dust3radmin

Tutorial montaj aparatori noroi Dacia Duster

34 posts in this topic

Am ridicat masina de la dealer, a venit cu aparatorile montate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mihai80 : le-ai comandat sau ti le-a bagat pe gat ?

 

Eu, dupa ce am luat masinuta fara aparatori si dupa prima ploaie, as fi vrut sa o comand cu aparatori. Asa, m-am dus in targ, la Vitan-Barzesti si le-am luat de acolo. Urmeaza sa le montez.

Am si eu o intrebare catre cunoscatori : exista un lant cauzal intre montarea aparatorilor de noroi si montarea protectiilor de aripi ? Adica, le pot monta oricum sau trebuie sa respect o succesiune anume ? Pot monta, sa zicem acum, aparatorile de noroi si, saptamana viitoare (daca o fi destul de cald) protectiile aripilor, fara sa trebuiasca sa demontez aparatorile de noroi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata trebuie montate intai protectiile de aripi, pe spate nu se suprapun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul ma gandeam sa pun niste colant auto in loc de protectiile exorbitant de scumpe si predispuse la dezlipire de la Dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar autocolantul nu te apara de mitocanii care lasa portiera sa se deschida la maxim, in spatii inguste. Asa ca, desi tabla nu se zgarie, de indoit tot de indoaie.

 

Proasta treaba, eu am deja o urma de portiera pe aripa fata.

Dar, daca montez aparatorile de noroi si, sa zicem, la anul le montez si pe alea de aripi, la vremea respectiva trebuie sa dau, cumva, alte gauri ? Ca daca-i asa, mai astept (conditia de minim 21 grade C la montarea aparatorilor de aripi) pana la primavara, desi nu-mi place noroiul aruncat in clante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Similar Content

    • By dust3radmin
      Cum sa montezi o cotiera ARMSTER? Vezi clipul de mai jos:
       
       

    • By dust3radmin
      Un video interesant in care este prezentat montajul unui scut de aluminiu:
       
       

    • By Killer82
      Am incercat sa fac o schita / sablon cat mai intuitiv pt colegii care ar vrea sa isi confectioneze singuri o protectie de radiator pt iarna.
      E bazata pe un contur al unei piese dedicate ce se poate achizitiona la un pret destul de serios - de ex de aici
       
      Protectia respectiva arata cam asa:

       
      Ea se ataseaza de grilajul din bara (fagure) cu niste suruburi cu strangere manuala, ale caror piulite au niste "gheare" in forma de U.

       
      Materialele ce pot fi folosite o sa le dezbatem intr-un post urmator (din ce facem protectia, cu ce o prindem - exista deja varianta cu parchet laminat si coliere de plastic - aka "soricei" de cabluri), momentan sa ne focusam pe sablon...
       
      Protectia nu are o forma tocmai trapeziodala, insa nu cred ca e mega important sa iasa chiar la fix. laturile sunt cumva tangentiale fata de un dreptunghi / trapez standard, incerc sa dau ceva sugestii cum se pot trasa usor si "tangentele". Este si o varianta pt puturosi (scuze ... nepretentiosi) la final.
       
      IMPORTANT. n-ar fi rau sa o faceti cu cca 1 mm mai mica peste tot, intrucat am trasat cu markerul dupa aia originala si cred ca unde vine asta pusa este loc de toleranta la greu...
       
      1. Protectia se inscrie intr-un dreptunghi de 90 x 18 cm - gasiti deci o bucata de carton de dimensiuni minime ca acestea si cu un echer si o rigla de 1 metru trasati-l (cu rosu in figura unde e deja trasat conturul piesei).

       
      PS. in figura se pot observa si unele obiecte artizanale folosite in proces, nu va sunt necesare insa mai jos sunt explicate...
       
