Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Reglare Directie


  • This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

#7 Furious Jay

Furious Jay

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 508 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 28 June 2016 - 03:39 PM

Cu placere!

#8 Cain

Cain

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 513 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 14 October 2016 - 09:40 AM

Ce ma bucur ca nu trebuie sa mai deschid alt topic. Vreau sa scriu cateva cuvinte despre directia la Duster - mai ales acum ca am reusit sa o fac perfecta dupa ce am avut o gramada de nemultumiri cu ea.

Exista o zicala: "Daca schimbi amortizoarele niciodata nu o sa mai ai tu directia din fabrica!" - Flas

Dupa multe incercari si 2 demontari de telescoape pe fata am inteles in sfarsit ca se poate sa o refaci perfect, cu tot cu telescoape mai inalte. In caz ca nu sunteti multumiti si tot nu va iese directia - problemele care o lasa mai putin perfecta pot sa fie urmatoarele:

Cauze:
1. Cei care fac directia nu au experienta, vechime sau chef sa o faca cum trebuie.
2. Cei care o fac le este lene atunci cand e data total peste cap in cifre si nu iese nicicum din cheie, trebuie sa o desfaca pe toata si sa o ia de la zero cu fiecare surub (*reseteze).
3. Masina are nevoie sa se aseze pe noile telescoape in timp, prima geometrie nu e prea relevanta peste o saptamana. Trebuie revenit.
4. Laserele si calculatoarele nu fac decat jumatate din treaba, restul de munca este feedbackul clar al clientului si testarea.
5. Nu trebuie acceptate idei cretine de gen, daca trage stanga o facem sa treaga dreapta sau schimbam paralelismul rotilor putin. Cererea voastra trebuie sa fie - eu vreau sa am rotile cat mai drepte!
6. Ca sa fiti sigur de feedback - va trebuie rabdare si in jur de 3 drumuri la geometrie si cam 6-7 teste la volan, un drum plan si inclusiv mecanicul sa fie la volan si sa conduca masina.
7. Dupa ce a treminat de lucrat mecanicul nu strange bine toate suruburile si la primul off-road pe munte - iarasi trage.
8. Inainte de orice geometrie verificati naibiii presiunea la roti fata!
9. Volanul nu e ferm si reglat bine pe verticala, 1 grad mai la stanga sau dreapta conteaza enorm pt o reactie rapida a rotilor pe sosea.
10. Reamintiti mecanicului sa stranga bine tot! (*ianinte de plecare)

Sfaturi:
1. Cautati serviceuri care au rodaj mare pe Dacia.
2. Cautati mecanici cu vechime si cereti recomandari.
3. O directie iese rar bine din prima. Trebuie sa circuli cu masina si mai revii pt mici corectari. O directie trebuie testata atat la 80km/h cat si la 130Km/h si mai ales pe drumuri drepte/plane. Deci e foarte probabil ca weekendul urmator sa reveniti pt mici retusuri iar cel care a facut-o initial e bine sa nu uite ce a facut $.
4. E foarte important ca cel ce face directia sa dea si el o tura cu masina si la final sa dai si tu o tura.
5. Nu trebuie sa va pieredeti speranta si rabdarea.
6. Dusterul e o masina usoara si inalta, are tendinta sa alunece la drumuri care nu sunt plane.

Moduri de testare:
1. Accelerari cu plecare de pe loc fara sa traga. Daca trage aici... poate sa fie si o problema aditionala nu doar directie (*presiune roata?)
2. Testare la diferite viteze de deplasare pe drum drept/plan. Daca o indemni usor spre dreapta sa se alunece dreapta si invers. Sa merga acolo unde o trimiti tu.
3. Daca nu gasiti drum plan atunci cautati 2 drumuri cu inclinari opuse (*sau reveniti sens invers si daca e liber - chiar in acelaeasi locuri pe contrasens). Daca pare ca trage dreapta la dus si drumul e simetric la intors trebuie sa traga stanga. Daca pare atunci este... daca masina e perfect reglata nu mai pare nimic la final.
4. Toutusi dureaza pana puteti sa fiti sigur si in mod cert aveti nevoie de mai multe drumuri de testat. Stabiliti o revenire peste cateva zile.
5. Volanul trebuie sa fie ferm si sa transmita bine miscarea la roata. Se poate regla si asta.

