Sari la conținut

My Air Duster 1.5 dci 109cp


Postări Recomandate

Hello all,

Sunt Catalin, proaspat intrat in grupa Dusteristilor, cu un model AIR din 2015 (basically, vreo 4 stickere in plus - care au si disparut urgent, si oglinzile care dau impresia ca la dezmembrari nu mai aveau in culoarea masinii).

Lasand ironia la o parte, am luat masina dupa ce am scotocit in adancurile internetului, deci am luat-o in cunostinta de cauza, stiind la ce sa ma astept, bun si rau, si sunt chiar multumit. (cel mai focusat pe ce face/ce are masina, mi s-a parut clipul de la Turatii.ro si Buhnici. Restul sunt ok, dar asa, de amuzament, bla bla-ul clasic, nu ce ne intereseaza cand luam o masina).

Cum ziceam, nimic special; masina e din 2015, are undeva la 18000km, 1.5dci, 109 cai, fara geamuri electrice pe spate, si piele (pentru ca am cautat intentionat fara piele).

Ajustarile vor fi cele relativ clasice, cu stergatoare mai mari, colantari pe masca, stalpi si oglinzi (ca ma dor ochii :)), ornamentele de la ceata, huse, si intretinere cat cuprinde cu ce-i mai bun.

Modificarea la care insa voi avea nevoie de orice petic de informatie, este cea privitoare la cutia de viteze, pentru care am sa deschid un topic in zona tehnica, sa putem detalia in pace.

Zi faina va doresc :)

20170504_163402.jpg

20170504_155237.jpg

20170504_155243.jpg

20170504_161500.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, pentru ca inca nu pot sa postez, si nu vreau sa postez doar de dragul de a scrie ceva, am sa detaliez aici situatia cutiei, si poate pe viitor, o putem muta la Sectiunea tehnica.

Pentru multi dintre voi, subiectul meu e probabil ca o ciorba reincalzita, dar eu chiar as vrea sa-l duc la bun sfarsit, si se refera la… treptarea scurta a cutiei de viteze (ati ghicit). Modificarea efectiva ar urma sa o fac in iarna, deci am ceva timp sa "absorb" informatie :) .

Sincer, nu sunt interesat decat de modificarea ultimei trepte, pentru ca am nevoie de ea pe autostrada, si chiar nu-mi place sa merg constant la 3000-3500 de ture.

Pentru asta, si ca sa nu ``redescopar`` coada la pruna, vreau sa adun informatii din toate partile ;pana acum, am gasit doar aici: 

Ideea e destul de simpla. Am urmatorul cod motor: K9K658 , cuplat la minunata cutie de viteze TL8*005 . Merg mult pe autostrada, si chiar daca toata lumea zice ca pot sa merg linistit la 3000RPM, nu prea ma incanta ideea. Dupa ce am cautat toate informatiile despre cutia mea si cea de pe 4x2, TL4*075 , inclin sa fac o modificare in interior, intrucat am vazut ca cele doua carcase difera, deci nu putem schimba doar capacul (cum mai faceam adaptari la iubita 1310).

Intrebarile mele ar fi:

1. Se poate pune doar pinionul de la 4x2? Din ce am citit in topicul respectiv, da. dar nu vreau sa cumpar, sa desfac, si sa vad ca nu se potriveste, deci, daca cineva stie sigur, m-ar ajuta). Merge direct plug& play pinionul, sau mai are nevoie de modificari? Pinionul se gaseste separat, de cumparat?

2. Sunt constient ca, cutia de 4x4 e gandita sa ofere putere in orice treapta, dar ar merge oare tot sistemul de pinioane din cutia de 4x2? Adica, mai direct: daca iau o cutie de 4x2, o desfac, si mut interiorul in a mea, merge, sau e fantezie? In cazul asta, chiar daca as ramane fara puterea initiala, cred ca s-ar rezolva printr-un chip, sau ceva...  E mare pierderea de putere in cazul in care nu se mai face chiparea?

Voi pentru care din cele 3 variante ati opta? pinion de a 6 de pe 4x2 pe 4x4, toate pinioanele de pe 4x2 pe 4x4 fara chipare, sau toate pinioanele de pe 4x2 pe 4x4 cu chipare?

Ca varianta "bonus", merge cumva direct, ceva cutie de pe Qashqai, care m-ar scuti de toate avioanele de mai sus?

