Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Duster 4X4 1,6 16V Vs Duster 4X4 1.2 Tce


  • This topic is locked This topic is locked
99 replies to this topic

#1 dacian

dacian

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 456 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Targu-Mures

Posted 14 April 2015 - 11:16 AM

In conditiile in care din luna iunie se va putea cumpara DUSTER 4x4 cu motorul 1.2 tce consider utila o comparatie intre cele doua motoare pe benzina cu avantajele si dezavantajele fiecaruia, bineinteles in versiunea cu tractiune integrala si sa incercam sa ne lamurim daca merita sau nu schimbarea vechiului motor cu cel nou. Probabil ca diferenta de pret va fi de 1400 sau 1500 de euro.

La motorul 1,6 16V pe care multi dintre noi il folosim am putea bifa faptul ca e un motor ce nu prea mai poate face surprize dar la un consum relativ mare.
Motorul de 1.2 tce vine cu un cuplu foarte bun dar poate fi si un risc in privinta fiabilitatii. Poate posesorii de Duster cu acest motor ne vor da cateva detalii privitoare la consum si intretinere.

#2 TudorAB07XWZ

TudorAB07XWZ

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 399 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Alba Iulia/Cluj Napoca

Posted 14 April 2015 - 12:34 PM

In curand vor fi 3 tipuri de motoare: 1,2 tce, 1.6 16V si 1.6 16V Turbo...cel din urma rezulta din motorul nostru la care se adauga o turbina si intercooler. Eu ultima varianta as recomanda-o. Sincer ma bate gandul sa o fac mai sportiva, dar distractia asta costa vreo 2000 de euro. Dar cine va avea Duster de 200 cai dupa?:D

Acuma sa revenim la topic. Eu tot as recomanda 1.6 16V, pe un simplu motiv: Motoarele mici cu turbo sunt fortate si nu duc mult. Sa asteptam sa treaca colegii nostrii de 100k-150k si sa vedem atunci cum se vor comporta. Fiind motoare noi, nu stim mare lucru de fiabilitatea lor...momentan. Aici e o pb.

Chiar nu sunt fan motor mic, pt ca "motor mic nu inseamna consum mai mic neaparat" mai ales pe un Duster. Si aici cu consumul depinde si de papucul fiecaruia. Daca era vb de un polo pe care sa il folosesti in oras, intradeva as recomanda 1,2-ul. Dar una e polo in oras, si alta dusterul pe dealuri.

Da, intradevar consuma un pic mai mult cel de 1,6 16v...dar e normal pt un motor de 1.6 benzina. Un prieten a avut Seat Leon din 2008 tot 1,6 benzina, avea consum de 7-8 inafara si 10 in oras...cu 1l mai putin ca dusteul...eu am avut inainte de duster, Dacie 1310 din '99 si sincer zic ca consuma mai mult ca dusterul(nu am facut niciodata calcului exact, dar vedeam cum se scurgeau aproape instant 50 de lei din rezervor). La Duster consuma asa mult din cauza cutiei de viteze. Tata are acest motor pe Logan, si are consum de 6,5l/100km....si sincer si fuge mult mai bn ca dusterul(datorita cutiei si celor 100km diferenta intre Logan-Duster).

Deci personal, eu sunt multumit de motorul de 1,6 16V, si nu l-as da pe un 1,2 tce nici sa ma platesti:)

adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#3 stefanudrea

stefanudrea

    MIC MIC DAR VOINIC!

  • Members
  • 1,038 posts
  • Duster PH2 Benzina 1.2 TCe 4x2 125cp
  • Localitate:
    Drobeta Turnu Severin

Posted 14 April 2015 - 01:36 PM

Am 1.2 tce si nu mi se pare deloc fortat motorasul si nici mic nu mi se pare. E adevarat ca nici multele noastre autostrazi nu mi-au opus prea mare rezistenta, iar dealurile asfaltate pe care am zburdat s-au inclinat cu respect sub talpa mea care nu are mai mult decat 41 si e chiar finuta la acceleratie. Am ajuns deja la 15000 km.

#4 Delu

Delu

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 339 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 14 April 2015 - 03:01 PM

Cred ca raman la varianta de mijloc. La mix-ul de trasee pe care-l fac si la cat merg cu ea intr-un an, pt mine este suficient. Este tentant un turbo in plus, dar in oras nu-ti trebuie! Liniute la semafoare nu mai fac. :)
Iar consumul sigur va creste! Este un suv pana la urma.

#5 mugur

mugur

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 605 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Buzau

Posted 14 April 2015 - 03:13 PM

Eu cred ca 1.2Tce e ok pentru 4x2, asa cum e acum.
La 4x4 s-ar putea sa se simta altfel in functie de talpa/necesitati.

Dar pana nu il incaleca cineva pe ala cu 4x4 mi-e teama ca nu sunt sanse sa facem o comparatie pertinenta.

#6 Delu

Delu

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 339 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 14 April 2015 - 03:22 PM

Sunt convins ca un turbo in plus se simte....! Si este ft adevarat ca totul tine de necesitatea personala. Ce sa faci cu 200 de cai daca te plimbi cu ea prin oras 80%?! Cui nu i-ar placea un turbo sau un 2000 cmc?! :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!