dust3radmin

Tutorial schimb ulei & filtru Dacia Duster

28 posts in this topic

Salutare!

 

Pana acum schimbarea uleiului s-a facut la service fara ca eu sa am acces.

Daca aveam aceasta informatie nu mai intrebam aici :hmm:

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar deviz nu ti a dat service'ul unde ai facut revizia? Scrie acolo ce ulei au folosit.

 

Trimis de pe al meu SM-J500F folosind Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

C017508 e seria de fabricație a motorului nu codul. Ai F4R 4xx( euro 4 sau 5).

 

Pune VIN-ul sau plăcuța ovală și văd ce pot afla - 99% climat foarte cald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

"C017508 e seria de fabricație a motorului nu codul. Ai F4R 4xx( euro 4 sau 5).

 

Pune VIN-ul sau plăcuța ovală și văd ce pot afla - 99% climat foarte cald"

 

Ai dreptate, aceea este seria de fabricatie ...

Din cate am inteles VIN-ul este una si aceeasi cu nr. sasiului ...

Acesta este: VF1HSRCA1DA501306

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Similar Content

    • By dust3radmin
      Cum sa montezi o cotiera ARMSTER? Vezi clipul de mai jos:
       
       

    • By dust3radmin
      Un video interesant in care este prezentat montajul unui scut de aluminiu:
       
       

    • By Cain
      *Folosirea aditivilor de ulei nu este o joaca si este mai mult nerecomandata decat recomandata!
       
      Salutare,
       
      Mi-a venit ideea sa scriu acest topic dupa ce am discutat despre aditivi la service si mecanicul imi spunea ca motorul meu se aude mai mult spre un benzinar decat un diesel pur. Despre aditivi la noi... cativa sunt pro iar multi altii contra, iar piata e plina de dubiosenii. Dar totusi... in carul cu fan se mai gasesc si niste ace cu putina perseverenta.
       
      Cum vad eu problema:
       
      1. Orice ulei are aditivi din fabrica, mai multi sau mai putini, in cantitati care sa dureze un anumit timp si sa respecte anumite norme.
      2. Majoritoatea uleiurilor mai valoroase sunt totusi concepute sa fie generice pe o anumita norma si nu dedicate unui anumit producator sau tip de motor. Motul am vazut totusi ca are niste uleiuri dedicate si pe tip motoare si nu doar norme.
      3. Uleiurile de producator auto nu sunt concepute sa faca fata unei competitii de piata ci sa asigure niste standarde utile regimului de garantie in special. Nu e nimic bonus in ele.
      4. Adaugarea unui aditiv de ulei aditional e o decizie complexa care trebuie sa ia in calcul mai multi parametrii de documentare reala, cunoastrerea motorului, cunoasterea uleiului de baza si cunoasterea dozajului optim, precum si a sistemului de evacuare.
       
      Nota: Ca sa bagi un aditiv in ulei te doare putin capul pana iti faci curaj, dar pana la urma daca esti indeajuns de sigur pe tine si ai recomandari bune, de ce nu...doar o faci pe pielea ta.
       
      Ce flosesc eu pe Duster Ph2 Diesel:
       
      Liqui-Moly Ceratec - In Cutia de viteze si Diferentiale:
      http://www.emag.ro/a...y/pd/DWS2V3BBM/
      Risc: Mic. Foloseste microgranule ceramice si este inert chimic. Cum a mai intrat apa pe la unele diferentiale din ce am citit, l-am preferat pe acesta.
      Feedback: Reduce frecarea, intra/iese mai usor din viteze, ca zgomot insa nu e mare diferenta. Posibil totusi la cutie sa incerc altceva pe viitor. Insa la diferentiale ramane acesta.
       
      Liqui-Moly MoS2 - Folosesc la Motor:
      http://www.emag.ro/a...y/pd/D5S2V3BBM/
      Risc: Mediu. In contact cu apa poate devenii acid mai ales in concentratii mari. Deasemenea poate din ce am mai citit - schimba rezultatele chimice in catalizator de nu mai sunt optime. Cam acelasi principiu care a dus la scaderea sulfului din carburanti.
      Feedback: Folosesc doar 220ml. Il foloseam si la Skoda. Este o substanta asemanatoare grafitului ca structura moleculara (*dar pe baza de sulf) si care adera bine la metal. Asigura o ungere exceptionala a motorului si scade semnificativ zgomotul. Nu am pus Ceratec in motor pt ca bilutele ceramice oricat de mici ar fi nu se ard si nu vreau sa se adune in filtru DPF.
       
      Cat despre economii de consum, nuuuu pot sa zic ca am detectat ceva fenomenal, poate un 0.3l-0.5l max. Singurele lucruri mai usor detectabile sunt cum toarce mai lin motorul si cum se misca mai bine cutia de viteze.
       
      Liqui-Moly e singura firma de buget in care am incredere. Le cumpar din SellGross.
      Mai era un aditiv pe baza de rasini care l-a folosit un mecanic in cutie la skoda mea (cand nu mai intra in 1a) si am fost impresionat, o sa incerc sa ii aflu numele.
       

