bbm

Members
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

bbm last won the day on June 23

bbm had the most liked content!

Community Reputation

53 Excellent

About bbm

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Ce vehicul detii?
    Duster PH2 Diesel 4x4 110cp

Converted

  • Localitate
    Iasi

Recent Profile Visitors

267 profile views
  1. @Killer82: stiu de topic-urile legate de scoaterea fetelor de usi, le-am citit de-a lungul timpului si stiu ca nu e o operatiune de 5 minute Daca ajung in punctul ala, o sa ma documentez bine inainte si o sa cumpar tot ce trebuie, ca sa evit, pe cat posibil, surprizele (macar alea pe care le-au intalnit altii). Legat de multiplexor: daca-mi spune oficial Dacia ca nu e suportat, o sa le raspund ca e o abordare stupida (daca tot le au pe alte masini din grup) si o sa vad atunci cat de mult vreau functiile alea si daca se merita. Fiind vorba de legat ceva pe CAN in mod permanent, cred ca o sa astept pana se termina garantia si atunci oricum am in plan sa fac mai multe modificari.
  2. In cadrul vizitei de azi al service-ul Dacia din Iasi, am intrebat si de multiplexorul care leaga CB la MediaNav: baietii de la service mi-au spus ca ei nu au auzit de asa ceva si nu au nicio piesa de genul asta. Au spus ca, cel mai probabil, pe alte piete se livreaza, dar nu la noi. Am dat mail la Vocea Clientului sa intreb despre asta si o sa vedem ce spune oficial Dacia despre asta. Dat fiind ca pentru problemele cu indicatorul de combustibil le-am dat un mail pe 10 iulie si inca n-am primit niciun raspuns, ma astept ca undeva prin octombrie sa-mi zica ceva. Va tin la curent daca primesc ceva oficial de la Dacia.
  3. Am fost astazi la service, cu urmatoarele rezultate: bineinteles ca nu s-a auzit niciun scartait cat au mers ei cu masina si nici la testul facut impreuna cu mine pe scaunul din dreapta Ca atunci cand ajungi la doctor si nu te mai doare nimic. au verificat puntea fata si nu sunt jocuri la portiera stanga spate au zis ca nu se aude nimic si ca, daca nu e ceva mai serios, nu prea are rost sa scoata fata de usa, ca e prinsa cu niste braduti de plastic si s-ar putea sa cedeze. O sa vad in timp, daca se acutizeaza si devine mai insistent zgomotul, o sa scot eu sa vad ce-i pe acolo au repozitionat cablul de la antena. O sa vad la drum daca se mai misca plafonul. La sugestia lui @AdrianPop , o sa mai imping putin de chestiile rotunde de plastic care fixeaza plafonul, ca sa fortez buretele de dedesubt (de langa plafoniera din spate) sa stea lipit. mi-au schimbat rotile din fata cu cele din spate - in manual scrie ca trebuie facut la un an sau 20.000 km, iar la mine au trecut ambele Am intrebat si de multiplexorul care leaga CB la MediaNav, ca sa pot activa functiile Eco2Drive si 4x4 Info - descris de @t0rquemada in topicul dedicat pentru MediaNav. Baietii de la service mi-au spus ca ei nu au auzit de asa ceva si nu au nicio piesa de genul asta. Au spus ca, cel mai probabil, pe alte piete se livreaza, dar nu la noi. Am dat mail la Vocea Clientului sa intreb despre asta si o sa vedem ce spune oficial Dacia despre asta. Cam asta a fost vizita la service. Urmeaza in vreo 3000-4000 km urmatoarea revizie si sper pana atunci sa nu mai apara alte zgomote enervante.
  4. Ieri am "implinit" 20.000 km, la un an si 2 saptamani de la achizitie. Pana acum sunt multumit de Turmalin, m-a dus prin locuri unde nu indrazneam sa intru cu masinile precedente si nu mi-a facut surprize. Am vinerea asta programare la service-ul Dacia din Iasi pentru niste mici probleme / zgomote pe care as vrea sa le rezolv, ca ma cam enerveaza: la denivelari scurte se aude un scartait foarte ascutit si scurt din fata. Pare ceva de cauciuc, nu suna metalic. cand pun frana se aude un scartait, foarte scurt. Face doar la prima frana dupa un timp mai indelungat, nu tot timpul. Dupa ce face, daca mai folosesc frana imediat dupa nu se mai aude. vibreaza ceva prin portiera stanga-spate, intra in rezonanta la trecerea peste denivelari. Fiind in spatele soferului, aud tot timpul si ma streseaza. tot pe drumuri denivelate se aude un zgomot deasupra capului soferului. Am impins putin cu mana plafonul si s-a oprit, deci probabil nu mai sta lipit de tabla de deasupra si tremura scartaite plasticul ala vertical de la laterala consolei centrale. Eu sunt mai inalt si ating cu genunchiul acolo. La Vocea Clientului am dat un mail pe 10 iulie legat de problemele cu indicatorul de combustibil, dar inca nu am primit niciun raspuns. Am sunat eu de 2 ori (la 4 zile dupa mail si la 2 saptamani dupa mail) si mi-au spus ca e in lucru, ca mai au de primit informatii de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) si de la un alt departament intern. Sincer, sunt cam dezamagit de modul in care am fost tratat. N-am primit niciun mail sau telefon cum ca au primit sesizarea (am sunat eu dupa cateva zile ca sa verific) si nici pana in ziua de azi n-am primit nimic de la ei, macar un mail cu starea investigatiei, daca tot a trecut o luna. O sa-i mai las saptamana asta si lunea viitoare stau in telefon pana imi fac legatura cu cineva mai de sus, ca deja incepe sa semene a bataie de joc.