      2. Trasati o linie mediata fix la jumatatea lungimii - la 45 cm (cu rosu in figura).

       
      3. Acuma sa trasam "curbele" - se pot folosi 2 cercuri (cel mai simplu e daca aveti un compas, da' se poate si fara) cu centrele asezate dupa cum urmeaza:
      - un cerc mare cu diametrul D = 10.8 cm (va vine sau nu sa credeti, mi-a intrat perfect un capac de teava de canalizade de 110 care il aveam in garaj) - acesta trebuie sa aiba centrul pozitionat la 6 cm de Lungimea de sus si la 7.5 cm de latimea din dreapta.
      - un cerc mai mic cu diametrul d = 6.5 cm (asta e dintr-un capac de tub de spuma poliuretanica) - centrul acestuia trebuie pozitionat la 3 cm de laturile aferente coltului din dreapta jos.
      Se vor uni tangential extremitatile cercurilor intre ele (cele aferente laturii drepte), iar cercul mare tangential se poate uni cu intersectia liniei mediene (trasata la # 2 mai sus) i Lungimea de sus a dreptunghiului.

       
      4. Se repeta pasii de mai sus de la # 3 (in oglinda) pentru partea stanga a dreptunghiului in care se inscrie figura.
       
      5. In partea de jos protectia de fabrica are o fanta. NU stiu daca e protectie la supra incalzuire in caz ca e uitata acolo sau daca e pt compatibilitate cu Pack Look - adica "scutul" ala ornamental de plastic argintiu care eu nu il am...
      Forma exacta a curburilor nu cred ca e importanta insa orientativ se poate vedea ca e cam de 45 cm fanta aia, deci e usor daca se iau 22.5 cm in fiecare parte a liniei mediene trasata la # 2 mai sus si apoi rotunjite colturile.

       
      6. Pentru cei care nu au chef sa isi bata capul cu geometrie, pot sa traseze oreintativ conturul... curcura de sus sa fie la cca 3.5 x 3.5 cm de coltul de sus si cca 1 x 1 cm de ala de jos, si restul se ia "la pila" romaneste si cu spor (ca in bancu cu tancu' si avionu' pt cunoscatori )

       
      Pozele la domensiunea originala pe Google Drive.
       
      DISCLAIMER(e):
      - faceti pe carton intai, vedeti cum se aseaza pe masca, daca trebuie mai reduceti cu cca 1 mm - posibil sa fi aparut erori de la markere, graba, etc
      - personal va sfatuiesc sa lasati o zona libera de protectie - mai ales la dieselari, vedeti ca intercoolerul mi se pare ca e in stanga cum te uiti la masina, nu stiu la turbati pe benzina cum vine... io n-as obtura complet.
      - urmarit cu Torque azi CU si FARA masca aia la la 1.6 16v la 0 *C / -2 *C, drum de ~ 80 km dus intors cu stationare berechet la destinatie, cirfculat prin afara si orase, stationare cu motor pornit la bariera / magazin... nu se vede nici o diferenta - poate ca temperatura in admisie (io m-am uitat si la "intake" in Torque) creste mai repede pana pe la 20 si ceva in oras si 30 si ceva in stationare, insa cam atat... poate la Diesel e mai vizibil efectul, sau poate cand e mai frig serios afara (pe la noi la Cluj nu va fi nici sapt viitoare - deocamdata n-o mai pun)
       
      Mnoa, sper sa va ajute la ceva.
      Intr-un alt post sa vorbim de materiale, experimetez cu cate ceva si vedem.
    • By vsebas
      ATENTIONARE:
       
      Daca faceti operatiile de mai jos, o faceti pe propria raspundere!
      Eu nu pot fi facut raspunzator pentru orice efecte rezulta din urmarea instructiunilor de mai jos !
       
      Nu sunt mecanic auto.
       
      Acest tutorial este mai mult spre informare si explicare a ceea ce se intampla la suspensia masinii noastre, spre a intelege cum functioneaza, cum se numesc anumite componente si cam ce operatii sunt de asteptat de la un mecanic auto, in service.
       
