Mihai Hagiescu

Intrebare legata de regenerarea DPF-ului

98 posts in this topic

In primul rand vreau sa imi cer scuze daca am postat in o sectiune gresita.

 

Sunt interesat sa achizitonez un Duster 4x4 echipat cu motorul de 1.5 dCi 110CP, intrebarea mea este legata de modul in care sa face regenerarea filtrului de particole si daca exista riscul contaminarii uleiului cu motorina. Alternativa la Duster era Mitsubishi ASX, dar din cate citesc pe net, masina are probleme destul de mari cu patrunderea motorinei in baia de ulei.

 

Va multumesc,

Hagiescu Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand vreau sa imi cer scuze daca am postat in o sectiune gresita.

 

Sunt interesat sa achizitonez un Duster 4x4 echipat cu motorul de 1.5 dCi 110CP, intrebarea mea este legata de modul in care sa face regenerarea filtrului de particole si daca exista riscul contaminarii uleiului cu motorina. Alternativa la Duster era Mitsubishi ASX, dar din cate citesc pe net, masina are probleme destul de mari cu patrunderea motorinei in baia de ulei.

 

Va multumesc,

Hagiescu Mihai

Nu tre' sa-ti ceri scuze caci topicul este deschis la sectiunea care trebuie.

Regenerarea filtrului de particule se face cu ajutorul celui de-al 5-lea injector care pulverizeaza motorina direct in filtru.

Regenerarea se face, in mers, la o viteza constanta cu o turatie mai mare de 2500 rpm.

Nu exista nici un risc ca uleiul sa fie contaminat cu motorina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zicem ca nu mergi constant cu 2500rpm ce se poate intampla?Cum se mai face regenerarea?Trebuia sa puna un martor in bord si cand se aprindea mergeai cu 2500rpm sau mai mult pana se regnera complet..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa zicem ca nu mergi constant cu 2500rpm ce se poate intampla?Cum se mai face regenerarea?Trebuia sa puna un martor in bord si cand se aprindea mergeai cu 2500rpm sau mai mult pana se regnera complet..

 

Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2

 

Calculatorul ştie concret când trebuie sa facă regenerarea. Condiţia că el sa facă regenerarea este sa aibe o plajă de mers constant peste 2500 rpm. Dacă scăzut sub 2500 in timpul regenerarii nu e o problema. Problema, pentru filtru, este atunci când se opreşte motorul in timpul regenerarii. Dar asta se întâmplă extrem de rar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grija iarna la DPF!

Regenerarea incepe doar cand motorul este la temperatura optima de functionare (4 pavele), ceea ce iarna se intampla mai rar pe drumuri scurte prin oras. In plus, mersul "bara-la-bara" contribuie cel mai mult la incarcarea DPF-ului. Recomandarea este ca o data pe luna sa se faca un drum de 10 km cu 2500-3000 rot/min constant pentru curatare.

Ca sa nu opriti motorul in timpul regenerarii, atentie la pozitia turometrului la relanti (fara A/C pornit). Daca sta mai sus decat de obicei, adica aproape de 1000 rot/min, regen. este activa inca.

Exista si un martor in bord pentru DPF, dar daca apuca sa se aprinda, atunci e o problema! DPF este colmatat, si trebuie regenerare fortata din CLIP la service. Nu se recomanda mersul turat pentru a stinge becul (Asa mi-au zis la service, acuma nu stiu daca e adevarat sau vor si ei sa mai faca de un suc :) )

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.