    • By tvstar1
      Buna ziua,(seara),acum 3-4 zile am fost la service sa imi schimb uleiul, filtru de ulei si de aer si bineinteles filtru de motorina.
      Schimbat toate in drum spre casa se aprinde martorul din bord spirala portocalie si nu se mai acelereaza masina 1500/ture maxim.opresc masina o pornesc din nou si acelasi problema am plecar acasa asa cu ea a 2 a zi dimineata nu a mai pornit deloc , am dat la pompa si pana la urma a plecat m-am uitat pe conducta si vine ceva bule de aer acum masina nu mai are viata in ea este cu totul alta masina si fie vorba ca prinde aer sa-i schimb filtru mentiones este original sa ii pun o pompa de motorina ca la dokker??? ce ma sfatuiti?
    • By Killer82
      Am incercat sa fac o schita / sablon cat mai intuitiv pt colegii care ar vrea sa isi confectioneze singuri o protectie de radiator pt iarna.
      E bazata pe un contur al unei piese dedicate ce se poate achizitiona la un pret destul de serios - de ex de aici
       
      Protectia respectiva arata cam asa:

       
      Ea se ataseaza de grilajul din bara (fagure) cu niste suruburi cu strangere manuala, ale caror piulite au niste "gheare" in forma de U.

       
      Materialele ce pot fi folosite o sa le dezbatem intr-un post urmator (din ce facem protectia, cu ce o prindem - exista deja varianta cu parchet laminat si coliere de plastic - aka "soricei" de cabluri), momentan sa ne focusam pe sablon...
       
      Protectia nu are o forma tocmai trapeziodala, insa nu cred ca e mega important sa iasa chiar la fix. laturile sunt cumva tangentiale fata de un dreptunghi / trapez standard, incerc sa dau ceva sugestii cum se pot trasa usor si "tangentele". Este si o varianta pt puturosi (scuze ... nepretentiosi) la final.
       
      IMPORTANT. n-ar fi rau sa o faceti cu cca 1 mm mai mica peste tot, intrucat am trasat cu markerul dupa aia originala si cred ca unde vine asta pusa este loc de toleranta la greu...
       
      1. Protectia se inscrie intr-un dreptunghi de 90 x 18 cm - gasiti deci o bucata de carton de dimensiuni minime ca acestea si cu un echer si o rigla de 1 metru trasati-l (cu rosu in figura unde e deja trasat conturul piesei).

       
      PS. in figura se pot observa si unele obiecte artizanale folosite in proces, nu va sunt necesare insa mai jos sunt explicate...
       
      2. Trasati o linie mediata fix la jumatatea lungimii - la 45 cm (cu rosu in figura).

       
      3. Acuma sa trasam "curbele" - se pot folosi 2 cercuri (cel mai simplu e daca aveti un compas, da' se poate si fara) cu centrele asezate dupa cum urmeaza:
      - un cerc mare cu diametrul D = 10.8 cm (va vine sau nu sa credeti, mi-a intrat perfect un capac de teava de canalizade de 110 care il aveam in garaj) - acesta trebuie sa aiba centrul pozitionat la 6 cm de Lungimea de sus si la 7.5 cm de latimea din dreapta.
      - un cerc mai mic cu diametrul d = 6.5 cm (asta e dintr-un capac de tub de spuma poliuretanica) - centrul acestuia trebuie pozitionat la 3 cm de laturile aferente coltului din dreapta jos.
      Se vor uni tangential extremitatile cercurilor intre ele (cele aferente laturii drepte), iar cercul mare tangential se poate uni cu intersectia liniei mediene (trasata la # 2 mai sus) i Lungimea de sus a dreptunghiului.

       
      4. Se repeta pasii de mai sus de la # 3 (in oglinda) pentru partea stanga a dreptunghiului in care se inscrie figura.
       
      5. In partea de jos protectia de fabrica are o fanta. NU stiu daca e protectie la supra incalzuire in caz ca e uitata acolo sau daca e pt compatibilitate cu Pack Look - adica "scutul" ala ornamental de plastic argintiu care eu nu il am...
      Forma exacta a curburilor nu cred ca e importanta insa orientativ se poate vedea ca e cam de 45 cm fanta aia, deci e usor daca se iau 22.5 cm in fiecare parte a liniei mediene trasata la # 2 mai sus si apoi rotunjite colturile.

       
      6. Pentru cei care nu au chef sa isi bata capul cu geometrie, pot sa traseze oreintativ conturul... curcura de sus sa fie la cca 3.5 x 3.5 cm de coltul de sus si cca 1 x 1 cm de ala de jos, si restul se ia "la pila" romaneste si cu spor (ca in bancu cu tancu' si avionu' pt cunoscatori )

       
      Pozele la domensiunea originala pe Google Drive.
       
      DISCLAIMER(e):
      - faceti pe carton intai, vedeti cum se aseaza pe masca, daca trebuie mai reduceti cu cca 1 mm - posibil sa fi aparut erori de la markere, graba, etc
      - personal va sfatuiesc sa lasati o zona libera de protectie - mai ales la dieselari, vedeti ca intercoolerul mi se pare ca e in stanga cum te uiti la masina, nu stiu la turbati pe benzina cum vine... io n-as obtura complet.
      - urmarit cu Torque azi CU si FARA masca aia la la 1.6 16v la 0 *C / -2 *C, drum de ~ 80 km dus intors cu stationare berechet la destinatie, cirfculat prin afara si orase, stationare cu motor pornit la bariera / magazin... nu se vede nici o diferenta - poate ca temperatura in admisie (io m-am uitat si la "intake" in Torque) creste mai repede pana pe la 20 si ceva in oras si 30 si ceva in stationare, insa cam atat... poate la Diesel e mai vizibil efectul, sau poate cand e mai frig serios afara (pe la noi la Cluj nu va fi nici sapt viitoare - deocamdata n-o mai pun)
       
      Mnoa, sper sa va ajute la ceva.
      Intr-un alt post sa vorbim de materiale, experimetez cu cate ceva si vedem.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.