      RECOMAND CALDUROS CA ACESTE OPERATII SA FIE EXECUTATE INTR-UN SERVICE SPECIALIZAT ( preferabil Dacia, dar nu exclusiv).
       
      1.Necesar scule:
      - chei inelare cu cot de 18, 21 si 27
      - chei fixe 16 si 18
      - chei tubulare 10, 16, 18
      - INBUS 5 si 6
      - cheie dinamometrica 28Nm – 180Nm ( a fost de cateva ori in promotie la lidl, eu o folosesc si la strans prezoane la roti)
      - presa arcuri
      - capre metalice de 2000kg – 2 buc. ( sau butuci, caramizi, etc pe ce sa suspenzi masina cu rotile fata date jos)
      - cric hidraulic ( daca esti masochist, ca mine, poti folosi si cricul din dotarea masinii)
       

       
      2. Spray WD 40 – foarte util la dezsurubarea piulitelor de la amortizor-fuzeta si bieleta antiruliu, ocazional si a piulitelor din capul flanselor si cele care strang “oala” pe arc-cap amortizor ( nu e musai sa mearga greu, daca sunt la prima interventie, vor merge fara spray, daca nu, functie de cel care le-a strans o sa fie usor sau foarte-foarte greu)
       
      3. Piese:
      - Amortizoare / arcuri
      - Flanse ( e cam obligatoriu sa se schimbe, deoarece cele vechi se taseaza, se intaresc si nu mai sunt flexibile sa preia socuri);
      - Rulmenti flanse ( aici e dupa cum are fiecare buget si rabdare si depinde si de starea rulmentilor – unii se pot curata si reumple cu un pic ( ATENTIE nu mult ca strica flansa de cauciuc) de vaselina;
      - Piulite autoblocante care strang “palaria” si flansa ( nu stiu inca de cat e, dar se desface cu cheia de 21), eu nu am avut si am pus aceeasi, care aratau inca bine, dar e in plan sa le schimb cand gasesc noi ( in manualul de service se recomanda inlocuirea, dupa orice operatie de dezsurubare a lor);
      - Piulite M12 autoblocante – fixare amortizor pe fuzeta ( partea de jos a amortizorului) – se recomanda inlocuirea lor
      - Piulite M10 autoblocante – fixare bieleta antiruliu pe amortizor – se recomanda inlocuirea lor
       

       
      4. Operatii, ordine, alte informatii
       
      a. Cu masina pe roti(asigurata cu frana de mana, in viteza, piedici la rotile spate) se dezsurubeaza, cu cheia inelara de 21 si INBUS 6 in capul amortizorului pentru “contra”, piulita care tine amortizorul fixat pe “palarie”, caroserie, flansa;
       
      b. Apoi se dezsurubeaza, doar cat sa fie slabita un pic, cu cheia de 27 si INBUS 6, piulita care tine “oala” si arcul pe amortizor ( nu va faceti griji, nu pica nimic daca ati ancorat masina anterior ok);
       
      c. Se ridica masina pe cric si se suspenda “puntea” fata cu rotile date jos – asta e necesar pentru un lucru mai usor la partea de amortizor – bieleta antiruliu; se poate face si doar cu o parte ridicata si mai incolo se poate ridica bascula, cu cricul ( masina e pe capre), pentru a ajunge la acelasi nivel gaura de fixare din amortizor, cu surubul bieletei antiruliu;
      ATENTIE: pe partea dreapta, din cauza suportului furtunului de frana, bieleta antiruliu, trebuie demontata complet ( si in partea de jos adica) altfel fiind improbabil sa o scoti fara a forta ceva;
       
      d. Se dezsurubeaza cu cheia/tubulara de 10 ( si WD 40 daca e cazul) suportul furtunului de frana si al cablului senzorului ABS de pe amortizor;
       
      e. Se dezsurubeaza cu cheia de 16 si INBUS 5 pt. a tine “contra”, piulitele M10 autoblocante, care fixeaza bieleta antiruliu pe amortizor si pe bara stabilizatoare;
       
