Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Tutorial - Protectie De Iarna Pt Radiator - Sub Numar

tutorial protectie radiator iarna

  • This topic is locked This topic is locked
19 replies to this topic

#1 Killer82

Killer82

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 886 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Cluj

Posted 09 January 2016 - 09:08 PM

Am incercat sa fac o schita / sablon cat mai intuitiv pt colegii care ar vrea sa isi confectioneze singuri o protectie de radiator pt iarna.
E bazata pe un contur al unei piese dedicate ce se poate achizitiona la un pret destul de serios - de ex de aici

Protectia respectiva arata cam asa:
Attached File  1-WP_20160109_19_14_36_Pro.jpg   37.14K   220 downloads

Ea se ataseaza de grilajul din bara (fagure) cu niste suruburi cu strangere manuala, ale caror piulite au niste "gheare" in forma de U.
Attached File  1-WP_20160109_19_14_21_Pro.jpg   47.06K   246 downloads

Materialele ce pot fi folosite o sa le dezbatem intr-un post urmator (din ce facem protectia, cu ce o prindem - exista deja varianta cu parchet laminat si coliere de plastic - aka "soricei" de cabluri), momentan sa ne focusam pe sablon...

Protectia nu are o forma tocmai trapeziodala, insa nu cred ca e mega important sa iasa chiar la fix. laturile sunt cumva tangentiale fata de un dreptunghi / trapez standard, incerc sa dau ceva sugestii cum se pot trasa usor si "tangentele". Este si o varianta pt puturosi (scuze ... nepretentiosi) la final.

IMPORTANT. n-ar fi rau sa o faceti cu cca 1 mm mai mica peste tot, intrucat am trasat cu markerul dupa aia originala si cred ca unde vine asta pusa este loc de toleranta la greu...

1. Protectia se inscrie intr-un dreptunghi de 90 x 18 cm - gasiti deci o bucata de carton de dimensiuni minime ca acestea si cu un echer si o rigla de 1 metru trasati-l (cu rosu in figura unde e deja trasat conturul piesei).
Attached File  1-WP_20160109_19_14_52_Pro.jpg   46.16K   202 downloads

PS. in figura se pot observa si unele obiecte artizanale folosite in proces, nu va sunt necesare insa mai jos sunt explicate...

2. Trasati o linie mediata fix la jumatatea lungimii - la 45 cm (cu rosu in figura).
Attached File  1-WP_20160109_19_15_03_Pro.jpg   40.24K   189 downloads

3. Acuma sa trasam "curbele" - se pot folosi 2 cercuri (cel mai simplu e daca aveti un compas, da' se poate si fara) cu centrele asezate dupa cum urmeaza:
- un cerc mare cu diametrul D = 10.8 cm (va vine sau nu sa credeti, mi-a intrat perfect un capac de teava de canalizade de 110 care il aveam in garaj) - acesta trebuie sa aiba centrul pozitionat la 6 cm de Lungimea de sus si la 7.5 cm de latimea din dreapta.
- un cerc mai mic cu diametrul d = 6.5 cm (asta e dintr-un capac de tub de spuma poliuretanica) - centrul acestuia trebuie pozitionat la 3 cm de laturile aferente coltului din dreapta jos.
Se vor uni tangential extremitatile cercurilor intre ele (cele aferente laturii drepte), iar cercul mare tangential se poate uni cu intersectia liniei mediene (trasata la # 2 mai sus) i Lungimea de sus a dreptunghiului.
Attached File  1-WP_20160109_19_15_12_Pro.jpg   48.37K   161 downloads

4. Se repeta pasii de mai sus de la # 3 (in oglinda) pentru partea stanga a dreptunghiului in care se inscrie figura.

5. In partea de jos protectia de fabrica are o fanta. NU stiu daca e protectie la supra incalzuire in caz ca e uitata acolo sau daca e pt compatibilitate cu Pack Look - adica "scutul" ala ornamental de plastic argintiu care eu nu il am...
Forma exacta a curburilor nu cred ca e importanta insa orientativ se poate vedea ca e cam de 45 cm fanta aia, deci e usor daca se iau 22.5 cm in fiecare parte a liniei mediene trasata la # 2 mai sus si apoi rotunjite colturile.
Attached File  1-WP_20160109_19_15_22_Pro.jpg   40.28K   154 downloads

6. Pentru cei care nu au chef sa isi bata capul cu geometrie, pot sa traseze oreintativ conturul... curcura de sus sa fie la cca 3.5 x 3.5 cm de coltul de sus si cca 1 x 1 cm de ala de jos, si restul se ia "la pila" romaneste si cu spor (ca in bancu cu tancu' si avionu' pt cunoscatori ;) )
Attached File  1-WP_20160109_19_15_34_Pro.jpg   46.69K   130 downloads

Pozele la domensiunea originala pe Google Drive.

