțin deformate pe orizontală, pe aparatul de echilibrat se observă cum nervurile de pe anvelopă au o anumită abatere atunci când roata se rotește.

să fie oare această vibrație de la această deformare a anvelopei?

sau altfel spus, după un anumit timp anvelopa se deformează și apar aceste vibrații?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa faci permutarea rotilor sa vezi daca mai apare fenomenul. Dupa simptome pot fi si discuri ovalizate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut aceasta problema la un Cielo. Erau discurile de frana ovalizate. Le-am schimbat si vibratiile au disparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost astazi la service.

 

 

au testat franele si a iesit pe partea dreapta 11% abatere la franare si pe stanga 5%.

 

concluzia, discuri ovalizate.

1.100 lei discuri, placute + manopera.

:)

intrebarea este cum s-au ovalizat?

mi s-a spus ca o cantitate mare de apa a `cazut` pe discuri cand erau incinse,

cu alte cuvinte am dus masina la spalatorie cu discurile `fierbinti`,

da` eu nu am intrat in nici o spalatorie dupa o cursa infernala cu mii de frane.

sa inteleg ca si daca dai doua ture pana la spalatorie, cu 2-3 frane, si se incalzesc franele oarecum, si cei de acolo dau cu `jetul` se ovalizeaza?

ma mai gandesc ca la logan aveam janta din fier, cu acele gaurele pe circumferinta, si pe deasupra mai era si capacul de protectie, iar cand dadeau cu `jetul` nu era expus discul de frana ca la jantele din aluminiu, zic si eu, adica erau protejate.

parerea mea,

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, doar unele baltoace tip `romania` dar nu erau asa de adanci ca un vad,

un taximetrist mi-a spus ca se ovalizeaza discurile din cauza franarilor repetate si a diminuarii grosimii lor, a discurilor.

eu am 35.000 km, nu este ca nou discul, are o anumita uzura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.