Sari la conținut

1.2 Tce Pofticios De Ulei


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 960
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nu imi vine sa cred reactiile si concluziile unora despre forum , dar asta e, nu poti sa te intelegi cu toata lumea, unii chiar au idei fixe si atunci cel mai bine este sa renunti la efoturile de a-i

@stefanudrea te rog sa te calmezi si sa postezi pe forum , in speta in acest topic, numai cand vei avea date concrete, pana atunci iti recomand sa nu mai postezi informatii partiale sau fara surse, de

Ei na, este evident ca deja te-ai angajat, dar nu asta e ideea.   Parerea mea prietenesca, simpatizanta si pe deplin interesata: presupunand ca ar exista buna intentie si receptivitate din partea as

Posted Images

Îmi pare rau sa aud asta, Stefan, si sper ca se va rezolva amiabil intr-un fel sau altul. Si eu (ca multi colegi) sunt curios de rezultatele investigatiei, de un eventual "root cauze" ce va fi - sper - identificat. Succes si sa ne zici ce mai afli.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La 13.000 km am sesizat ca mananca ulei. La 23.000 mi l-au schimbat. Cei 10.000 i-am facut in cam 8 luni, timp in care motorul manca cam in medie 600ml/1000km (in ultima luna, cand am primit ok-ul pentru schimbare motor, mai mult).

 

Nu zic ca e sigur problema lui stefanudrea e de la GPL, la fel cum nu zic nici ca sigur nu e de la GPL. Doar ca, e cert; el nu a respectat conditiile de garantie, a intervenit constructiv asupra motorului, injectiei si altor piese, acum nu prea mai poate emite pretentii de garantie pentru motor. Poate el sa demonstreze, stiintific, ca instalatia GPL si mersul pe gaz nu a afectat motorul? (si nu, omologarea RAR nu e dovada stiintifica, certifica doar incadrarea in normele de siguranta si de poluare, nu prea ii intereseaza pe cei de la RAR daca iti toaca motorul dupa 10.000km sau nu).

 

Daca instalatiile GPL ar fi atat de sigure pe motoarele noastre (sau pe orice motor), de ce oare producatorii si cei ce le monteaza nu preiau si asigura garantia motorului ce functioneaza pe instalatiile lor? Oare de ce ei ofera garantie doar pe instalatie si atat, exonerandu-se de orice alta raspundere in ceea ce priveste celelalte elemente ale masinii, pe care totusi ei le modifica? Lor le e simplu sa zica, ti s-a stricat motorul pentru ca el ar fi avut ceva probleme din start, nu ca instalatia lor ar fi de vina.

 

De aici si intrebarea pe care am pus-o mai demult: oare de ce Dacia nu omologheaza nici un fel de instalatie GPL pentru 1.2 TCe, in conditiile in care o face pentru 1.6 MPI 16V? Nu oare pentru ca inginerii aia de la Dacia au motive serioase sa certifice fiabilitatea motorului pe o instalatie de genul?

 

In cazul lui stefanudrea, ma tem ca singura solutie a lui este sa isi plateasca singur reparatiile (care ma tem ca nu vor costa putin). De ce? Sa zicem ca actioneaza in instanta atat Dacia cat si producatorul instalatiei de GPL si service-ul unde s-a montat. Dacia va fi exonerata de orice vina la prima prezentare in instanta, legislatia in vigoare (atat la nivel national cat si european) si prevederile din carnetul de garantie sunt clare: ai intervenit constructiv asupra unei componente a masinii, fara autorizarea uzinei si in alt service decat cel autorizat, ai pierdut garantia. Iar producatorul instalatiei GPL si service-ul unde a montat-o vor scapa la fel, destul de repede, fara nici o obligatie catre stefan, deoarce instalatia lor functioneaza in continuare, poate pompa GPL in motor.

 

Plus ca, daca ne amintim de momentul in care stefanudrea luase decizia de a-si monta GPL, dar inca nu o facuse inca:

 

Nu stiu daca stii, dar gpl mai are niste dezavantaje ...

 

- pierzi garantia la motor, lucru nasol fiind vorba de un motor turbo si cu injectoare scumpe

- faci o combinatie la care nu se cunoaste concret fiabilitatea in timp (chiar daca producatorul insatatiei se jura ca e ok)

 

Eu zic ca producatorul instalatiei nu a produs-o sa aiba aceste dezavantaje. Masina pleaca si consuma doar gpl. Daca vreau eu sa o trec pe benzina atunci ok. Foloseste injectoarele masinii si electronica ei. Cat despre garantie, daca vor ei o ai pierduta de cum iesi pe usa dealerului. Deja stim enspe exemple.

La cateva luni dupa aceste postari, eu sunt un exemplu destul de clar in care Dacia a onorat garantia exemplar, atunci cand toate conditiile si prevederile din carnetul de garantie au fost respectate, deci nu au facut-o pierduta. Tu esti un exemplu clar de cand sa nu iti instalezi GPL pe masina.

 

Si spun asta cu tristete, nu ma bucura deloc situatia in care e stefan, dar nici sa ii dau iluzii desarte nu pot.

Editat de DonQuijote
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua variante: fie Dacia se leaga de articolul in care scrie ca nu se acorda garantie pt modificari la motor, fie demostreaza ca instalatia de gaz a afectat motorul. Este aberant ca posesorul sa demostreze ca instalatia nu a afectat motorul. Aste e aiureala.

 

Cel mai probabil trebuie chemati in instanta si motatorul instalatiei si Dacia si unul din ei sa plateasca. Dar va dura foarte mult si masina va fi blocata pe perioada procesului(2-5 ani) .

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu voi face asa: imi dau acceptul diagnozei pe banii mei, pana e gata pregatesc setul de acte, cand am diagnoza si inevitabil cauza defectului (care inca nu stiu cat de intins e) atunci voi sti cu cine sa lupt. Nu mai pot sta fara masina, urmeaza alegerile, 1 mai, euro 2016 si vacanta de vara, iar eu sunt implicat in toate aceste evenimente incepand cu 10 aprilie. Deci arde pt mine. Asa aflu si mai concret care este cauza si deci si vinovatul.

 

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca deja se stie. Producatorul Dacia va spune ca se refuza garantia din motivele cunoscute: s-a umblat la motor. Montatorul de instalatie va spune ca instalatia e ok si a fost instalata ok. Diagnoza service-ului e putin importanta. Tot la instanta ajungi . Si dupa cum am zis dureaza foarte mult.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...