Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Duster 1.2 Tce 4×4 125 Cp Euro 6 Vs Duster 1.5 Dci 4×4 109 Cp Euro 6

duster 1.2 tce 4×4 125 cp duster 1.5 dci 4×4 109 cp

  • This topic is locked This topic is locked
73 replies to this topic

#13 DonQuijote

DonQuijote

    Greierofob

  • Members
  • 1,365 posts
  • Duster PH2 Benzina 1.2 TCe 4x2 125cp
  • Localitate:
    Timișoara

Posted 04 August 2015 - 07:47 PM

Cuplul la 1.2 TCe incepe la 1500 rpm. Nu e greu sa te afli la turatie de cuplu.

#14 dacian

dacian

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 456 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Targu-Mures

Posted 04 August 2015 - 09:27 PM

Se pare ca nu e chiar asa de greu sa pornesti in rampa mai serioasa cu 1,2 tce :)

Benzinarul meu are cuplu 148 din care folosesc in teren aprox.130 si nu am avut probleme niciodata la pornire in rampa chiar si serioasa in 3 ani de dusterit. Problemele care apar intr-o astfel de situatie sunt in ordinea importantei: 1. aderenta; 2. pilotul; 3. cuplul.

In legatura cu patinajul ambreajului: intr-o atare situatie la orice masina acesta va fi patinat. Mai mult sau mai putin.

Si pentru ca prefer motoarele pe benzina, aduc cateva argumente pro 1,2 tce in aceasta disputa:
- masina va fi mult mai silentioasa decat dieselul,
- masina va fi mai sprintena (daca nu ma insel cutia de viteze este ca cea de pe diesel)
- problemele de iarna dispar
- posibil cheltuieli mai mici de intretinere
- poti conduce prin oras la turatii joase fara frica infundarii filtrului
- dieselul e in timp un mancator de bani iar mersul mult in oras il omoara
- nu inteleg de ce sa fii obligat sa auzi troncanitul ala agasant de motor D cand ai alternativa unui tors linistit. Sigur ca exista pericolul ca uneori sa crezi ca ti-a murit motorul dar el e acolo la locul lui si abia asteapta sa ii dai 1500 de ture sa intre turbina si sa-si arate cuplul.
- transmisie pe lant - ai scutit inca vreo cateva sute de euro schimbatul ei la diesel.

Contra 1,2 Tce: consumul pare sa fie mai mare decat la diesel - 1-2 l/100.

Si inca ceva: dusterul 1,5 dci datorita troncanitului caracteristic pare mai robust si mai demn de incredere in situatii limita. Dar nu totdeauna cei mai tari de gura sunt si cei mai capabili. Eu cred ca motorul de 1,2 tce va oferi surprize foarte placute posesorilor.

Edited by dacian, 04 August 2015 - 09:49 PM.


adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#15 dusterkit

dusterkit

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Viitor posesor de Duster
  • Localitate:
    Onesti

Posted 04 August 2015 - 09:51 PM

Mai adaug ca Tce-ul are Start and Stop, ceea ce mai usureaza din consum

#16 fnicolau

fnicolau

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,322 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Galati

Posted 04 August 2015 - 10:00 PM

View Postdacian, on 04 August 2015 - 09:27 PM, said:


- problemele de iarna dispar


Ne spui si noua ce probleme avem iarna? (sa stim si noi, nu de altceva) :)

#17 dacian

dacian

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 456 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Targu-Mures

Posted 04 August 2015 - 10:27 PM

Eu in calitate de coleg si prieten va doresc sa nu aveti nici o problema iarna. Dar orice problema ati avea aceea ar disparea daca ati avea un motor pe benzina :)

Uite, de exemplu, pe cand conduceam un duster diesel avea obiceiul sa mi se opreasca brusc in mers. Imi cadeau ceasurile spre 0 si daca apasam imediat ambreiajul isi revenea. Nu stia nimeni ce are.

