Cain

Aditivi De Ulei (*ce A Testat Fiecare)

43 posts in this topic

*Folosirea aditivilor de ulei nu este o joaca si este mai mult nerecomandata decat recomandata!

 

Salutare,

 

Mi-a venit ideea sa scriu acest topic dupa ce am discutat despre aditivi la service si mecanicul imi spunea ca motorul meu se aude mai mult spre un benzinar decat un diesel pur. Despre aditivi la noi... cativa sunt pro iar multi altii contra, iar piata e plina de dubiosenii. Dar totusi... in carul cu fan se mai gasesc si niste ace cu putina perseverenta.

 

Cum vad eu problema:

 

1. Orice ulei are aditivi din fabrica, mai multi sau mai putini, in cantitati care sa dureze un anumit timp si sa respecte anumite norme.

2. Majoritoatea uleiurilor mai valoroase sunt totusi concepute sa fie generice pe o anumita norma si nu dedicate unui anumit producator sau tip de motor. Motul am vazut totusi ca are niste uleiuri dedicate si pe tip motoare si nu doar norme.

3. Uleiurile de producator auto nu sunt concepute sa faca fata unei competitii de piata ci sa asigure niste standarde utile regimului de garantie in special. Nu e nimic bonus in ele.

4. Adaugarea unui aditiv de ulei aditional e o decizie complexa care trebuie sa ia in calcul mai multi parametrii de documentare reala, cunoastrerea motorului, cunoasterea uleiului de baza si cunoasterea dozajului optim, precum si a sistemului de evacuare.

 

Nota: Ca sa bagi un aditiv in ulei te doare putin capul pana iti faci curaj, dar pana la urma daca esti indeajuns de sigur pe tine si ai recomandari bune, de ce nu...doar o faci pe pielea ta.

 

Ce flosesc eu pe Duster Ph2 Diesel:

 

Liqui-Moly Ceratec - In Cutia de viteze si Diferentiale:

http://www.emag.ro/a...y/pd/DWS2V3BBM/

Risc: Mic. Foloseste microgranule ceramice si este inert chimic. Cum a mai intrat apa pe la unele diferentiale din ce am citit, l-am preferat pe acesta.

Feedback: Reduce frecarea, intra/iese mai usor din viteze, ca zgomot insa nu e mare diferenta. Posibil totusi la cutie sa incerc altceva pe viitor. Insa la diferentiale ramane acesta.

 

Liqui-Moly MoS2 - Folosesc la Motor:

http://www.emag.ro/a...y/pd/D5S2V3BBM/

Risc: Mediu. In contact cu apa poate devenii acid mai ales in concentratii mari. Deasemenea poate din ce am mai citit - schimba rezultatele chimice in catalizator de nu mai sunt optime. Cam acelasi principiu care a dus la scaderea sulfului din carburanti.

Feedback: Folosesc doar 220ml. Il foloseam si la Skoda. Este o substanta asemanatoare grafitului ca structura moleculara (*dar pe baza de sulf) si care adera bine la metal. Asigura o ungere exceptionala a motorului si scade semnificativ zgomotul. Nu am pus Ceratec in motor pt ca bilutele ceramice oricat de mici ar fi nu se ard si nu vreau sa se adune in filtru DPF.

 

Cat despre economii de consum, nuuuu pot sa zic ca am detectat ceva fenomenal, poate un 0.3l-0.5l max. Singurele lucruri mai usor detectabile sunt cum toarce mai lin motorul si cum se misca mai bine cutia de viteze.

 

Liqui-Moly e singura firma de buget in care am incredere. Le cumpar din SellGross.

Mai era un aditiv pe baza de rasini care l-a folosit un mecanic in cutie la skoda mea (cand nu mai intra in 1a) si am fost impresionat, o sa incerc sa ii aflu numele.

 

res_278623d778acf76a1cf894e435171d63_450x450_1g64.jpg

Edited by Cain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul sunt foarte sceptic in a folosi aditivi de orice fel, mai ales la un motor nou cum este al meu ( < 25k km ) , nici macar motorina aditivata de genul care se distribuie iarna in benzinarii nu folosesc. Singurul fluid care l-as folosi ar fi alt ulei mai calitativ decat Dacia Oil, oricum astept feedback de la voi, iar daca aveti rezultate notabile poate devin mai increzator.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tin eu la curent daca iese ceva naspa la mine caci eu am <60k Km. Apropo cand am scos uleiul de cutie la 57k - era spre negru.

Eram cam stresat la Cutie cu aditivul - pt ca nu il aveam pe cel de rasini deja cunoscut, dar dupa ce mi-au povestit mecanicii la un chat de elevator cum au spalat ei o cutie de Audi ca facuse unul ceva gresit... am zis - daca tot puteti sa spalati, hai sa vad cum e Ceratecul - ca tot e de top si inert chimic. Trebuia sa fiu sigur ca pot face rollback.

