ISZY56

Members
  • Content count

    1,046
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

ISZY56 last won the day on August 18

ISZY56 had the most liked content!

Community Reputation

459 Excellent

5 Followers

About ISZY56

  • Rank
    Ultras Duster Member
  • Birthday 03/26/1956

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Ce vehicul detii?
    Duster PH1 Diesel 4x4 110cp

Converted

  • Localitate
    Cluj

Recent Profile Visitors

731 profile views
  1. Identic cu multe alte modele ...chiar de 80-90 cai.
  2. Si....cit de pacatoase sunt sunetele astea; la ridicare pe elevator s-a constatat ca de fapt nu era rulmentul drepta fata, ci cel de pe dreapta spate. Schimbat colegul coboara voios Feleacul.
  3. Si.....azi se plinge colegul ca, s-a intors cu MCV-ul beteag aseara. Huruie ceva fata dreapta. S-a ivit sa ma suie pe Feleac azi, ca Dusterasul era acolo in revizie. Pe drum huruit in ritm cu turatia rotilor, din fata dreapta, la pornire de loc, cu crestere in volum cu viteza, dar cu rezonanta chiar si spre mijloc si parca si diferentialul ' imaginar ' spre spate. Zic daca tot suntem la service, plateste in test. Zis si facut. Citeva sute de metri in speta in zig-zag si clar zgomotul creste la zmuciri de volan pe directia opusa spre stinga. Verdict rulment fata dreapta dus ( de la roata care merge pe marginea proasta a drumului ) . A urmat o programare pentru schimb.
  4. 'Și anume: După cum am mai zis a scăzut în intensitate acel huruit după ce am făcut direcția și/ sau schimbat rulment dreapta spate... Ei bine, eu înclin tot mai mult spre varianta mecanicilor - cauciucurile fac așa; ' Zgomotul de la anvelope este dependent de turatie. Ai echilibrat rotile cind ai facut directia? Anvelopele nu bat? Pot sa aiba ...n defecte.
  5. Azi pe tarla.
  6. Nu demult l-am cumparat la SEL GROS intentionez sa-l duc la revizia din 17.08
  7. Tradus de subsemnatul, sursa o alta grupare asemanatoare de pe net: - poate va intere...NU TRAGETI IN PIANIST! Cei care au primit rechemare ( 1,5 DCI Euro-6), au putut citi ca se doreste o resoftare a comenzilor motorului, incit VALVA EGR sa functioneze intr-o plaja mai larga. Se stie ca particulele de scrum si oxidul de azot se gasesc in procente complementare in gazele de ardere. In consecinta, daca nu se creeaza atita cenusa, scrum ( = ardere mai buna ) atunci vom avea mai mult NOx, otravitor, ( si toata lumea face scandal de la WV incoace ). Principalul suspect sau vinovat, a devenit NOx-ul. Reducerea cantitatii acesteia se poate realiza cel mai ieftin si eficient daca stricam calitatea arderii ( temperaturi de ardere reduse prin redirectionarea gazelor de ardere cu valva EGR ). Astfel, scadem cantitatea de Oxid de Azot, dar crestem cantitatea de funingine, neinteresant pentru fabricant; deoarece, se rezolva prin filtrul DPF care va regenera de 1,5 - 2 ori mai mult ( dupa ce se va incalzi ) si ii va scadea, durata de viata. Dar rezista perioadei de garantie, nici asta nu prezinta interes pentru fabricant. Daca cineva uzeaza acest filtru prin folosiri pe distante scurte - asata iarasi, nu este treaba fabricantului. Pentru reducerea oxizilor de azot pe linga aceasta solutie fabricantii utilizeaza si metoda prin injectare de AD BLUE. Aceasta metoda inca nu este utilizata pe scara larga la productia de autoturisme. Astfel aproape este sigur ca 1,5DCI poate trece testele de noxe numai prin ciclul de testare oficial. in realitatea zilnica nu. Asta totusi nu e o problema atit de grava ca si cea de la VW cu soft falsificator. Dar legislatia si ciclul de masurare in viitor se vor schimba, devenind mai severe motoarele actuale devenind mai poluante, atragind reclama proasta negativa si/sau sanctiuni. Deoarece AD BLUE nu exista la 1,5 DCI problema se rezolva cel mai simplu prin redirijarea