cristic1982

Members
  • Content count

    195
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

cristic1982 last won the day on April 29 2012

cristic1982 had the most liked content!

Community Reputation

25 Excellent

About cristic1982

  • Rank
    Duster Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Interests
    Duster
  • Ce vehicul detii?
    Duster PH1 Diesel 4x4 110cp

Converted

  • Localitate
    Pitesti
  1. Nu e normal, dar inainte de a te duce la service suna la VC si le expui problema. Cel mai probabil in service vor spune ca e normal sau ca nu au ce sa ii faca, dar ei pentru incidente pentru care nu au solutie trebuie sa deschida FIC (fisa incident client) pentru ca cei de la dacia sa stie despre ce e vorba si sa poata verifica ce se intampla, doar ca de lene evita sa faca asta. Daca dupa ce vorbesti la Vocea Clientului si mergi in service nu rezolvi nimic, mai suni o data la VC si ceri sa vina un incidentolog sa analizeze fenomenul.
  2. Bujiile sunt pozitionate la fel pentru toate 1,5 dci. Si da, trebuie dat jos tubul de admisie care vine de la intercooler si capacul de plastic care acopera injectoarele si bujiile.
  3. Vezi ca e cam greu (daca nu imposibil) sa ajunga acolo apa. Ori e de la panoul de usa (cordonul de mastic) ori intra apa pe langa parbriz sau antena, dar nu am mai intalnit.
  4. Am pus si eu in week-end kit-ul celor de la Mudster pentru coborare motor si mi-a eliminat "bataile" facute de planetare. Pana acum la toate plecarile in forta, unde inainte aveam vibratii si zgomot, acum nu mai exista, dar eu am doar arcuri HR si amortizoare Bilstein b4. In schimb acum a aparut un zgomot vibratoriu intre 1500 si 1750 tr/min, zgomot care era inainte mai jos, deci acele bucse folosite la coborare amplifica transmiterea vibratiilor prin suportii de motor.
  5. Corect, e indicat sa faci asta la orice motor, dupa un rulaj in forta (in general autostrada sau drum la altitudine mai mare de 1000-1500 m) sa lasi motorul la relanti sau sa faci frana de motor (cea mai buna pentru racire pentru ca nu ai combustie si aerul care intra in motor doar raceste nu si participa la combustie).
  6. Strategia de Stop and Start nu are o strategie integrata pentru racire turbina, ci doar pentru DPF si nox trap. In plus turbinele actuale rezista acestui tip de utilizare (mers autostrada si oprit), mai ales ca sunt concepute sa tina la temperaturi mult mai mari (880 C) decat ceea ce intalnesc la un rulaj la 130-140 km/h. Pentru o viata lunga a turbinei (mai mult de 300k km) e indicat sa nu opresti motorul imediat dupa un rulaj pe autostrada sau montan (gen transalpina sau transfagarasan), ci sa il lasi ori in frana de motor (cel mai bine, pentru ca sunt raciti si paletii turbinei) ori in relanti pentru o racire a axului mai buna. Pentru cei cu eu06 e mai simplu sa dezactiveze ss-ul sau sa tina piciorul pe ambreiaj atunci cand stau opriti, astfel strategia nu e activa.
  7. Am vazut masini si mai adevarate (din punct de vedere al puterii) decat 156 (masina pe care am vrut sa o cumpar la un moment dat), deci nu ma impresionez prea usor. Ce motor ai pe ea? Ai facut exact aceleasi manevre inainte si dupa resoftare ca sa ai un etalon?
  8. A masurat vreunul din acesti beneficiari ai minunatiilor domnilor respectivi impactul modificarilor? Daca da, cum? Are cineva inregistrarile masuratorilor? Oricum vad ca detii adevarul asupra tuningului parametrilor motor, deci discutia e in zadar.
