Sari la conținut

Incrucisare punti Dacia Duster - o posibila solutie software?


Postări Recomandate

Parerea mea este ca aceste teste trebuie sa si le faca fiecare in parte, nu sa astepte raspunsuri de la altii "mai curajosi".

Nu cred ca va avea posibilitatea sa explice si sa se faca inteles cum a actionat in acel moment (eu fac parte din acei care nu pot explica cum se face).

Pana la urma acest tes nu duce la "distrugerea masinii" ci doar la cunoasterea ei (asta daca vrea sa stie cu-adevarat cum se poate controla incrucisarea puntilor).

 

He, he! Daca aveam Duster ma intreb oare ce teste n-as fi facut pana acum? :) Dar din pacate pana in primavara nu ma pot delecta decat cu filmulete si discutii pe forumuri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...
  • Răspunsuri 56
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

@crazywolf, multumim de precizare, crede-ma unii dintre noi ne-am dat seama deja de aceasta realitate trista...   Dar, scopul in sine nu e incrucisarea puntilor, ci trecerea de un obstacol, iesir

Un film interesant:  

Ma gandesc ca acest test e interesant de vazut.  https://www.youtube.com/watch?v=l7o6uw9MKyQ&feature=youtu.be

Posted Images

@crazywolf, multumim de precizare, crede-ma unii dintre noi ne-am dat seama deja de aceasta realitate trista...

:)

 

Dar, scopul in sine nu e incrucisarea puntilor, ci trecerea de un obstacol, iesirea dintr-o ravena/groapa/sant. Incrucisarea (flexarea) spectaculoasa este doar aspectul exterior.

Problema suspensiilor independente (in off-road extrem) nu este ca nu se pot incrucisa, ci mai degraba faptul ca masina nu flexeaza suficient, si ramane mai usor cu rotile in aer, acolo unde off-roaderii pursange pot trece fara probleme pentru ca - datorita flexarii - rotile lor nu pierd contactul cu solul.

 

Thread-ul are un titlu mai putin inspirat dar de fapt aici se vorbeste despre functia EDL (electronic differential lock) la Duster (sau EDS cum spun cei de la Dacia).

Teoretic, EDL simuleaza prezenta unui diferential autoblocant cu alunecare limitata (tip LSD) si astfel te poate scoate din incurcatura in unele situatii cum ar fi de exemplu o "incrucisare de punti", si in general situatiile in care cate o roata de pe fiecare punte pierde aderenta/contactul cu solul.

 

In teren e foarte greu sa observi un asemenea sistem in actiune si nici nu poti face teste comparative. De asta-mi doresc o sesiune de teste cu rampa din clip. :)

 

Pana una-alta mai contribui si eu cu un material video despre studierea tractiunii 4x4 in teren accidentat. Multumiri colegilor @denon2808 si @vsebas care au filmat trolierea mea de la IND8 din unghiuri opuse.

In timpul trolierii am accelerat usor dar constant, cu 4x4 LOCK, si ESP OFF - totusi rotile s-au invartit in mod diferit.

Desi se vede o anumita ritmicitate a opririi/pornirii rotilor in unele momente, eu unul nu am reusit sa trag concluzii despre functionarea EDL...

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai auzit "clantanelile" specifice blocarii de roata chiar cu ESP off? Eu am auzit asta tot la IND, sambata dimineata cand cautam o locatie de trial si am intrat intr-o zona destul de mare de iarba care "mustea de apa". O simteam ca inainteaza mai greu si auzeam zgomote de blocare pe roti (cu ESP off), fara pierderea de putere specifica ESP-ului.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...