Edited by Cain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am folosit asa ceva din simplul motiv...am fost multumit de uleiurile folosite!(inca nu stiu la Duster cum sta treaba,dar am incredere in ce recomanda constructorul)...acel aditiv daca ar fi asa de miraculos,atunci l-ar fi bagat ei direct in ulei,ca doar concurenta e mare!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa faci un test, inainte cu 1000km sa iti faci revizia si sa schimbi oricum uleiul... asculta-ti bine motorul la ranalnti... intregistreaza-l pe tel daca vrei. Apoi baga aditivul de motor mentionat si spune-mi daca auzi vre-o diferenta dupa 50-100Km.

 

Daca nu simti nimic - oricum il arunci in 1000km.

 

Sau mai e un sitem de verificare:

https://www.amazon.c...t/dp/B003U4O414

https://www.amazon.c...1GECH1T0TXR4XSZ

Edited by Cain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea mult se despica firul in 4...pt unii bibilitul dusterului este singura ratiune de a trai pe pamant...mi se pare deja manie, exagerare...sunt de acord ca e bine sa discutam despre probleme si eventiale imbunatatiri. Dar deja domnule cain la cat timp si bani investesti mai bine cumarai o masina de 25-30 k si nu mai aveai preocuparile astea. Aveai mai mult timp pt alte activitati gen:citesti o carte, bei o bere, te relaxezi,etc

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Similar Content

    • By mosulica
      Sunt pescar si am cumparat un Duster 1.5 dci 4x4 Laureate + volan piele + scaune incalzite.
      Masina ma impresioneaza cand ies de pe asfalt, merge bine pe autostrada. Pe drumurile nationale si europene trebe condusa mai domol pentru ca se inclina in curbe. In oras cu modul eco si condus linistit isi face treaba ok.
       
      Atasez cateva poze.


    • By dust3radmin
      Salutare,
       
      Tot vad pe siteurile de gen, cu anunturi auto, urmatoarea confirguratie de Duster:
       
      Duster VAN, an 2012, 80.000 km, diesel 110cp si 4x4 la un pret de 6750 EUR!! WOW este un super pret, insa daca te uiti cu atentie vei vedea ca este versiunea VAN, asta inseamna: nu ai decat scaun sofer si pasager, iar ce este dupa acest rand de scaune este o mare "cutie" / "duba". Insa, daca studiezi cu atentie, vei vedea ca defapt ca ai geamuri spate, posibil sa li[pseasca macaralele.
       
      Acum, intrebarea este, se poate converti inapoi din N1 (autoutilitara) in turism cu 5 locuri?
       
      Din ce vad, ca si piese ar trebui:
       
      -2 macarale geamuri spate (electrice sau nu ramane de vazut) - din dezmembrari cam 150 ron pe bucata
      -bancheta si spatare locuri spate - 1200 ron (dezmembrari)
      -carenaje plastic pt portbajag si sustinere bancheta - poate inca 1000 ron
      -polita portbagaj
      -si nu in ultimul rand modificarea in acte de la N1 la turism.
      Sa zic costuri conversie unde la 5-700 EUR.
       
      Daca aveti idee de costuri sau orice alte pareri referitoare la aceasta conversie va invit la discutii.
       
       



    • By Vasilev
      am nevoie de ajutorul vostru intrucat cei de la Dacia m-au gasit cu revizia nefacuta(oficial),neoficial am facut-o la un service auto in care am mare incredere
      rugamintea mea la voi este sa ma ajutati in privinta uleiului,am citit pe net cum ca norma trebuie sa fie ACEA 3,uleiul pus de mecanicul meu pe seria mea de caroserie este Motul(asta l-am cerut eu si nu apa chioara de Elf)  5w30 Specific 0720,asta este norma data de Renault,totusi cealalta norma Acea este C4
      sfatuiti-ma daca pun sau nu uleiul potrivit
       orna ACEA C3 o gasesc la Motul dar nu e agreata de Renaul,e vorba de un ulei Motul Xclean 8800 parca pe bidon scrie ca e agreat de Mercedes si BMW,pe al meu scrie direct Renault dar ACEA este C4 si nu C3
    • By cristic1982
      Vand 2 seturi de jante de aliaj de Duster Ph1 culoare Dark Metal (6,5x16 5x114,3 ET50 - CMS).
      Un set a fost folosit aprox. 500 km. Se prezinta in stare foarte buna fara zgarieturi, lovituri sau altceva. Una din ele a fost folosita pentru roata de rezerva. Pret 1500 lei.

       
      Celalalt set a fost folosit aprox. 40k km. Prezinta zgarieturi fine (fara lovituri sau fisuri), iar 2 dintre ele sunt stropite cu oja neagra (cand in vecin binevoitor mi-a manjit masina...). Oja iese cu benzina (pe caroserie asa am sters-o) si o sa le curat eu in curand (trebuie doar sa imi fac timp). Pret 1250 lei.

       
      Prefer predare personala (in Pitesti sau apropiere) pentru a nu deteriora jantele in timpul transportului, dar pot trimite si prin curierat.
      Preturile sunt usor negociabile, dar in limita bunului simt, deci va rog sa nu veniti cu oferte cu 30% mai mici.
    • By dust3radmin
      Sa admiram un concept al aceluiasi Duster Oroch insa varianta pick-up.
       
       
















  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.