  9. Da, ce mi-ai zis-o... Din ce vad scris pe acolo asta e inca un tepar care ia banii fraierilor ;). Sincer am mai multa incredere in reglajele de pe DVD-uri facute de unii prin vest care stiu (majoritatea lucrand pe la bosch, fev, avl, chiar reno) decat in magicienii astia locali. Sa faca el 105 cp din motorul de 1,5 dci de 85cp eu04... Ce gluma buna. Cum i-a masurat oare? Poate i-a numarat... PS1. Reglajele pentru masina mea mi le-am facut singur, pe baza cunostintelor si experientei ca persoana care se ocupa oficial de punere la punct a reglajelor motor la in producator auto. Deci, fara sa fiu arogant, pot sa spun ca am mai multa pertinenta si experienta decat acesti ciuneri care iau banii credulilor. PS2. Nu fac si nu vand resoftari (mai exact modificari de reglaje motor), deci nu ma intereseaza reclama.
  10. Si domnul acesta, Kiss, pe ce baza le modifica? Are o masina sau un motor de test pentru fiecare versiune de motorizare pe care o face? Cum cuantifica impactul modificarilor si, mai ales, cum stie ce trebuie modificat. La renault/dacia pe motorul 1,5 dci de la EU05 incolo sunt cel putin 8500 de parametri. Acesti parametri interactioneaza intre ei pe baza unor scheme logice (numite si specificatii de soft) care intamplator sunt confidentiale. In plus denumirile folosite pentru acesti parametri nu indica direct si ce inseamna... Deci, de unde ar stii acest domn cu ce se mananca softul respectiv? In fine, fiecare face ce vrea cu banii lui.
  11. Depinde cu cine ai vorbit. Avand acces la softuri reno s-au apucat multi sa modifice calibrari (nu e softul in sine, ci doar parametrii lui), dar putini chiar stiu ce sa modifice si cum. Mai sunt si cativa care au cumparat reglaje de la persoane din vest care se ocupa de tuning-ul de uzina (tuning nu inseamna neaparat sa cresti puterea motorului, ci sa reglezi parametri motorului pentru ca acesta sa respecte normele in vigoare si caietele de sarcini interne ale constructorului) si care au facut reglaje pentru puteri mai mari. Poti sa imi dai numele pe pm si dezvoltam acolo.
  12. Ala e un mare mincinos. Difera calculatorul de injectie (deci din start imposibil sa faci resoftare cu softul de 110 cp), sistemul de injectie (Bosch sau Delphi pe 90cp si Continental pe 110 cp) si, cum am spus mai devreme, turbina (geometrie fixa si mai mica pe 90cp, geometrie variabila si mai mare pe 110 cp). Se pot face lucruri de bun simt pe motorul tau ca sa traga mai bine, dar nu miracole cu aceasi definitie tehnica si cu impact minim pe fiabilitate: de ex. se dezactiveaza EGR, se creste avansul pe anumite zone (dar nu prea mult), se creste usor debitul injectat in sarcina plina (adica in zona unde masori valorile de putere si cuplu maxim - asta in general e cu pedala "in blana"), se poate creste usor presiunea de supra-alimentare pe tranzitorii si se modifica cartograma de conversie pozitie pedala/cuplu (sau debit injectat) pentru a fi mai reactiva la pozitii pedala mai mici.
  13. Pe mine scaunele m-au costat 600 lei. Mai am un set de scaune de Twingo 2 RS pe care ori le pun in starea initiala si le vand, ori imperechez spatarul de Twingo 2 RS (cadru si burete) cu sezutul de duster/logan (burete si cadru) si refac tapiteria sezutului. Airbag-urile sunt compatibile cu cablajul de duster ph1, eu le-am avut cateva luni pe masina si n-au ridicat nici un defect pe calculatorul de airbag-uri.
  14. Felicitari! O idee foarte buna si pusa in practica cum trebuie.
  15. Salutare, a facut vreun coleg traseul de la barajul Rausor pana la refugiul de pe Iezer-Papusa? Ma gandeam sa incerc prin iunie cand se mai incalzeste acest traseu. Daca e cineva interesat, am putea merge mai multe masini pentru asistenta.