Sari la conținut

Aditivi De Ulei (*ce A Testat Fiecare)


Postări Recomandate

*Folosirea aditivilor de ulei nu este o joaca si este mai mult nerecomandata decat recomandata!

 

Salutare,

 

Mi-a venit ideea sa scriu acest topic dupa ce am discutat despre aditivi la service si mecanicul imi spunea ca motorul meu se aude mai mult spre un benzinar decat un diesel pur. Despre aditivi la noi... cativa sunt pro iar multi altii contra, iar piata e plina de dubiosenii. Dar totusi... in carul cu fan se mai gasesc si niste ace cu putina perseverenta.

 

Cum vad eu problema:

 

1. Orice ulei are aditivi din fabrica, mai multi sau mai putini, in cantitati care sa dureze un anumit timp si sa respecte anumite norme.

2. Majoritoatea uleiurilor mai valoroase sunt totusi concepute sa fie generice pe o anumita norma si nu dedicate unui anumit producator sau tip de motor. Motul am vazut totusi ca are niste uleiuri dedicate si pe tip motoare si nu doar norme.

3. Uleiurile de producator auto nu sunt concepute sa faca fata unei competitii de piata ci sa asigure niste standarde utile regimului de garantie in special. Nu e nimic bonus in ele.

4. Adaugarea unui aditiv de ulei aditional e o decizie complexa care trebuie sa ia in calcul mai multi parametrii de documentare reala, cunoastrerea motorului, cunoasterea uleiului de baza si cunoasterea dozajului optim, precum si a sistemului de evacuare.

 

Nota: Ca sa bagi un aditiv in ulei te doare putin capul pana iti faci curaj, dar pana la urma daca esti indeajuns de sigur pe tine si ai recomandari bune, de ce nu...doar o faci pe pielea ta.

 

Ce flosesc eu pe Duster Ph2 Diesel:

 

Liqui-Moly Ceratec - In Cutia de viteze si Diferentiale:

http://www.emag.ro/a...y/pd/DWS2V3BBM/

Risc: Mic. Foloseste microgranule ceramice si este inert chimic. Cum a mai intrat apa pe la unele diferentiale din ce am citit, l-am preferat pe acesta.

Feedback: Reduce frecarea, intra/iese mai usor din viteze, ca zgomot insa nu e mare diferenta. Posibil totusi la cutie sa incerc altceva pe viitor. Insa la diferentiale ramane acesta.

 

Liqui-Moly MoS2 - Folosesc la Motor:

http://www.emag.ro/a...y/pd/D5S2V3BBM/

Risc: Mediu. In contact cu apa poate devenii acid mai ales in concentratii mari. Deasemenea poate din ce am mai citit - schimba rezultatele chimice in catalizator de nu mai sunt optime. Cam acelasi principiu care a dus la scaderea sulfului din carburanti.

Feedback: Folosesc doar 220ml. Il foloseam si la Skoda. Este o substanta asemanatoare grafitului ca structura moleculara (*dar pe baza de sulf) si care adera bine la metal. Asigura o ungere exceptionala a motorului si scade semnificativ zgomotul. Nu am pus Ceratec in motor pt ca bilutele ceramice oricat de mici ar fi nu se ard si nu vreau sa se adune in filtru DPF.

 

Cat despre economii de consum, nuuuu pot sa zic ca am detectat ceva fenomenal, poate un 0.3l-0.5l max. Singurele lucruri mai usor detectabile sunt cum toarce mai lin motorul si cum se misca mai bine cutia de viteze.

 

Liqui-Moly e singura firma de buget in care am incredere. Le cumpar din SellGross.

Mai era un aditiv pe baza de rasini care l-a folosit un mecanic in cutie la skoda mea (cand nu mai intra in 1a) si am fost impresionat, o sa incerc sa ii aflu numele.