unei cantitati si mai mari de gaze prin valva EGR. Pentru acest deziderat, in sistemul de evacuare, prin valva trebuie obturata si mai mult evacuarea si, prin acest instrument, arderea si motorul. Desigur pe bancurile de teste motorul va absolvi toate conditiile date putere, torque. Dar in exploatarea zilnica cei care folosesc dinamica motorul intre turatiile optime vor simti ' un pas inapoi ' si vor sesiza o usoara crestere a consumului. Cea din urma din cauza arderii improprii, obturarii esaparii si numarului mare de regenerari de particole. Pe scurt si ceea ce este adevarat si pentru Dacii: Pina la EURO5 se monta varianta veche de valva EGR de mare presiune. Aceasta, retrimitea gazele de ardere in galeriile de admisii ale aerului. Solutia cea mai ieftina si cea mai murdara, cea mai poluanta, deoarece gazele de ardere nefiltrate sunt retrimise in camera de ardere. La Euro6 a aparut a 2-a valva EGR asanumita ' de joasa presiune ' . Functiunea lui de a redirija gazele deja filtrate ( de dupa filtrul de particole si catalizator ), in admisia de aer a motorului. Pertru ca aceste gaze sa-si schimbe directia nu ajunge puterea de aspiratie si s-a montat o valva de inchidere care obtureaza evacuarea. Prin resoftare este marita plaja de redirijare a acestei valve EGR 2. Intr-adevar, furtunul de admisie aer nu va avea atitea depuneri de cox ca si la EGR 1 exclusiv, dar strica ' in interior ' arderea prin depunerile interne de cox, iar prin regenerarile repetate DPF, dauneaza calitatii uleiului. Prima valva EGR 1 functioneaza in principiu numai pina motorul atinge temperatura de functionare ( aprox 80 grade C ). Conform masuratorilor autorului ambele valve functioneaza la pornirea motorului, EGR1 si foarte putin EGR2; pina la atingerea temperaturii optime. . Dupa acest punct functioneaza EGR1 si EGR 2 la toata capacitatea. Se leaga aici organic plaja de lucru a termostatului initial a deschis la 89 grade, in timp, la noile modele, a scazut pina la 83 grade, in realitate in jur de 79-80 de grade C. Modificarea a fost introdusa pentru' a reduce temperaturile de ardere si automat este urmat de emisii mai reduse de oxizi de azot. Idea producatorilor de a salva ( din cauza sanctiunilor si a amenzilor ) padurea verde, plaminii oamenilor, este de remarcat. Dar...asta se realizeaza prin diminuarea placerii de a conduce si reducerea perioadei de viata a autoturismului. Cei care doresc performanta, calea este anihilarea EGR 2 si a obturatorului de esapament si schimbarea termostatului pe unul care deschide la 89 grade. Din pacate modificarile fizice nu sunt destule , trebuie modificat si softul.
  8. La umbra. Cu mecanicu'!
  9. Fii fara griji. Cind s-a oprit, semnalul de la careva senzor s-a dus incomplect, fragmentat, partial sau eronat spre computerul central. La repornire s-a initializat totul si este OK. Daca nu se stingea la repornire atunci....dar asa este cazul fericit.
  10. Na, atunci cere la mecanic sa-ti verifice si jocul la planetare. Eventual bielete si rotule din care I-si face roata miscarea si foarte eventual ar putea ca jocul sa manince cauciucul burdufului.....dar foarte putin probabil..
  11. ' Drumurile noastre toaaaaaaaaaaaaaaaaaate! ' Varianta ieftina: schimbi numai ce-i spart. Varianta scumpa: le schimbi pe amindoua. Si celalalt se va sparge, in curind, daca e mincat;, la o piatra, la o curba, poate nu observe, se duce vaselina....si fara vaselina....e jale!
  12. Sa fii iubit!
  13. Fara probleme. Urmeaza revizia schimb ulei, filtre, vreau sa controlez clima ( pina acum nu s-a umblat la ea ) si ma gindesc sa cer sau nu, curatarea valvei EGR?
  14. Atentie! Trebuie vazut daca trepideaza de la inconveniente proprii sau preia trepidatiile motorului din motive proprii sau din motive de sustinere-fixare a motorului
  15. Duter curubeu