Sari la conținut

Viteza maxima Dacia Duster


Postări Recomandate

Revenind la discutia cu turometrul, cred ca este mai putin relevanta pentru ca atat turometrul cat si vitezometrul sunt niste instrumente de bord care functioneaza pe baza semnalelor electrice, adica acul indica intesitatea curentului creat si furnizat de un dinam cuplat mecanic la iesirea din cutia de viteze in cazul vitezometrului si celalalt cuplat la arborele motor. aceste indicatoare au o marja de eroare in indicatie care se modifica si in cazul unei temperaturi diferite a conductorului electric, modul si conditiile de calibrare, etc.

Unde vreau sa punctez este ca, la acelas tip de cutie de viteza nu exista diferente de raport de transmisie in aceleasi trepte cuplate, deoarece cutia este compusa din rotite facute pe CNC, (mecanica fina) pinioanele similare din doua cutii au acelasi "Z" acelasi "D" acelasi "d" iar in cutie nu exista alunecare ci angrenare. Nu cred ca o problema de patinare a ambreajului s-ar evidentia la regim deviteze mare - cuplu mare, ci mai degraba la viteza mica - cuplu mare, cum ar fi la plecarea de pe loc si ar rezulta in supraturarea motorului.

Iar ca sa atingem si argumentul motorizare, 1rpm  = 360° ardore primar /60 sec, adica frecventa de rotire a arborelui primar este influentata de comanda de accelerare a motorului (care provine din reglarea debitului de combustibil injectat in fiecare piston pentru fiecare combustie) si nu de tipul de motorizare. 

Imi cer scuze daca m-am "dezlantuit" prea tare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 155
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

sincer   Cine a cumparat Duster-ul dintre cei 2 mii si ceva de memebrii de forum cu primul gand de masina de curse??? Sa-si ridice mana ... aaaa ... adica sa scrie, na.   Nu vreau sa jignesc pe

188Km/h e viteza reală dată de ABS iar TdB-ul mai pune 4km/h indiferent că mergi cu 10km/h sau 210km/h. Medianav-ul nu dă și nu afișează nicio viteză. Oricum interesant să mergi cu 188Km/h ș

hai ca am reusit eu sa mut si pe consumul instantaneu:

Posted Images

7 hours ago, maxmar78 said:

Revenind la discutia cu turometrul, cred ca este mai putin relevanta pentru ca atat turometrul cat si vitezometrul sunt niste instrumente de bord care functioneaza pe baza semnalelor electrice, adica acul indica intesitatea curentului creat si furnizat de un dinam cuplat mecanic la iesirea din cutia de viteze in cazul vitezometrului si celalalt cuplat la arborele motor. aceste indicatoare au o marja de eroare in indicatie care se modifica si in cazul unei temperaturi diferite a conductorului electric, modul si conditiile de calibrare, etc.

 

functioneaza pe baza semnalelor electrice - digitale

creat si furnizat de un dinam cuplat mecanic - defapt este vorba de un senzor magnetic care numara impulsurile date de niste magneti montati pe arborele de iesire din cutia de viteze in cazul vitezometrului si pe arborele cotit in cazul turometrului.

eroare in indicatie care se modifica si in cazul unei temperaturi diferite a conductorului electric - este nesimnificativa si imposibil de observat pentru ochi.

Daca citeai putin inainte de a te "dezlantui" vedeai ca aceste indicatii sunt defapt create de un computer care transforma un semnal digital (numar de impulsuri) in semnal analogic necesar indicatorului de bord (curent de valoare mica (mA) care comanda un instrument mecanic calibrat). Indicatia poate fi foarte usor modificata programand computerul cu alt raport (numar impulsuri/curent comanda instrument) si se practica aceasta programare inclusiv la Duster cand ai cauciucuri mai mari sau mai mici pentru a indica viteza corect (ex Dusterele de la Petrom).

