dust3radmin

Duster Army - detalii tehnice

26 posts in this topic

Duster Army, prezentare preluata de pe 4tuning.ro

 

Dacia Duster Army este un model de Duster modificat special pentru armata. Are cateva accesorii speciale pentru functionarea in teren accidentat, dar si optiuni luate direct din sectorul armat. Pentru a face fata oricaror conditii de off-road, DDA este dotata cu troliu Warn, ocheti de remorcare in toate colturile, anvelope Simex Mud-Terrain, scuturi de protectie sub caroserie si un roll-cage exterior. Pe langa trasaturile care il transforma pe Duster intr-un real vehicul de off-road, mai sunt si accesoriile cu care a contribuit Ministerul Apararii Nationale. E vorba de o mitraliera de asalt automata calibrul 7.62 mm care a fost montata pe o platforma metalica, folosita initial pe un tanc din dotarea Fortelor Terestre. Platforma a fost insa imbunatatita cu multe piese din aluminiu, pentru a rezulta o greutate scazuta ce nu influenteaza centrul de greutate al masinii.

 

Inginerii de la Uzina Mecanica Bucuresti au realizat platforma si o companie romaneasca s-a ocupat de partea electronica. Platforma care tine mitraliera este compusa din suportul mobil dotat cu motoare electrice care misca arma pe 3 axe, un compartiment blindat pentru armament si sisteme de ochire. Mitraliera este manevrata din interiorul masinii cu ajutorul unui operator care are la dispozitie un joystick legat la un computer integrat cu ecran tactil. "Platforma teleoperabila este una din cele cinci versiuni ale echipamentului. Prezenta versiune este una din aluminiu, cu greutate scazută, fapt care ne-a permis sa o montam pe vehicule de tip Dacia. Nu va ascund ca incercam să o adaptam in continuare pentru a o echipa cu armament cal. 12,7 mm si 14,5 mm. Avem o solicitare de la Romtehnica sa adaptam o platforma teleoperabila pentru armament cal. 20 mm." spune directorul general al Uzinei Mecanice Bucureşti, Gheorghe Ioana.

 

Electronica complexa este compusa din sisteme de observare pe timp de zi, o camera termala si sistem de telemetrie cu laser. Toate aceste sisteme sunt legate la computerul operat de tragator. In plus, masina are si sisteme de iluminat cu infra-rosu, in modul Blackout, cand are si farurile si stopurile de fabrica acoperite, putand fi observata doar de catre cei dotati cu ochelari speciali. Astfel, Duster Army este mai mult o masina de observare pe timp de noapte, decat una de asalt. Exemplarul Duster Army a fost supus la teste de teren si la trageri cu cartuse de manevra, nu cu unele reale care sa vada precizia sistemelor de ochire. Chiar si asa, se pare ca in viitor vom vedea niste modele de armata imbunatatite. Se pare ca centrul Renault de la Titu lucreaza la niste kituri de blindaj speciale, pentru ca Duster sa fie mai sigur in conditii reale de lupta.

 

Sura: 4tuning.ro

link: http://www.4tuning.ro/concept-car/dacia-duster-army-totul-despre-suv-ul-romanesc-de-razboi-21117.html

duster_army10.jpg

duster_army9.jpg

duster_army8.jpg

duster_army7.jpg

duster_army6.jpg

duster_army5.jpg

duster_army4.jpg

duster_army3.jpg

duster_army2.jpg

duster_army1.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca va fi destul de greu sa-l adapteze pentru conditii reale de lupta(fara blindaj profesional masina ramane o jucarie pentru oameni mari). Modificarile ar trebui sa fie substantiale daca ne gandim numai la motor si transmisie(o masina militara adevarata are nevoie de putere si mai ales cuplu nu gluma).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bun pt operatiuni de genul: te-am surprins te-am impuscat , cred... ca daca riposteaza inamicu iese urat

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai ales daca inamicul e un tanc made in Putinistan :)

 

dar ati vazut in locul farului de ceata stang capacelul de rezervor ??? (probabil GPL sau un rezervor secundar pt diesel sau benzina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja ma simt mult mai in siguranta, acum ca exista Dusterul asta in dotarea armatei romane. Ma simteam si inainte, nu ie vorba, da' acum chiar ca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in proiectorul din stanga nu este capac de rezervor ,este o priza de 12 v

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Similar Content

    • By Killer82
      UPDATE: Adevărul și clubul sportiv 100Tracks te trimit într-o aventură de neuitat.
      Dacă îți dorești să te plimbi cu Dacia prin Dacia atunci te invităm la concursul nostru. E fun. Trebuie doar să încarci o imagine realizată de tine, care să arate lumii cât de frumoasă este România noastră. Sigur ai o poză din Vama Veche, de la Lacul Sf. Ana sau de la Cetatea Alba Carolina.
      http://adevarul.ro/cudaciaprindacia
      _____________________
      5-9 Septembrie 2017
      - 550 km de traseu montan
      - 10+ obiective turistice
      - 3 zile de aventură în natură

