Sari la conținut

Turmalinul Meu


Postări Recomandate

Multumesc.

 

La mine era de ales intre Brun Tourmaline si Vert Altai. Le vazusem pe net in poze si la drive test am vazut "live" Altai-ul si nu m-a impresionat. Langa masina de drive-test era si un Duster Tourmaline si am hotarat instant ca merita culoarea asta.

 

Iti doresc asteptare usoara si cat mai scurta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 67
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salut!   Intr-un final, dupa (relativ) multa asteptare si umblat pe la banci, am intrat in posesia noului meu Duster O sa las pozele sa vorbeasca mai mult, dar, pe scurt, am urmatoarea configuratie

Salutare,   Tocmai m-am intors de pe drum, de data asta si cu un pic de soft off-road (poze mai jos). Am ajuns la 1250 km, asa ca week-end-ul viitor o sa ies din rodaj Din pacate n-am mai putut urc

Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:)   Planul era sa mergem cu cele 2 Hil

Posted Images

Multumesc.

 

La mine era de ales intre Brun Tourmaline si Vert Altai. Le vazusem pe net in poze si la drive test am vazut "live" Altai-ul si nu m-a impresionat. Langa masina de drive-test era si un Duster Tourmaline si am hotarat instant ca merita culoarea asta.

 

Iti doresc asteptare usoara si cat mai scurta.

 

Mulțumesc

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 weeks later...

Azi am mai bifat inca o vizita in service, pentru 2 mici probleme:

 

1. incarcatorul de USB imi bipaia de multe ori si-mi arata ca am sub 12 V:

Am descris problema mai in detaliu intr-un topic separat:
. Pentru TL;DR sariti direct la post-ul cu descrierea rezultatului final:

 

2. Din nou, probleme cu indicatorul de combustibil:

Ultimele 4 plinuri le-am facut respectand indicatiile celor de la Dacia: pana la primul click. Cu toate astea, tot haotic s-au comportat liniutele alea. La ultimul plin, CB imi arata ca am consumat 9 litri , a scazut o linuta si la urmatoarea pornire a crescut iar la 8 liniute (plin). A stat asa pana la 13 litri consumati (indicatie CB), cand iar a scazut o liniuta. La 33 de litri consumati (indicatie CB) aveam 4 liniute, adica jumatate de rezervor - un pic cam departe de 25 de litri, cat este, de fapt, jumatatea.

In plus, am mai patit de inca 2 ori faza cu avertizorul de combustibil: CB imi arata autonomie de 140-160 km si dupa cativa km parcursi (1-2 km) se aprindea becul si CB arata numai 50-60 km autonomie.

Baietii din service au resetat din nou CB si ma duc acusi sa fac plinul, sa vadem cum se comporta mai departe.

 

Deja e a doua oara cand am mers la ei cu problema legata de indicatorul de combustibil si daca se intampla in continuare o sa insist sa deschida un dosar la Dacia. Ma deranjeaza cel mai mult ca nu e predictibil indicatorul ala - in mod normal, m-as astepta ca fiecare liniuta sa aiba corespondent un numar de litri de combustibil din rezervor. De ex.: prima liniuta stinsa sa insemne ca am consumat 8 litri si restul cate 6 litri. Bineinteles, cu o mica marja de eroare de 0,5-0,7 litri, nu 3-4 litri, cum e acum.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A, am uitat: intre timp am implinit 6000 km si acum vreo luna Turmalinul a primit niste mici imbunatatiri cosmetice:

 

- un eleron (cumparat din vara, dar nu apucasem sa-l vopsesc si sa-l instalez)

- un set de bandouri laterale usi + aripi

- aparatori de noroi fata spate

 

Pentru ultimele doua (bandouri & aparatori) ii multumesc lui PLANETARA, de la care le-am cumparat.

 

O sa incerc sa fac in week-end niste poze si sa le pun aici, dar acum e mizerabila masina de la ultimele ploi si s-ar putea sa nu arate prea bine pentru unii.

Editat de bbm
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am iesit la un drum in afara cu el, dar conditiile nu prea erau similare cu cele anterioare: am prins acum ploaie tot drumul si ceva mai aglomerat decat de obicei.

 

Sunt de acord ca, teoretic, ar trebui sa fie o diferenta la consum, insa ma indoiesc ca in cazul Duster-ului va fi suficient de mare. Forma caroseriei si garda la sol mare (o gramada de aer "curge" pe dedesubt si frecarea e mare) nu sunt chiar de ajutor la aerodinamica. O sa ajute in schimb la stabilitatea la viteze mari, generand niste apasare suplimentara pe puntea spate, care in mod obisnuit e destul de usoara (cu exceptia cazurilor in care sunt pasageri in spate sau portbagajul plin).

 

Eu am luat eleronul din considerente estetice (90%) si de stabilitate (10%), nu-mi fac iluzii ca ajuta mare lucru la consum. Cei 0,2 - 0,3 l/100 km in minus poti sa-i scoti oricand modificand un pic stilul de condus si intra in "marja de trafic": daca e mai liber drumul scoti oricum media mai buna doar din asta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 months later...

