Jump to content


Parteneri forumduster.ro
- - - - -

Suspensie H&R + IRONMAN


  • This topic is locked This topic is locked
188 replies to this topic

#1 danielcojocar

danielcojocar

    Dusterist + Rulotist

  • Members
  • 3,365 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti, Pantelimon

Posted 10 September 2013 - 10:08 AM

Salutare,
Deschid acest topic (chiar daca mai exista unul dedicat imbunatatirii suspensiei) deoarece, eu cred ca pasul la care am recurs eu de a-mi schimba suspensia este o varianta foarte echilibrata in cazul unei masini echipate STANDARD.

Arcurile H&R sunt arcuri care, in stare libera, au exact aceeasi lungime cu arcurile Standard ale Dusterului dar, avand o spira in plus, se lasa mult mai putin decat cele Standard, asigurandu-mi o garda mai mare cu aprox 3-3,5 cm la inceput, dupa care a scazut cam la +2,5 fata de un Duster Standard.

Amortizoarele standard faceau fata cu brio in combinatie cu arcurile H&R si... le-am folosit impreuna aproximativ 40.000 km in care am facut si trasee in Off. Am observat un ruliu (balans) destul de accentuat in situatiile de drum cu denivelari in lung.
Acum o luna, pus in situatia de a schimba doua amortizoare am optat pentru varianta de Amortizoare IRNONMAN cu toate patru.
Aici n-am vrut sa montez pe masina si arcurile IRONMAN deoarece... ele sunt dedicate masinilor ceva mai grele (de concurs, care au si un rollcage) si... vorba ceea... "Am, deja, arcuri speciale pe masina".
Am trecut la montat amortizoarele IRONMAN pe masina si m-am apucat sa le "port".
Plecand in concediu, era un moment perfect pentru a face teste!
Asadar,
- prima diferenta pe care am observat-o a fost ca la... o franare mai ferma, masina nu se mai lasa asa de mult de bot, iar la demaraj nu se mai ridica asa de mult
- a doua diferenta pe care am observat-o a fost ca in drum virajat (serpentine) la viteze destul de "neprotectoare", masina sta mult mai bine (fara sa se aplece pe-o parte) siar contactul rotilor cu asfaltul este mult mai ferm.
- ultima diferenta pe care-am observat-o... a fost pe drum de macadam... cand m-am apucat sa alerg mai tare. Aici am observat diferenta mare fata de ceea ce aveam pe masina inainte... Masina nu mai are acel balans fata-spate cand drumul este denivelat, stabilitatea este mult mai ferma si... raspunsul masinii este mult mai rapid.

Ca o concluzie finala, EU CRED ca aceasta combunatie de arcuri H&R cu Amortizoare IRONMAN se potriveste cel mai bine pe un Duster Standard. Cine crede (sau nu) altceva.... il rog sa dezbata si sa dezvolte!

Attached Files



#2 Furious Jay

Furious Jay

    Addicted Duster Member

  • Members
  • 508 posts
  • Duster PH1 Benzina 4x4 1.6 16v 105cp
  • Localitate:
    Bucuresti

Posted 10 September 2013 - 11:34 AM

A fost necesar sa refaci/reglezi unghiuri de cadere/fuga/whatever? Daca suspensia e mai tare, cum se simte la rinichi modificarea comparat cu echiparea de fabrica?
Nici preturi n-ar fi rau de mentionat.

adBot

adBot
  • Dacia Duster diesel 4x4
  • localitate:
    Bucuresti


forumduster.ro - pt pasionatii Dacia Duster

#3 fnicolau

fnicolau

    Ultras Duster Member

  • Members
  • 1,322 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Galati

Posted 10 September 2013 - 03:26 PM

La rinichi nu te deranjeaza, masina este in continuare "comoda" pe drum cu denivelari si gropi. S-a imbunatatit stabilitatea si s-a redus mult din comportamentul de "barca".

#4 danielcojocar

danielcojocar

    Dusterist + Rulotist

  • Members
  • 3,365 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti, Pantelimon

Posted 10 September 2013 - 03:49 PM

 Furious Jay, on 10 September 2013 - 11:34 AM, said:

A fost necesar sa refaci/reglezi unghiuri de cadere/fuga/whatever? Daca suspensia e mai tare, cum se simte la rinichi modificarea comparat cu echiparea de fabrica?
Nici preturi n-ar fi rau de mentionat.
Inca nu am ajuns la verificarile unghiurilor. Urmeaza sa fac asta zilele urmatoare. La rinichi... nu se simte nimic (stau bine cu ei ;-))
Preturile sunt de pe net... arcurile H&R le-am luat acum aprox 2 ani. Iar amortizoarele le gasesti la IRONMAN (vezi bara de publicitate de sus)

#5 danielcojocar

danielcojocar

    Dusterist + Rulotist

  • Members
  • 3,365 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x4 110cp
  • Localitate:
    Bucuresti, Pantelimon

Posted 01 October 2013 - 01:17 PM

Vin acum, dupa plimbarica de la Sarata Monteoru in care m-am dat putin la masina, cu ceva completari vis-a-vis de comportamentul suspensiei.
Am avut cateva reprize de viteza pe zone de macadam si pot spune ca echilibrul suspensiei este extraordinar de bun. Nu balanseaza deloc la intalnirea denivelarilor (in viteza) iar contactul rotilor cu terenul este permanent.
In aceasta plimbare am fost pus in situatia in care (in viteza fiind) am coborat un prag, destul de proeminent, de pe asfalt pe macadam. La acel moment ma asteptam ca masina sa-si piarda putin trasa. Acest lucru nu s-a intamplat!

#6 adailton

adailton

    Veteran Duster Member

  • Members
  • 345 posts
  • Duster PH1 Diesel 4x2 110cp
  • Localitate:
    Targu Mures

Posted 01 October 2013 - 03:30 PM

Salut,
Ce credeti, fara mistouri, jucariile de care vorbiti, pe 4x2 se renteaza, nu atat prin prisma pretului cat prin prin prissma utilitatii sau mai pe scurt...se merita?
Multam'




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Sponsori

Esti nou pe forum ? Click aici pt a te inregistra!

Don't speak Romanian? Select your lanugage from top right side! You may want also to register as a member, click here!