      Evenimentul se desfășoară pe durata a 5 zile (5-9 Septembrie).
      Primele 2 zile constituie curs de conducere pe teren accidentat în cadrul Academiei Titi Aur, curs ținut de instructorii 100tracks, Duster Hobby Racing, si Mudster, urmate de 3 zile de aventură.
      În data de 5 septembrie sunt așteptați concurenții din București sau împrejurimi urmând ca pe data de 6 septembrie să se rețină cursul pentru restul concurenților din restul țării.
      De acest curs beneficiază toți concurenții înscriși la Duster Trip atât piloți cât și copiloți. Locurile de participare la acest eveniment sunt limitate, pot participa doar 40 de masini.
      detalii: https://www.dustertrip.com/

      • Participă la un curs de conducere pe teren accidentat la volanul unui Duster
      • Folosește ce ai învățat la curs și bucură-te de parcurgerea traseelor off-road din cele 3 zile de aventură
      • Campează la cort în cea mai autentică formă de aventură automobilistică
      • Respectă cât mai exact vitezele de deplasare pentru a fi cât mai sus în clasament
      inscrieri: https://www.dustertrip.com/?page_id=489&lang=ro
      sursa imaginii: https://www.facebook.com/events/221054708396186/
    • By Killer82
      TRANSCARPATIC Rally Raid” ediția a XI-a - BRASOV 05 – 09 septembrie 2017
      Următorul eveniment de interes - etapa de CNRR de la Brasov, un eveniment important care candidează pentru circuitul competițional internațional!
      De remarcat ca pe afiș se distinge silueta unui DUSTER

      In campionatul de Rally Raid exista clasa PROMO, unde se pot inscrie echipaje chiar si fara licenta de pilor de la FRAS, pe masini ne-modificate, singurele conditii fiind: castile de protectie, ITP si RCA valabil, echipamente reglementate de roganizatori prin regulament (2 roti de rezerva, stingator 2 kg, etc). La aceasta clasa PROMO, participarea Dusterelor este deja o traditie - sa speram ca numarul lor va fi in continua crestere
      Succes organizatorilor și multa bafta participanților!
      detalii pe pagina de Facebook a organizatorilor
      sursa imaginii: Facebook
    • By Cain
      Salutare tuturor,
      Tin sa impartasesc imagini cu noile amortizoare Mudster versiunea 2 dedicate arcurilor OEM. Momentan sunt in testare  si probabil mai dureaza 1 saptamana pana termin de testat tot. Par undeva la jumatatea celor galbene ca rigiditate si putin peste OEM. Feedbackul va fi postat in topic la terminarea testelor - deci feel free to scroll. Sau keep an eye on Duster Trails (FB) pt progres zilnic.






    • By mosulica
      Sunt pescar si am cumparat un Duster 1.5 dci 4x4 Laureate + volan piele + scaune incalzite.
      Masina ma impresioneaza cand ies de pe asfalt, merge bine pe autostrada. Pe drumurile nationale si europene trebe condusa mai domol pentru ca se inclina in curbe. In oras cu modul eco si condus linistit isi face treaba ok.
       
      Atasez cateva poze.


    • By dust3radmin
      Salutare,
       
      Tot vad pe siteurile de gen, cu anunturi auto, urmatoarea confirguratie de Duster:
       
      Duster VAN, an 2012, 80.000 km, diesel 110cp si 4x4 la un pret de 6750 EUR!! WOW este un super pret, insa daca te uiti cu atentie vei vedea ca este versiunea VAN, asta inseamna: nu ai decat scaun sofer si pasager, iar ce este dupa acest rand de scaune este o mare "cutie" / "duba". Insa, daca studiezi cu atentie, vei vedea ca defapt ca ai geamuri spate, posibil sa li[pseasca macaralele.
       
      Acum, intrebarea este, se poate converti inapoi din N1 (autoutilitara) in turism cu 5 locuri?
       
      Din ce vad, ca si piese ar trebui:
       
      -2 macarale geamuri spate (electrice sau nu ramane de vazut) - din dezmembrari cam 150 ron pe bucata
      -bancheta si spatare locuri spate - 1200 ron (dezmembrari)
      -carenaje plastic pt portbajag si sustinere bancheta - poate inca 1000 ron
      -polita portbagaj
      -si nu in ultimul rand modificarea in acte de la N1 la turism.
      Sa zic costuri conversie unde la 5-700 EUR.
       
      Daca aveti idee de costuri sau orice alte pareri referitoare la aceasta conversie va invit la discutii.
       
       



  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.