Salutare!

 

Scuze pentru perioada destul de mare in care n-am mai scris pe aici, dar am tot fost plecat prin delegatii si m-am stresat la serviciu cu munca, asa ca am apucat din cand in cand doar sa citesc noutatile de pe forum .

Iaca a venit si pentru turmalinul meu momentul primei revizii. Desi initial imi propusesem sa o fac pe la 10.000 km, am preferat sa astept sa se termine iarna si vremea rece. Am mers acum cateva zile la service-ul Caremil din Iasi, cu urmatoarele rezultate:

 

Kilometraj: 11832 km

 

- totul OK pe la frane, directie, suspensii

- placute frana: mai am 10mm din 13 mm (estimez ca ma vor tine pana pe la ~40.000 km, in ritmul asta)

- antigel a trebuit completat (eu am pus pe seama rodajului, o sa vad la urmatoarea revizie daca mai e cazul)

 

Am platit urmatoarele:

 

- ecotaxa / timbru verde = 1,65 lei

- manopera = 170,24 lei

- garnitura buson golire ulei = 12,32 lei

- filtru ulei = 58 lei

- filtru motorina = 89 lei

- cartus filtrant aer = 75 lei

- filtru habitaclu = 85 lei

- Dacia Oil plus DPF Diesel 5W30 / 5 litri = 284,14 lei

- lichid racire Glaceol RX type D / 1 litru = 44,38 lei

 

TOTAL revizie: 819,73 lei

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am mai reclamat si 2 probleme, detaliate mai jos, impreuna cu raspunsurile de la service:

 

1. Indicatorul de nivel combustibil care merge haotic:

- dupa plin facut a scazut prima liniuta abia dupa ce CB imi arata ca am consumat aproape 13 litri

- de la 3 liniute si autonomie indicata de CB 180 km scazut brusc la autonomie indicata 50 km si s-a aprins becul

- martorul pentru nivel combustibil (becul de facut plinul) s-a aprins cand CB imi spunea ca am consumat 40 de litri, deci teoretic mai aveam inca 10 litri in rezervor

- la pompa alimentez de fiecare data minim 2 litri in plus fata de ce imi zice CB ca am consumat (pana la primul click al pompei, nu pun in plus)

 

Am mai fost cu aceeasi problema de 2 ori pana acum si de fiecare data s-a resetat CB. Acum au zis ca indicatorul de carburant indica normal si nu sunt probleme. Mi-au recomandat sa parchez undeva pe loc drept si sa vad daca se mai manifesta. Locul meu de parcare de la bloc e putin inclinat, atat spre spate, cat si spre stanga. Totusi sunt doar cateva grade inclinare, abia daca pleaca incet in spate daca nu trag frana de mana si e pe liber.

Am ajuns la concluzia ca trebuie sa tratez indicatorul de nivel combustibil ca pe ceva orientativ. De acum o sa incep sa caut o benzinarie (motorinarie, in cazul meu) cand se apropie CB de 40-43 de litri consumati si ar trebui sa fie OK. N-o sa ma mai stresez.

 

2. Cand e motorul cald (am observat problema la drum mai lung), cand o tin in treapta a 5-a pe la 1800 - 2000 turatii, dupa cateva secunde de mers constant (~70 km/h in localitati) "da in nas", e ca si cum ar opri alimentarea pentru o fractiune de secunda si apoi revine. Daca tin constanta turatia in continuare, face asa la fiecare cateva secunde. E mai brusca decelerarea decat atunci cand ridic eu piciorul de pe pedala de acceleratie si intra in frana de motor.

Raspuns service: nu prezinta defectiuni pe sistemul de injectie (verificat cu tester CLIP). Se recomanda folosirea treptelor de viteza adecvate pentru viteza de 70 km/h.

Am patit chestia asta la drum lung, cand incetinesc intr-o localitate si schimb din treapta a 6-1 in treapta a 5-a si tin viteza pe la 70 km/h. Mi se pare ca merge subturat intr-a 6-a la viteza aia, iar intr-a 4-a ar fi este 2500 de turatii si parca e cam mult. N-am testat inca daca face la fel si pe cruise control, la urmatoarea iesire o sa incerc.

 

Ieri a fost un ceva mai cald decat de obicei la Iasi pe la pranz (23 de grade imi arata in bord) si am avut treaba prin oras, astfel incat am pornit AC-ul. Spre surpriza mea, nu era foarte rece, asa cum ma asteptam. A fost suficient sa ma racoreasca, dar mi s-a parut cam "anemic". Puteam sa tin degetele lipite de gura de ventilatie fara probleme, fara sa-mi inghete. O sa vad cand se mai incalzeste de tot afara si presimt ca-mi iese iar o vizita la service, ca sa verifice sistemul de racire, poate a mai scapat pe undeva freon.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...