Sari la conținut

Duster Ph2 2015 - Benzina 1.6 16V K4M Euro 5 4X4


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 157
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Am avut un pic de distractie aseara... un prieten a ramas cu un Ford Mondeo intr-o mlastina langa Cluj (incercand sa intoarca pe un drum de tara si ala foarte namolos, unde il bagase GPSul). Nici o sa

Initiez acest topic pentru a saluta colegii de pe , cu multumiri pentru continutul util pe care l-ati adunat pe aici.   La inceputul lunii Oct 2015 am intrat in posesia unui Duser nou (fab Apr 2015

Mnoa, nimic neaparat interesant pana acuma doar niste mici updates.   Am luat un mini-USB-stick de 32 GB pentru muzica, e destul de mic si il las in aparat tot timpul. - link extern cu poza   Am

Posted Images

Va multumesc tuturor pentru urari!

 

@abc, am luat motorul asta pentru ca ii stiu istoria (ca si tip de motor) si am eu "fixul" asta de a nu "experimenta" motoare noi fara sa pot anticipa ce m-ar astepta...

K4M Euro5 a pierdut vreo 2 cai fata de predecesorii sai K4M Euro4, probabil prin folosirea unui catalizator mai "stramt" si probabil si prin folosirea unui alt software de injectie... dar cuplul e acelasi si e disponibil foarte jos pt un benzinar - parca pe la 3.500 RPM... treaba asta, cuplata cu transmisia "scurta" de la Duster, eu zic ca fac o combinatie foarte reusita... plus ca teoretic ar trebui sa suporte GPL foarte bine pe viitor (ramane de calculat financiar daca se merita, momentan nu pot anticipa cati km o sa facem pe an cu Dusterul).

 

Acuma... din ce am reusit sa ma mai interesez, se pare ca motorul 1.6 16v Euro 6 este H4M, un motor de provenienta Nissan (cod HR16DE) si nu prea stia nimeni sa zica nimic despre el inca pe forumurile romanesti (se pare ca ar fi montat si pe Fluence insa cred ca e prea nou introdus pe Renault sa iti poti face o parere concreta despre el).

Citeam undeva ca nu se impaca OK cu GPL si n-am vrut sa pierd versatilitatea asta.

 

Pare a fi un motor cu injectie indirecta (in galerie) usor optimizat (injectoare duale si pozitionate mai apropiate de supapele de admisie) si cu ceva improvement la timing-ul supapelor -- sau asa ceva ziceau [/u] .com/showthread.php/66-Nissan-dual-fuel-injection-on-1-6L-Micra-engine-HR16DE"]pe-aici... Cuplul maxim desi usor mai mare ca la K4M este disponibil la 4.400 RPM, deci mult mai sus...

 

Oricum, e destul de lunga si intortocheata atat discutia "benzina cu injectie directa vs indirecta"...aproape ca si "diesel vs benzina". Citeam undeva ca si motoarele pe benzina cu injectie directa Euro 6 ar trebui sa aiba filtru de particule (insa poate sa fie vorba doar de cazurile in care au emisii peste ceva limite, probabil ca la 1.2 TCe nu e cazul, ci la motoare mai mari).

 

Dupa parerea mea, K4M asta a cam fost apogeul motoarelor aspirate pe benzina facute de Renault, relativ la fiabilitate si consum / putere.

Cred ca e ultimul dinozaur. Si sincer cred ca mai mult de-asta l-am luat :)

A inceput era turbo si a injectiei directe in cilindru (si a filtrelor de particule), care se vor bate cu automobilele electrice.

Nu ca nu ar mai fi si alte optiuni viabile, insa nu cred ca acelea ar prezenta interes pentru "cine trebuie"...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Killer82 changed the title to Duster Ph2 2015 - Benzina 1.6 16V K4M Euro 5 4X4

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...