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
11 hours ago, afaco said:

functioneaza pe baza semnalelor electrice - digitale

creat si furnizat de un dinam cuplat mecanic - defapt este vorba de un senzor magnetic care numara impulsurile date de niste magneti montati pe arborele de iesire din cutia de viteze in cazul vitezometrului si pe arborele cotit in cazul turometrului.

eroare in indicatie care se modifica si in cazul unei temperaturi diferite a conductorului electric - este nesimnificativa si imposibil de observat pentru ochi.

Daca citeai putin inainte de a te "dezlantui" vedeai ca aceste indicatii sunt defapt create de un computer care transforma un semnal digital (numar de impulsuri) in semnal analogic necesar indicatorului de bord (curent de valoare mica (mA) care comanda un instrument mecanic calibrat). Indicatia poate fi foarte usor modificata programand computerul cu alt raport (numar impulsuri/curent comanda instrument) si se practica aceasta programare inclusiv la Duster cand ai cauciucuri mai mari sau mai mici pentru a indica viteza corect (ex Dusterele de la Petrom).

Multumesc de corectare! 

Ne mai uitam la turometru sau nu? mai are relevanta intrebarea: Ce RPM aveai la 170 km/h in treapta a 6-a? Citez "  Indicatia poate fi foarte usor modificata programand computerul cu alt raport (numar impulsuri/curent comanda instrument) si se practica aceasta programare inclusiv la Duster cand ai cauciucuri mai mari sau mai mici pentru a indica viteza corect" nu este oare EGAL (citez de la mine) "conditiile de calibrare"???

Si inca o lamurire, vazand ca te pricepi, semnalele digitale nu fac si ele parte din familia semnalelor electrice? or fi pneumatice?! di-gi... aha! sunt de la RDS! :-)

Oricum satisfactia e mare cand vezi ca dusteristi nu citesc doar printre randuri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Newsflash, fiind 4x4 nu ai senzor viteză tradițional (senzor hall) ci ABS-ul se ocupă cu asta, iar viteza reală e puțin mai mică decât cea afișată dar constantă pe toată gama*

Cum ABS-ul știe și de index tahimetric (implicit știe de 216/65R16 98T) se poate corecta abaterea cauzată de alte anvelope

 

*cu senzor hall ai abatere de 10% față de viteza reală

via abs abaterea e de 4km (90km/h pe TdB = 86km/h reali) cel puțin la X79ph2, la X79ph1 e tot pe acolo, oricum e mai mică decât pe senzor clasic

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Viteza maxima atinsa cu Dusterul de mine 174 - 175 km/h!In schimb am recorduri cu Dusterul la anduranta,adica trei drumuri Roma - Brasov si retur,toate mers constant cu 140 cu portiuni destul de lungi mers cu 160 km/h,cu opriri doar pentru a alimenta si mers la buda!Drumuri fara dureri de buci sau spate asa cum am avut cu alte masini! ;) Exclusa doar portiunea BV - SB si tronsonul Lugoj,ala lipsa din autostrada romaneasca de doi bani unde am mai platit si o amenda radar!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
1 hour ago, 22DCI said:

Viteza maxima atinsa cu Dusterul de mine 174 - 175 km/h!In schimb am recorduri cu Dusterul la anduranta,adica trei drumuri Roma - Brasov si retur,toate mers constant cu 140 cu portiuni destul de lungi mers cu 160 km/h,cu opriri doar pentru a alimenta si mers la buda!Drumuri fara dureri de buci sau spate asa cum am avut cu alte masini! ;) Exclusa doar portiunea BV - SB si tronsonul Lugoj,ala lipsa din autostrada romaneasca de doi bani unde am mai platit si o amenda radar!

Asa-i ca-i comod la condus Dusterul, chiar daca nu are prea multe "fite" pe el.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Matematica e foarte simpla... Regula de 3 simplu :)

Daca se stie ca la 1000 rpm ai in treapta a 6-a viteza de 41.5 km/h (date furnizate de producator pt aceasta masina 1.5 dCi 4x4 din 2010) inseamna ca la 170 km/h ai exact 4100 rpm... 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...