Sari la conținut

Protectie Anti-Rugina Pentru Tobe


Postări Recomandate

Salut,

 

Am cautat ceva pe net si pe forum dar nu am gasit ceva concluzii clare, asa ca m-am gandit sa deschid un topic dedicat protectiei tobelor impotriva ruginei.

 

Mi se pare ca tobele din fabrica au tratament destul de slab impotriva ruginei.

Unele incep sa aiba pete de rugina chiar si dupa un an ! E mult prea devreme.

 

Ce solutii ar fi? Ma gandeam sa iau o perie de sarma sa curat bine ce e acolo, eventual bag o spalare a masinii pe dedesupt ca sa se duca tot ce e in plus, praf, mizerie. Apoi o las sa se usuce.

 

Dar apoi ce tratament pot sa dau ca sa previn sa se formeze alta rugina?

Am vazut in comert cateva substante - dar alea nu prea rezista la temperatura destul de ridicata de pe tobe, in special toba intermediara. Sa zicem ca finala nu se incinge chiar asa tare, dar tot ma astept sa ajunga pe la vreo 70 grade vara.

 

Vazusem ceva gri, ca un fel de ceara, dar tot nu m-a impresionat prin fisa tehnica.

 

Daca aveti detalii concrete referitor la un tratament eficient, va rog sa scrieti aici.

 

Va rog sa evitati sa scrieti daca nu ati vazut cazuri concrete in care tratamentul a mers. Ceva de genul "cred ca ar merge" trebuie fundamentat cu fisa tehnica in care sa se scrie ca substanta respectiva e rezistenta la temperatura inalta.

 

Multumesc !

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate zona este expusa permanent la intemperii si la schimbari de temperatura.

Io folosesc bi-anual, sau cind ma apuca vopseaua argintie thermorezistenta 650-700 grade PREVENT.

 

 

post-965-0-37902500-1490005649_thumb.gif

 

 

 

Poti folosi orice vopsea pentru sobe rezistenta la temperaturi.

Editat de ISZY56
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut, in cazul montarii unui sistem de evacuare nou sau a unei parti din acesta, exemplu toba finala este bine ca in zona unde au fost aplicate suduri (zona unde intra teava in toba, zonele de prindere ale urechilor pe teava) sa se curete dupa care se se aplice vopsea de genul celei exemplificate mai sus.Colegul @Cain a insistat mai mult pe acest subiect si a testat ceva produse.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca nu ai cautat indeajuns. Ca sa fi safe mai bine sa stergi toba cu benzina si sa o vopsesti cu sprayul de mai sus (*vezi ca gazeaza si la a 3 mana face riduri). Nu recomand sa o dai cu nimic altceva "tratament" pt ca dilatarea termica da peste cap orice fel de astfel tratament. Mie tratamentul cu antirugina fosforica a facut-o mai rau iar cel cu acid a fost okish sters repede insa mi-a fost greu sa scap de toata problema lasata de fosfor. Deci vara asta iarasi am de frecat.

 

Enjoy

 

14708322_10153857219146922_1797797882132582389_n_zpssaje6scf.jpg

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea, indiferent cum dai si sa zicem, cu ce am dat io, si cit am curatat, de exemplu, toba din spate mergind de la dreapta spre stinga cam la 2/3 din lungime apar petele de rugina in 2 ani. Probabil ca acolo primeste cel mai tare soc termic.Un fenomen normal dupa parerea mea. :ermm:

 

Din domeniul alti bani alta distractie:

 

Pe vremea parintilor Daciilor, cine putea i-si facea toba din tabla inox. :frantics:

Editat de ISZY56
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat, pe deasupra arata bine ca-i dai cu una alta dar pe interior tot se strica.Mai este o chestie imposibil de evitat, toba fierbinte, balti reci pe drum deci....:)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce ziceti.

 

Am vazut ca unele vopseluri au in ele si ceva tratament anti-rugina, ca sa nu mai faca rugina pe dedesupt.

Produsele prezentate mai sus au si asa ceva?

Parca as zice ca vopseaua de sobe nu are treaba cu rugina ci doar cu temperatura iar vopseaua aia pt 600 grade PREVENT pare a fi pentru vopsit de etrieri, de ex, care iarasi nu prind rugina...

De la OSKAR am vazut o vopsea anti-rugina dar din pacate nu prea rezista la temperatura.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt mare lucru nici alea. Ceva mai de calitate decat cea de la Oskar e "Hammerite" (am folosit ambele dar nu la auto) insa nici aia nu rezista la tobe / temperaturi mari.

 

@ISZY a explicat f bine ce se intampla. Apare condens si la interior si se propaga. La PH2 nici nu merita sa ii mai faci nimic, ca nu mai e asa vizibila toba finala ca la PH1.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...