Sari la conținut

Uleiuri utilizate Dacia Duster


Postări Recomandate

  • 9 months later...
  • Răspunsuri 151
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pentru ca toata lumea sa afle ce tipuri si marci de ulei se utilizeaza pentru Duster, scrieti aici ce fel de uleiuri au fost folosite pentru reviziile Duster-ului vostru.   Modelul: Dacia DUSTER 1,5

Uleiul din cutii nu se inlocuieste periodic my ass...   Astazi mi-am facut de lucru pe sub masina si am scos asta (dupa 120.000 km si 5 ani):   In stanga e din cutia de viteze, in dreapta e di

Ma repet.   ELF Evolution Full-Tech FE 5W30. Este pentru DPF, motoare Renault+Dacia.   De ce sa te legi la cap daca nu te doare?

Posted Images

On 3/27/2016 at 9:57 PM, dragosb said:

Uleiul din cutii nu se inlocuieste periodic my ass...

 

Astazi mi-am facut de lucru pe sub masina si am scos asta (dupa 120.000 km si 5 ani):

post-4066-0-68812000-1459104406_thumb.jpg

post-4066-0-89229300-1459104841_thumb.jpg

 

In stanga e din cutia de viteze, in dreapta e din cutia de transfer.

La uleiul din diferential nu am mai facut poza, dar era la fel de smoala cu aditie de apa si o mazga lipita de magnetul busonului de golire.

Uleiul nou are culoarea uleiului de floarea soarelul :)

 

Asadar, de acum, daca nu la fiecare schimb de ulei de motor, la 2 sigur, voi schimba si restul uleiurilor. Costa ~100 lei si jumatate de zi de munca, eu zic ca merita. Mai mult a durat sa dau jos si sa pun la loc scuturile. Ah... si sa desfac busoanele diferentialului care erau lipite sanatos de carcasa acestuia.

 

Inca ma injur ca nu am luat pompa de ulei de la lidl cand o aveau la vanzare, evitam toate improvizatiile cu furtune si palnii.

Intr-o alta zi cu chef de mestereala o sa prelungesc aerisitoarele diferentialului spate (2 la numar) pana in compartimentul motor, mi se par prea expuse trecerilor in viteza prin balti.

 

Imi poti zice exact daca mai e ceva de schimbat inafara de uleiul in cutia de viteze si in diferential? si ce cantitati intra ?

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 5 weeks later...
La 16.10.2013 la 19:38, geee a spus:

Salutare domnilor,

 

Posed un Duster 1.5dCi, 110CP, 4x4, an fabricatie 2011, iar acum am in bord 120k km.

Am decis sa schimb uleiul pe care l-am folosit pana acum, uleiul Dacia 5x30 DBF (cu toate ca auto comercializate in tara nu au filtru de particule), si am optat pentru Motul X-clean + 5w30, ACEA C3. Am parcurs pana acum aproximativ 1k de km, si am vaga impresie ca pe joja a scazut putin.

 

Mai este cineva care a optat pentru un alt producator de ulei?

 

Legat de primul post de aici, am intrebat si eu la un dealer Dacia despre schimbul de ulei din cutie/diferential, si au recomandat sa nu schimb. De asemenea, nici in cartea service nu sunt mentionate aceste schimburi.

 

Multumesc.

Salut. Eu unul am optat din prima pt Motul,vazand mai multe teste efectuate cred ca in Rusia,referitor la gradul de rezistenta al uleiului unde Motul si Liqui Moli au iesit pe primele locuri. La un filmulet a iesit penprimul loc Motul iar in al doilea filmulet iesise Liqui Moli pe primul loc oricum la distante mari fata de Castrol sau Mobil etc. Eu am cautat sa pun 5W30 Acea C3 si nu am gasit C3,am luat cu norma C4,pe bidoul meu de Motul  0720 scrie 5w30 Acea C4 Specific C4, Renault RN 0720. Cautasem anul trecut pe site-ul Motul ce ulei e recomandat pt Duster 1,5 Dci DPF,si mi-l indicase pe acesta,atat site-ul cat si magaziul de unde l-am achizitionat.

Acum m-am uitat pe site-ul lu Motul si surpriza,imi arata si alte 3 modele inclusiv cu norma C3. Asadar la urmatorul schimb cu siguranta caut sa pun in motor,Motul xclean 8100.

Mentionez ca auto l-am importat din Germania anul trecut,cu 1800 km la bord fabricat in 2015,il ingrijesc cat se poate de bine,revizie la 10.k km,spalat si dat cu ceara pastă regulat nu ceara lichida.

toate bune tuturor!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Salut,

Azi am schimbat si eu uleiul in Cutie de viteze, grup diferential si cutie transmisie, la 116.500 km la un service  la care imi repar eu de obicei masina (nu reprezentanta).

Din cutie a fost ok uleiul, prezenta urme normal de uzura, hai sa spunem ca mai mergea.

In schimb din grup a fost dezastru, chiar si span a zis mecanicul ca a scos de acolo. Dupa operatiunea asta, mi-a recomandat mecanicul ca la 30.000 km sa fac schimbul uleiului in grupul diferential.

Am folosit uleiuri ELF.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

Am facut saptamana trecuta revizia de 3 ani (~41.500km). Pe langa schimbul de ulei motor si filtre, am schimbat si uleiul la diferentia, cutie viteza, cutie transfer.

Conform programului/softului celor de la service intra urmatoarele cantitati (Duster 1.2 TCe 4x4 euro 6):

-cutie viteza: 2,1 litri

-diferential: 0,8 litri

-cutie tranfer: 0.3 litri.

Am folosit numai uleiuri Elf (5W40 SXR la motor, 75W80 la cutia de viteze, 80W90 la diferntial si cutia de trasnfer).

 

LE. Intre schimburi pierderea de ulei motor este minima (aprox 0,5cm pe joja).

Editat de SYL40
  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 months later...
  • Mak pinned this topic
  • Mak locked this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...