In afara pataniilor personale (putine e drept) problemele de iarna ale dieselurilor si in special ale dusterului diesel au fost relatate la timpul lor de colegii de forum . Din relatarile lor am tras concluzia ca au fost probleme cu pornirea la rece, cu turatiile, cu intrebari legate de unde se ia motorina mai buna de iarna, cu filtre de motorina in care era dop de gheata (asta s-ar putea sa fie de pe alt forum ). Apoi mai cade o pompa de ulei, motorul nu se incalzeste foarte repede daca mergi la serviciu pe distante scurte si nu baga caldura repede, poate are si un consum mai mare pana ajunge în parametri. Toate aceste necazuri au fost citite pe forum si nu cred ca e cazul sa facem un inventar.

Daca am uitat cumva ceva vine peste vreo 4 luni iarna si o sa va amintiti mai bine.

In ceea ce priveste intrebarea lui @fnicolau de mai sus am inteles ca a incercat sa fie sarcastic si i-a reusit. Dar nu inteleg de ce acest sarcasm pentru ca eu nu am incercat sa ironizez pe nimeni cand am vorbit de problemele ce pot aparea iarna la diesel. Era o parere personala si trebuie tratata ca atare. Si fara suparare.

Edited by dacian, 04 August 2015 - 10:32 PM.


#18 fnicolau

fnicolau

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,322 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Galati

Posted 04 August 2015 - 11:00 PM

View Postdacian, on 04 August 2015 - 10:27 PM, said:

Uite, de exemplu, pe cand conduceam un duster diesel avea obiceiul sa mi se opreasca brusc in mers. Imi cadeau ceasurile spre 0 si daca apasam imediat ambreiajul isi revenea. Nu stia nimeni ce are.

In afara pataniilor personale (putine e drept) problemele de iarna ale dieselurilor si in special ale dusterului diesel au fost relatate la timpul lor de colegii de forum . Din relatarile lor am tras concluzia ca au fost probleme cu pornirea la rece, cu turatiile, cu intrebari legate de unde se ia motorina mai buna de iarna, cu filtre de motorina in care era dop de gheata (asta s-ar putea sa fie de pe alt forum ). Apoi mai cade o pompa de ulei, motorul nu se incalzeste foarte repede daca mergi la serviciu pe distante scurte si nu baga caldura repede, poate are si un consum mai mare pana ajunge în parametri. Toate aceste necazuri au fost citite pe forum si nu cred ca e cazul sa facem un inventar.


De prima problema nu am auzit pe nimeni sa o aiba.

Pornire la rece, problema de ph2 (de soft).... + se plangeau si niste benzinari cu ph1.

Motorina de iarna, filtre inghetate, hmmmm, eu merg doar cu motorina standard si iarna si vara, fara probleme.

Pompa aia de ulei pe care probabil ca ai vazut-o pe forum n-are nici o legatura cu iarna.

Si pentru ca motorul se incalzeste mai greu avem o rezistenta electrica suplimentara in habitaclu.

Iar de consum mai mare, pot pune pariu ca si tu ai consum mai mare iarna.

Aaaaaa, si nu vorbesc din auzite. ;) Iar parerile personale expuse ca niste truisme pe aici pot afecta negativ unii cititori care vor sa se documenteze.


View Postdacian, on 04 August 2015 - 10:27 PM, said:

In ceea ce priveste intrebarea lui @fnicolau de mai sus am inteles ca a incercat sa fie sarcastic si i-a reusit. Dar nu inteleg de ce acest sarcasm pentru ca eu nu am incercat sa ironizez pe nimeni cand am vorbit de problemele ce pot aparea iarna la diesel. Era o parere personala si trebuie tratata ca atare. Si fara suparare.

Si nu, nu a fost o incercare de sarcasm postul anterior, vroiam sincer sa stiu si eu ce probleme am iarna, poate nu-mi dadusem seama de ele. :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!