Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Tutorial schimb ulei & filtru Dacia Duster

tutorial schimb ulei filtru

  • This topic is locked This topic is locked
27 replies to this topic

#7 danielcojocar

danielcojocar

    Dusterist + Rulotist

  • Members
  • 3,457 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti, Pantelimon

Posted 10 June 2014 - 12:45 PM

Vezi postareai96nds, la 09 June 2014 - 10:15 PM, a spus:

squirrel, m-ai dat gata cu martorul din bord...
Care e faza cu acest martor ? S-ar aprinde el, cand si-ar da seama ca uleiul nu e bun ?
Pai daca ii pun ulei bun... de ce ar mai trebui resetat atunci ? Ar trebui sa sesizeze singur ca e bun uleiul.

Eu ma gandeam ca procedura asta ar reseta pe computerul de bord numarul de kilometri pana la urmatorul schimb de ulei.
Chiar asa, contorul acela cum se reseteaza? Ca m-as mira sa trebuiasca sa se conecteze cu laptopul pe interfata la calc. masinii sa ii zica faptul ca s-a facut revizia...

Squirrel, merci inca o data, apreciez update-ul tau.
Poti sa-i pui cel mai bun ulei din lume... reinitializarea trebuie facuta pentru resetarea memoriei de schimb ulei...
Sunt cativa colegi care au postat acum ceva timp pe forum o chestie de genul... dupa cativa km de la revizie (schimb ulei) li s-au aprins acel martor. Defapt, "specialistul" care le-a schimbat uleiul nu a facut reinitializarea si... calculatorul... dupa ce a trecut perioada/kilometrii pe care-i are el setati pentru a avertiza ca este necesar un schimb de ulei, a aprins martorul.
Resetarea nu se face pentru computerul de bord (ce-l care-l vezi tu)... ci pentru computerul "de sub bord" (cel care nu-l vezi!)

#8 oviradu

oviradu

    Duster Starter

  • Members
  • 9 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Arad & Timisoara :)

Posted 30 January 2016 - 09:00 PM

Salutare!
O intrebare am, surubul ala de la baia de ulei, care se desface cu cheie patrata de 8, are filet normal? Adica nu am reusit sa-l desfac, parca-i sudat nu alta!
Am incercat sa pun cheia si pe surubul de la cutia de viteza, se desface usor, dar cel de la baia de ulei si cu prelungitor la cheie si tot nu am reusit, s-a torsionat cheia chiar.
E ceva "secret" acolo?
O seara faina

adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#9 bmcpst

bmcpst

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,190 posts
  • Duster PH2 Benzina 1.2 TCe 4x2 125cp
  • Localitate:
    SLS / Bacau

Posted 30 January 2016 - 09:27 PM

Incearca inainte de a-l desface, sa dai chiar la imbinare cu spray antirugina, spray care dizolva rugina. Apoi cu cheia sa incerci putin sa-l stragi apoi sa-l destrangi. Cand il desfaci, incearca prin lovituri in coada cheii sau a prelungitorului cheii. Ia o cheie speciala pentru acel surub caci este mai dura in material. Si pune-i prelungitor ca ai priza mai buna. Nu-l desfa cu incetinitorul, ca vei rotunji canturile si apoi va fi mai dificil. Dupa ce se va misca putin, poti sa mai dai iar cu spray.

Edited by bmcpst, 30 January 2016 - 09:33 PM.


#10 oviradu

oviradu

    Duster Starter

  • Members
  • 9 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Arad & Timisoara :)

Posted 30 January 2016 - 10:16 PM

Da, o sa dau cu spray de rugina, eventual o sa si incalzesc locul.
Dar mai intai o sa iau cheia patrata de 8 pt surubul ala. Pana acuma am incercat cu o bara plina polizata si cu o clanta de usa. Ambele s-au indoit.
Mersi si numai bine la toata lumea!

#11 bmcpst

bmcpst

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,190 posts
  • Duster PH2 Benzina 1.2 TCe 4x2 125cp
  • Localitate:
    SLS / Bacau

Posted 30 January 2016 - 10:24 PM

Ai grija cu incalzitull locului...

#12 vsebas

vsebas

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,412 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    T

Posted 30 January 2016 - 10:40 PM

Si eu zic la fel, ai grija cu incalzit locul -> se dilata locul-> nu se desface mai usor. Eventual o racire brusca cu spray cu azot lichid ( sau asa ceva) si apoi schimba surubul ala ca e de cumparat cu tot cu garnitura ( in man de service zice ca se schimba si surub si saiba/garnitura la fiecare schimb de ulei, costa vreo 5ron parca); am senzatia ca la schimbul precedent de ulei a strans cineva "la mana" si avea muschii prea lucrati. Cuplul de strangere buson baie de ulei este de 20Nm conform manual service, patratul este cu latura de 8mm.





Also tagged with tutorial, schimb, ulei, filtru

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!