Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Relocare roata de rezerva


  • This topic is locked This topic is locked
19 replies to this topic

#13 danielcojocar

danielcojocar

    Dusterist + Rulotist

  • Members
  • 3,457 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti, Pantelimon

Posted 07 November 2014 - 09:07 AM

@gusterul... Pt ca m-ai intrebat!
Da am 225/75 R16 MT si... am roata de rezerva originala a masinii (neutilizata niciodata!)
Nu caut nici o varianta pt ca nu mi se pare utila o astfel de investitie (relocare). si nici investitia intr-o a cincea roata.
Nu cred ca va fi nici o problema utilizarea unei roti mai mici pentru o perioada scurta (35-50 km!). Cred ca n-o sa sara in aer nici in calculator al sistemului de transmisie pe o distanta atat de scurta.
Eu, de cand am vazut (langa mine) un accident intre un LR Evoque (noul freelander) si un LR Freelander mai vechi (de peste 10 ani) cu roata montata pe spate, am decis ca roata pe spate nu este utila de nici o culoare! In accidentul respectiv (la 15 km/h!!!) Evoque-ul l-a plesnit pe bunicul lui si... i-a proiectat roara in geam si au fost destule necazuri si la una si la cealalta. Daca dadeau bara in bara cred ca nici nu se vedea!

In materie de alte modele... modelul lui @dusty2010 nu-l recomand nimanui!!! Acel suport, inafara faptului ca se prinde prin gaurirea tablei... este destul de greu si impreuna cu roata de rezerva de pe el... STRAMBA tabla hayonului.

#14 77Dan

77Dan

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 345 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 02 May 2016 - 10:34 AM

View Postgusterul, on 06 November 2014 - 11:16 PM, said:

Pentru varianta 5 si pt dr_dumi,
Pana la urma aduce/montează cineva sistemul asta in România, eventual la un preț mai mic? Ma tentează foarte tare bara metalică de la Costin, cu toate avantajele ei, dar sistemul ales de el face imposibila folosirea unui suport de biciclete pe cârligul de remorcare.

adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#15 Dust3r

Dust3r

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 30 May 2016 - 12:28 PM

Intervin si eu cu o intrebare si anume daca a reusit cineva sa monteze roata de rezerva intr-o cutie portbagaj pe plafonul masinii? sau daca ar fi ceva contra-indicatii?
In cazul meu, rezervorul de gpl ocupa zona destinata rotii de rezerva, aceasta fiind stocata in portbagaj ceea ce ocupa mai tot spatiul.

#16 vsebas

vsebas

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,417 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    T

Posted 30 May 2016 - 12:47 PM

Eu ma gandesc a cel mai greu e sa ii asiguri protectia la disparitie.
Da' poate e utila pozitia de la vechea dacie, in portbagaj, in zona cricului, "in picioare" fixata cu o chinga.

#17 Killer82

Killer82

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 963 posts
  • Duster PH2 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Cluj

Posted 30 May 2016 - 01:40 PM

Daca ar fi sa o pui intr-o cutie de portbagaj de pavilion, cred ca problema ar fi s-o asiguri intr-un mod "elegant" sa nu se "plimbe" pe-acolo (la o frana brusca, daca nu e asigurata, roata de rezerva se va "reloca" in exteriorul masinii) si de asemenea, sa stea sprijinita pe o zona din protbagaj care sa "dea" exact pe una din bare (acolo ar trebui sa aiba rezitenta marita, si sa nu puna probleme la vibratii, etc).
Nu spun ca nu se poate insa mi se pare complicat de facut adaptari la portbagajele alea, o gaura data unde nu trebuie poa' sa duca la crapaturi (plasticul ala, fie el si armat, nu e chiar asa solid). De asemena, o alta problema cu roata de rezerva atat de sus ar fi desigur accesul la ea, mai ales cand ti-e mai mare dragul...
- Parerea mea: daca ai cutie de portbagaj pe pavilion atunci poti sa mai pui din bagaje acolo si sa lasi roata in portbagajul masinii.

Poti sa cauti o husa pt roata de rezerva, sau poti sa o tii intoarsa si sa mai pui chestii in ea (trusa med, stingator, d-astea...).
In plus, eu am tot timpul in masina o rola de saci de gunoi menajer de 200 L - sunt bine de avut oricum pentru tot felul de chestii - de ex. daca cumva trebuie sa bagi in masina roata cu pana, schimbata cu rezerva, care poate fi plina de tot felul de noroaie, sau uda, etc.

Cativa colegi aminteau kituri rapide de reparatie pana (e.g. Slime, etc) pt drumuri scurte (pt siguranta, iei roata de rezerva doar la drumuri mai lungi).
Ar mai fi suportul pe carlig de la @Mudster, prezentat pe topicul asta pe pag anterioara.

LE. revin putin... Pt. Slime vad ca e o precizare de la cei ce au testat-o si recomand un research mai amanuntit inainte de cumparare: cum ca Slime nu ar functiona pt rotile cu senzori de presiune! Atentie deci si documentati-va bine inainte (in special PH2 fabr.2015)!
Attached File  Capture.PNG   599.17K   77 downloads

Edited by Killer82, 30 May 2016 - 01:59 PM.


#18 ambvision

ambvision

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 630 posts
  • Duster PH2 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    cluj-napoca

Posted 30 May 2016 - 03:44 PM

Eu am luat un kit din acesta de reparatie
http://www.dx.com/p/...28#.V0xA7-Tz_Sg
si un compresor de la Lidl, ca personal mi-ar fi groaza de operatia de curatare a anvelopei dupa ce se usuca spuma aia inauntru

Uite o solutie interesanta pt roata de rezerva
http://www.tauro.co....-bar-swing-arm/
http://www.expeditionportal.com/forum /threads/39023-Built-a-rear-tire-mount-for-my-ZJ




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!