 

res_278623d778acf76a1cf894e435171d63_450x450_1g64.jpg

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 42
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Wow.. eu nici nu m-as apropia de asa ceva... mai ales la dCi unde ai pompa de ulei cu presiune variabila, si atatea componente in miscare, unele foarte fine... Nu ai de unde sa stii cum face aditivul

Prea mult se despica firul in 4...pt unii bibilitul dusterului este singura ratiune de a trai pe pamant...mi se pare deja manie, exagerare...sunt de acord ca e bine sa discutam despre probleme si even

Dusterul meu are 269.000 km impliniti, fara aditivi de nici un fel. Am Dacia Oil in ea de vreo 10.000 km iar nivelul pe joja e acelasi ca la inceput. Asa ca intreb eu, de ce simtiti nevoia sa va compl

Posted Images

Eu unul sunt foarte sceptic in a folosi aditivi de orice fel, mai ales la un motor nou cum este al meu ( < 25k km ) , nici macar motorina aditivata de genul care se distribuie iarna in benzinarii nu folosesc. Singurul fluid care l-as folosi ar fi alt ulei mai calitativ decat Dacia Oil, oricum astept feedback de la voi, iar daca aveti rezultate notabile poate devin mai increzator.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te tin eu la curent daca iese ceva naspa la mine caci eu am <60k Km. Apropo cand am scos uleiul de cutie la 57k - era spre negru.

Eram cam stresat la Cutie cu aditivul - pt ca nu il aveam pe cel de rasini deja cunoscut, dar dupa ce mi-au povestit mecanicii la un chat de elevator cum au spalat ei o cutie de Audi ca facuse unul ceva gresit... am zis - daca tot puteti sa spalati, hai sa vad cum e Ceratecul - ca tot e de top si inert chimic. Trebuia sa fiu sigur ca pot face rollback.

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am folosit asa ceva din simplul motiv...am fost multumit de uleiurile folosite!(inca nu stiu la Duster cum sta treaba,dar am incredere in ce recomanda constructorul)...acel aditiv daca ar fi asa de miraculos,atunci l-ar fi bagat ei direct in ulei,ca doar concurenta e mare!!!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa faci un test, inainte cu 1000km sa iti faci revizia si sa schimbi oricum uleiul... asculta-ti bine motorul la ranalnti... intregistreaza-l pe tel daca vrei. Apoi baga aditivul de motor mentionat si spune-mi daca auzi vre-o diferenta dupa 50-100Km.

 

Daca nu simti nimic - oricum il arunci in 1000km.

 

Sau mai e un sitem de verificare:

https://www.amazon.c...t/dp/B003U4O414

https://www.amazon.c...1GECH1T0TXR4XSZ

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prea mult se despica firul in 4...pt unii bibilitul dusterului este singura ratiune de a trai pe pamant...mi se pare deja manie, exagerare...sunt de acord ca e bine sa discutam despre probleme si eventiale imbunatatiri. Dar deja domnule cain la cat timp si bani investesti mai bine cumarai o masina de 25-30 k si nu mai aveai preocuparile astea. Aveai mai mult timp pt alte activitati gen:citesti o carte, bei o bere, te relaxezi,etc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiam riscul mare la aditivi (mai ales la alea de motor cu particule de te miri ce tefloane si alte cele) e sa infunde ceva orificii esentiale de ungere (de genul celor din zona boltului de prindere a bielei de piston, etc).

Sincer eu unul mai degraba as schimba mai des uleiul decat sa bag aditivi.

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Capone

Merci de sfat. Nu vad cum aditivul e bibilit?

Uite un bibilit care nu l-am facut totusi - nu am degresat discurile si placutele de frana, desi am vazut ca altii au facut-o. Nu ca nu ar fi util ca rezultat, insa am dedus ca s-ar reveni mult prea repede la conditiile initiale... eu ma relaxez cu Dusterul :)... atata timp cat sunt locuri de mai-bine la el.

 

@Killer82

Aditivele pe baza de teflon si zinc sunt intradevar destul de rau famate. Personal nu le-am testat.

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...