mugur

Interfata Bt Obd-Ii + Torque Pro + Renault Plugin (Duster Included)

22 posts in this topic

Am primit "cado" de la cumnatemiu o interfata bluetooth OBDII, din cauza ca la el la Alfa Romeo i-a inrosit bordu'. Ceva nu i-a placut

probabil. Ghinionul lui a fost norocul meu. Interfata venea vanduta cu ultima versiune de Torque Pro.

 

O cheama ceva de genul "HH OBD Advanced" draci s-o cante. Anyway, una din alea extrem de generice, care, am aflat apoi, nici

macar nu e facuta cu ELM327 ci cu o clona de chip de la China venire. In fine, am pus interfata pe Duster si am instalat Torque free (ala Pro

a venit la cateva zile dupa ca nu gasea cumnatu' CD-ul vietii). Cu Torque ala free erau o gramada de chestii "verzi" adica citibile din ECU

dar multe care ar fi fost interesante sa zicem, lipseau (adica sunt afisate negre in loc de verzi)

 

M-am bucurat sa vad ca la mine pe masina merge fara greturi, la socramiu pe Megane 2 la fel, si la Renault Symbol la fel. No greturi

whatsoever. Eh, la cateva zile mi-a adus Torque Pro, unde lucrurile s-au schimbat nitel, asta fiind pe bani logic ca are 2-3 ghidusii in plus,

si mi se pare (n-am stat cine stie ce cu ala free ca am multa treaba zilele astea) ca asta Pro are mult mai multe sanse de configurare.

 

Scotocind eu pe net am aflat ca este in market un plugin pentru torque facut pentru Renault, plugin care iti infige in Torque o gramada de

PID-uri care mai de care mai SF pentru creierul meu. Asa ca l-am cumparat, sa fie acolo. Instalarea lui in Torque e in cel mai greu caz usoara

asa ca m-am pus sa incerc sa vad ce face fiecare. Toate "ceasurile" indicatoare ca incep cu RADV (renult advanced) sunt cele strict din plugin ala (care a costat vreo 25 ron parca) si evident ca sunt si alti parametri ce pot fi afisati din ECU fara sa fie neaparat aia de Renault.

 

Printre alea verzi de la Renault amintesc cateva (toate incep cu RADV):

 

AC refrigerant pressure

Cruise control target

Current engine speed

ECU odometer

EGR Valve duty

Engine torque

Exhaust Gas temperature

Fuel rail pressure

Fuel temperature

Injection Qty

Injector duty cycle

Mass Airflow

Measured Boost pressure

Throttle body opening

 

Ala care ma ustura grav, DPF Temperature, e inca negru. Trebe sa mai studiez care e exact codul lui poate creez un custom PID.

 

Cam asa arata ecranul meu nr.1 (intentionez sa imi mai creez cateva ecrane dupa ce ma lamuresc ce anume mi-ar placea(sau folosi)

sa vad afisat.

 

torque.jpg

 

O chestie interesanta (pentru mine cel putin care sunt semi-bata). La oprirea motorului auzeam de undeva de sub capota un click ca de releu care se repeta de 2-3 ori si apoi tacea. Cu ocazia lui RADV am aflat si ce e. Valoarea valvei EGR sare de la 7-8 la 30 la fiecare click

din ala. Nu ca m-ar ajuta sa dorm mai bine noaptea dar acum stiu cine face click :)

 

Deasemenea, valoarea presiunii agentului refrigerant creste de la 120-130 la 170-175 si uneori (mai rar) chiar la 190. Mie mi se pare ca

imi face repede (spre foarte repede) rece in masina chiar si cand o gasesc clocita de caldura dupa ore de stat in soare.

 

Am aflat cu aceasta ocazie ca termostatul meu stabilizeaza la 82 de grade...nu am idee cat ar fi ideal dar nici n-am ce-i face.

 

Daca mai are cineva interes (sau cunostinte) in legatura cu subiectul OBD-torque va rog sa spuneti si la astia mai nanaci. Mi-ar placea

(grav) sa reusesc sa vad io cu ochisoru' meu cand si ce face DPF ala de exemplu...

 

P.S. Acu' mai auzii una... Cica ele clonele care este ele, s-ar putea sa nu reuseasca sa descifreze chiar tot asa cum ar face-o un ELM327

de la mamica lui nativ, original si unic. Aveti vreunul vre-o jucarie cu 327 sa imi ziceti daca voi vedeti afisat aia cu DPF si ce zice ea?

Pentru ca daca e tot neagra ma lipsesc de a cauta un 327.

 

Si ultima: daca mi-ar afisa trasnaile astea pe ecranul de la medianav as avea un inceput de orgasm instantaneu. Uite la ele ce frumoase sunt manca-le-ar tata, portocalii asa ca sa fie in ton cu restu'... (aia e o tema luata din market, o cheama "precision")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se lucrează la partea OBD 2 Medianav, dar numai elm327 pe usb. Niște teste cu Hobdrive au fost făcute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la Nissan GT-R nu-ti arata toate nebuniile alea in bord. (Si acolo ai destule..)

Acuma nu vad de ce ai vrea sa ai atat de multe informatii tehnice in bord, in loc sa te bucuri de peisaje. Duster nu prea e masina de asa ceva..

(Daca vrei cu adevarat sa te simti "fast and furious" adauga si presiunea turbinei acolo, si zi-ne si noua intre ce valori oscileaza la 1.5dci stock - ar fi interesant apoi de pus de exemplu pe a mea cu Stage 2 chip si comparat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca s-a inteles gresit... Unicul lucru care ma interesa realmente era legat de DPF. Restul, in marea lor majoritate, nu stiu ce inseamna sau ce valori ar trebui sa aiba, dar nici nu ma intereseaza.

 

P.S. cum ar trebui sa se numeasca presiunea turbo in Torque?

Edited by mugur

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Torque ul meu apare asta :

 

post-3261-0-45790600-1439209822_thumb.png

 

dar apare neagra ( ultima data cand am avut torque si OBD BT active) si nu stiu daca e chiar de la turbo.

 

Daca incerci poate ne zici si noua cum e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre cei care mai folositi torque + ELM327 pe BT, aveti idee cam unde sa ma uit si ce ar trebui sa vad din ce afiseaza ca sa ma prind in ce stare sunt sondele de O2 ?

 

post-3261-0-07284500-1447248821_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.