      f. Se dezsurubeaza cu cheia de 18 ( si WD40 daca e cazul) piulitele autoblocante/suruburile M12 care tin amortizorul pe fuzeta;
       
      g. Se scoate in acest moment amortizorul cu arcul, “oala” si flansa pe el;
       
      h. Cu ajutorul presei de arcuri se preseaza arcul ca in poza, pana se poate scoate piulita si “oala” lejer cu mana si se pot fixa la loc pe amortizorul / arcul nou in asa fel ca “opritoarele” de pe amortizor (“oala” inferioara) si “oala” sa fie in capetele spirelor arcului;
       
      i. Se pune rulmentul ( nous au reconditionat) si peste el flansa noua si apoi piulita si se strange cat se poate, fara a forta;
       
      j. Se destrange presa de arcuri si se strange piulita cu cheia de 27, cu simt, in manualul de service zice cuplul de strangere : 62Nm; daca e stransa prea tare la un eventual urmator schimb o taiati cu flexu’;
       
      k. Se moteaza ansamblul arc-amortizor, la loc urmand in ordine inversa instructiunile de pana acum; strangeti cu simt piulita din capul amortizorului – “palarie”!!
       
       

       

       
       
       
      5. Cupluri de strangere:
       
      - Piulite autoblocante M10 – cheia de 16 – la bieleta antiruliu – 21Nm
      - Piulite autoblocante M12 – cheia de 18 – amortizor-fuzeta – 105Nm
      - Piulita nestandard – cheia de 27 – „oala“ – arc – cap amortizor – 62Nm ( desi inelara dinamometrica, nu am)
      - Piulita autoblocanta nestandard – cheia de 21 – flansa-caroserie-“palarie”-cap amortizor – 44Nm
       

    • By ToranagaSama
      Salutare tuturor.
       
      Iarna asta ca si in fiecare iarna m-am trezit cu una din marile placeri ale Bucurestiului si nu numai. Lipsa locurilor de parcare si ocuparea altor locuri de parcare sau blocarea colegilor de trafic. Cum de obicei nu imi place sa blochez alti soferi si din punctul meu de vedere cel mai frumos e sa ii anunti pe ceilalti ca ai oprit temporar am furat ideea unor colegi si am customizat un mic fluturas care sa il las pe bordul masinii in caz ca de nevoie.
       
      Fluturasul arata cam asa si este finalizat in dimensiunea/formatul A5.

       
      Acuma dupa o discutie avuta cu colegu @dust3admin am zis ca ar fi frumos sa termin de customizat colajul si sa il putem folosi toti,
       
      Prin urmare va prezint minunatia:
      Pasul 1:
      Descarcati urmatorul PDF:
      parcareFD.pdf
       
      Pasul 2:
      Deschideti PDF cu Adobe PDF.
      Pasul 3:
      Dupa deschidere in coltul dreapta sus apasati butonul Sign si apoi Place Signature:

       
      Pasul 4:
      In fereastra Signature adaugati numarul de telefon. Customizati formatul, si Accept:

       
      Pasul 5:
      Plasati numarul in zona centrala delimitata de chenarul gri deschis, si apoi mariti textul extinzand colturile:

      Rezultatul va fi urmatorul:

      Numarul se poate muta si repozitiona in pagina.
       
      Pasul 6:
      Salvati si/sau printati documentul:

       
      Pasul 7 (Optional):
      Daca se printeaza pe A4 decupati pe dimensiunea A5 si pastrati in masina.
       
      Optional: Eu l-am printat pe carton si apoi am laminat pentru a se deteriora mai greu.
       
      Imi pare rau ca nu am reusit sa gasesc o solutie mai practica sau mai usoara. Insa promit un upgrade.ulterior .
       
      Daca aveti intrebari sau nevoie de ajutor va stau la dispozitie.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.