DISCLAIMER(e):
- faceti pe carton intai, vedeti cum se aseaza pe masca, daca trebuie mai reduceti cu cca 1 mm - posibil sa fi aparut erori de la markere, graba, etc
- personal va sfatuiesc sa lasati o zona libera de protectie - mai ales la dieselari, vedeti ca intercoolerul mi se pare ca e in stanga cum te uiti la masina, nu stiu la turbati pe benzina cum vine... io n-as obtura complet.
- urmarit cu Torque azi CU si FARA masca aia la la 1.6 16v la 0 *C / -2 *C, drum de ~ 80 km dus intors cu stationare berechet la destinatie, cirfculat prin afara si orase, stationare cu motor pornit la bariera / magazin... nu se vede nici o diferenta - poate ca temperatura in admisie (io m-am uitat si la "intake" in Torque) creste mai repede pana pe la 20 si ceva in oras si 30 si ceva in stationare, insa cam atat... poate la Diesel e mai vizibil efectul, sau poate cand e mai frig serios afara (pe la noi la Cluj nu va fi nici sapt viitoare - deocamdata n-o mai pun)

Mnoa, sper sa va ajute la ceva.
Intr-un alt post sa vorbim de materiale, experimetez cu cate ceva si vedem.

#2 i96nds

i96nds

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 388 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 09 January 2016 - 09:23 PM

Dom' inginer, esti tare :)

adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#3 ambvision

ambvision

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 620 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    cluj-napoca

Posted 09 January 2016 - 09:39 PM

Intre timp mi-am facut si eu una din fibra de sticla, insa nu asa "complicata" :). Eu am masurat 90cm/81cm (latura lunga/scurta) si 17.5cm inaltimea, am rotunjit la colturi, si am prins cu coliere de plastic. E un material ceva mai moale, cred ca o sa pun inca niste coliere ca sa stea mai bine. Maine incerc sa fac poze.

#4 bmcpst

bmcpst

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,181 posts
  • Duster PH2 Benzina 1.2 TCe 4x2 125cp
  • Localitate:
    SLS / Bacau

Posted 09 January 2016 - 09:40 PM

Fanta din protectie de care amiteai cred ca este totusi pentru o admisie minima al aerului in partea inferioara a radiatorului. Daca s-ar fi blocat de tot acel flux de aer, cred ca nu ar fi fost OK. Pentru cei cu ornamentul de plastic argintiu, precizez ca nu se muleaza perfect aceasta protectie. Am observat cand l-am montat, iar peste 2-3 luni cand il voi da jos, cred ca am sa-l decupez cei cativa mm care deranjeaza

#5 Killer82

Killer82

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 886 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Cluj

Posted 09 January 2016 - 09:50 PM

View Posti96nds, on 09 January 2016 - 09:23 PM, said:

Dom' inginer, esti tare :)
Din (ne)fericire doar analist programator, ca nu am fost admis la Poli la Cluj...

Un pic la subiect, sunt f de acord cu ce zice @bmcpst dupa cum am scris si la disclaimer :)

@ambvision, aia probabil e varianta cea mai simpla, cu carton si foarfeca.

Edited by Killer82, 09 January 2016 - 09:52 PM.


#6 DonQuijote

DonQuijote

    Greierofob

  • Members
  • 1,368 posts
  • Duster PH2 Benzina 1.2 TCe 4x2 125cp
  • Localitate:
    Timișoara

Posted 09 January 2016 - 10:27 PM

Am atasat in format vectorial, plus export in PDF si PNG o schita facuta pe genunchi dupa explicatiile lui @Killer82. Poate ii foloseste cuiva.

Attached File  Protectie Duster.zip   1.49MB   53 downloadsAttached File  Protectie Duster.png   111.08K   60 downloadsAttached File  Protectie Duster.pdf   773.81K   69 downloads





Also tagged with tutorial, protectie, radiator, iarna

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!