Problemele mele cu directia au fost urmatoarele:
1. Unghiurile de cadere mari - rezolvate spate cu suruburi ironamn, fata sunt cat de cat tolerabile pt mine.
2. Dupa primul off-road dur pe muntii Baiului tragea dreapta la viteze mari.
3. Revenire la un alt service...concluzia ca e din cauza ca o roata fata are 2mm mai in spate si nu putem face nimic???
4. Alt "service" - reglata prost si cu idei geniale de se infrana singura la Autosoft.
5. Reglata bine la Autonesti - dar schimbat flansele la cateva luni si a sarit planetara din fuzeta din neatentie. Apoi a fost montata roata fortat cu planetara iesita (*daca nu incurc eu ceva). Cand ne-am dat seama ca stanga a intrat mult mai lejer; s-a impins roata si am auzit o pocnitura puternica cand a reintrat planetara in fagasul ei.
6. Masina mergea drept, insa volanul statea acum intr-o parte cu 2 degete. Directia era neclara, nu era ferma. Nu ca ar fi fist ea prea ferma vreodata.
7. Am tot centrat volanul pana cand am decis eu ce inseamana drept si a dat ceva cu un grad la stanga si unul la dreapta si strans? Nu imi mai amintesc exact ce e cu gradul asta, caseta de directie? (*intreb data viitoare) cert e ca acum volanul e drept asa cum vreau, masina merge si ea perfect drept si reactioneaza stanga dreapta la cea mai mica atingere. E o placere la condus mai ales cu amortizoarele mai ferme Mudster.

Hope it helps,
Cristi

Edited by Cain, 14 October 2016 - 09:53 AM.


adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#9 capone

capone

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 757 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    bucuresti

Posted 14 October 2016 - 09:45 AM

Eu zic ca in cazul tau este diferit de masina stoc intrucat ai schimbat amortizoarele cu unele diferite de cele stoc. De aici toate problemele. Long story short: directia la 4x4 se incepe cu puntea spate si apoi cu cea fata. Si a doua cerinta este sa mergeti la un mecanic care face geometria de mai multi ani. Am descoperit unul la dacoserv preciziei care e meserias . Face directii de 14 ani. Recomand. Restul ca trebuie sa mergi de 100 de iri la reglaj si ca mecanicul trebuie sa testeze masina fiind la volan este...can can.

#10 Cain

Cain

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 513 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 14 October 2016 - 10:00 AM

Cancan sau nu... imi scurteaza timpul sa explic prea mult sau sa repet... ce simt la volan :hairy: - prefer sa testaez eu o singura data la final.
Gen: "Eu simt ca mai trage dreapta putin"... "Nu are cum ca pe calculator da bine!"... "Pai si ce facem?", "Hai ca mai fac asta... Acum cum e?"... "Parca mai bine... bla, bla"... etc.

PS. Stiu ca e mai greu - dar NU mai pun in viata mea amortizoare de fabrica.... este alta masina cu amortizoarele Mudster, mult superioara la stabilitate si feedback.

Edited by Cain, 14 October 2016 - 10:40 AM.


#11 vsebas

vsebas

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,359 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    T

Posted 14 October 2016 - 10:07 AM

La cat offroad fac unii pe aici nu vad de ce isi pun "mudstere", dar fiecare e stapan pe bugetul sau.
Cat priveste amortizoarele "de fabrica" sunt foarte ok, soferul face diferenta.

#12 Cain

Cain

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 513 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 14 October 2016 - 10:17 AM

O mentiune, tocmai de aia eu am arcuri de fabrica si amortizoare Mudster. Am testat si Mudsterul original si imi place mai mult cum sta la mine, este compromisul perfect pt ce am eu nevoie.

Edited by Cain, 14 October 2016 - 10:39 AM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!