Am trecut de "nu merita" :) , deci m-ar ajuta mult informatiile, si nu motivele pentru care nu se poate face.

Zi faina din nou, si imi cer scuze ca am postat aici, dar cum ziceam, nu vreau sa fac posturi doar de dragul de a tasta.

 

 

 

Editat de Catatm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Desi ai zis sa nu iti zicem ca nu merita :) te intreb doar atat: daca te deranjeaza sa mergi constant in 3000-3500 ture, crezi ca nu te ve deranja daca vei merge constant in 2850-3300 ture? Pentru ca, in regim de viteza identic cu cel enuntat de tine, acolo te vei afla dupa presupusa reusita schimbare a pinionului de a 6-a.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare DonQuijote :) .Mie calculele imi dau undeva la 2700 in treapta 6, la 130. Daca discutam de schimbarea unui pinion, ceea ce implica dat jos cutie, desfacut, montat pinion, inchis cutie, montat pe masina, inca mi se pare ca merita. Deci, deschis in continuare la orice informatii. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Broblem ar putea sa apara la consum. Cu mult...

Degeaba ai ture mai putine la motor daca frecarea cu aerul a caramizii noastre creste consumul din cauza modificarii raportului. cre'ca numa' Hummer si autobuzele RATB au cx mai mare ca noi...

 

 in rest, strict referitor la ce vrei sa faci: succes! o sa urmaresc cu interes sa vad daca e posibil macar.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da' pana la urma ce anume te deranjeaza la mers cu 3000 sau 3500 RPM constant? Ca abia se curata motorul si DPFul si aia nu ar trebui sa fie deranjant.

La benzinar K4M am 3500 RPM la 110 km/h. Si ii dau in gura cat cuprinde, fara probleme.

Deci care durerea ta la 3500 RPM? Consumul? Zgomotul? Pitic pe creier? Intreb pt ca motorului ii place, tie nu.

Gandeste-te si ca poate candva vrei sa tragi o remorca / rulota sau sa mergi mai incarcat... cum crezi ca se va comporta masina?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Salutare,

Am rezolvat cu mare parte din maruntisuri, printre care: diuze de lodgy, husa de silicon la cheie, ornamentele gri de la farurile de ceata, becuri galbene la faza lunga si ceata (cele de la faza lunga m-as fi asteptat sa aiba o nuanta mai pregnanta, dar abia se vad, asa ca ma voi intoarce la cele standard). Urmeaza sa imi vina folia transparenta pentru faruri, stopuri, si spoiler (in zona hayonului). Am incercat tot felul de stiluri de condus, cu ECO, fara ECO, si cred ca o sa raman la fara ECO, am impresia ca daca e activ, se chinuie masina, iar eu conduc oricum destul de bland. Am scos pana acum un consum de 7.4, cu mers preponderent pe autostrada, ECO activ si clima, 2WD,  in cea mai mare parte a timpului.

Am intrat in legatura cu cineva din Timisoara pentru modificarile cutiei; se intereseaza, dar crede ca ar fi posibil (sunt in continuare deschis la orice informatie aveti, pe care o puteti shareui cu mine). Intre timp,am gasit si o masina donatoare in Arad, (1000 de lei cutia=> scump, ieftin?) asa ca revin la voi cu o intrebare: merge schimbarea din cutie, daca masina e din 2013, iar a mea din 2015? As schimba tot ansamblul interior al cutiei, sa am rapoartele de la 4x2, credeti ca se poate?

Pentru viitor: tot aici pe site am vazut si cipurile de la racechip, dar nimeni care sa zica daca il are, sau cum merge, concret, eventual ceva probleme intalnite. As opta pentru varianta medie, si nu stiu daca merge si la 109 cai, sau doar la 110, cum au pe site? (nu stiu exact ce schimbari se produc). L-as pune doar pentru eventualitatea unui necesar mai mare de putere in unele situatii; nu sunt nici agitat, nici racer, dar mi-e bine sa-l stiu acolo, si sa stiu ca nu se chinuie masina (tot pe sistemul "anti-chinuiala" ma astept sa consume si mai putin, dar nu e targetul meu).

Am vazut antifon cauciucucat, si ma tenteaza sa-l dau pe burta si la interiorul aripilor. Ati mai dat? protejeaza de rugina, sau e placebo? 

Spor in toate,

Cata

Editat de Catatm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...