  5. @t0rquemada: Scuze pentru neintelegeri. De naviextras.com stiu, am cont facut de cand mi-am luat masina si am mai facut update candva prin toamna anului trecut, atat firmware cat si harti. Din ce spusese @maxmaia eu intelesesem (gresit, din cate imi dau seama acum) ca Dacia l-a anuntat de update si m-am gandit ca e ceva care implica mers la reprezentanta si sa faca aia de acolo ceva. Azi mi-am pus si eu update-ul (cred ca s-a ratacit prin spam notificarea de la naviextras.com) si acum am, intr-adevar, versiunea 8.0.5. La fel ca @maxmaia, nu vad mare diferenta si nu pare sa fie nimic in plus prin meniuri. Din ce am gasit pe acest la o scurta cautare pe acest f.o.r.u.m. in legatura cu acel multiplexor si functiile supimentare pentru MediaNav, am ramas cu impresia ca nu e ceva oficial si care sa poata fi instalat la reprezentanta si sa pastrez garantia. De asta te-am intrebat daca e ceva oficial de la Dacia. Personal, eu as da cateva sute de lei la reprezentanta pentru acel multiplexor si activarea functiilor de ecodrive2 si vehicle info, ca mi se par chestii faine (mai ales busola). De curiozitate, o sa incerc sa dau un telefon saptamana asta la dealer-ul din Iasi, sa vad daca au habar de asa ceva si in ce conditii m-ar putea ajuta cu chestia asta. Inca o data, scuze pentru neintelegere si multumesc pentru raspuns.
  6. @t0rquemada: ai idee daca pe Ph2 din 2016 (respectiv, al meu) se vor activa eco2Drive si 4x4info? Cam ce anume afiseaza eco2drive? Banuiesc ca ceva statistici legate de kilometri parcursi, consum etc. E cumva vreo actiune pentru acest update? Inteleg ca @maxmaia a primit un mail, dar m-ar interesa daca si masina mea se incadreaza pentru un update. Mersi anticipat pentru raspunsuri.
  7. Bine ai venit printre noi! Sa te bucuri de masina si sa ne tii la curent cu experienta ta. Bandourile laterale si de pe aripi le-ai luat de la dealer suplimentar sau ti le-au dat ei cadou? Culoarea este faina, intr-adevar, mai ales cand bate soarele in plin. Sper sa reziste la praf si mizerie mai bine ca a mea :(, parca nu e asa inchisa nuanta. Spor la dusterit!
  8. @AdrianPop daca vrei sa o vezi live, am si eu acelasi model. Da-mi un semn pe telefon si mergem pana la masina, ca doar suntem in aceeasi cladire. Camera filmeaza bine, atat pe zi, cat si pe noapte. Poti distinge numerele de inmatriculare la cativa metri in fata. Mai nasol e cu reflexiile, ca parbrizul de Duster are o forma ciudata si de multe ori imi apare pe filmare reflexia mainii cand invart de volan. M-am obisnuit si trec cu vederea, ca nu e vina camerei.
  9. La mine statisticile din Excel spun asa dupa 1 an de Duster: 18452 km 47,89% facuti in exterior (~8836 km) 1.396,59 de litri de motorina alimentati rezulta un consum mediu de 7,34 litri / 100 km Eu nu merg foarte incet, dar nici stil raliu. In exterior merg cu 110 pana la 130 (unde se poate, bineinteles) si in localitati cu 70 - 80 km/h. Am mers mai cu grija in rodaj, cand am si scos un pic peste 5 litri/100 km, dar dupa aia n-am mai vazut asa consum Acum iese cam 7 - 7,3 in oras (plus inca 0,4 daca bag AC) si cam 5,7 - 6 in afara, in functie de trafic si incarcare. Pe timp de iarna am mers mai mult prin oras, drumuri scurte de cativa kilometri si nu apuca sa se incalzeasca motorul, plus timpul de mers la relanti cat dadeam zapada de pe masina. Atunci am vazut si consum de 10 litri / 100 km, cand au fost gerurile nasoale, de -20. De schimbat schimb pe la 2500 - 2700, dupa ce s-a incalzit un pic motorul. Cand e rece schimb in jur de 2000 - 2200. La drum intins, in depasiri, ajung cateodata pe la 3300 - 3500, daca e nevoie.
  10. un mic update cu poze & video: Am fost in week-end pe la Piatra Neamt si la intoarcerea spre Durau am zis sa vad cum mai arata drumul forestier Izvorul Muntelui - Durau (de la 3:55 in filmul de mai sus). Teoretic e inchis circulatiei publice, dar fusesem cu vreo 3 saptamani inainte si stiam ca nu sunt bariere. Drumul ramane practicabil cu Duster, dar la viteze mici. Abia plouase cu vreo ora inainte si erau balti peste tot, unele chiar destul de adanci (20 - 30 cm). Per total am facut tot cat as fi facut si pe drumul oficial (ocolind tot lacul, pe la Poiana Largului), care are vreo 27 km in plus. Dar a meritat, ca macar nu m-am plictisit, la cat am avut de invartit de volan. Bonus: am vazut in iepuras (pe la minutul 10:45 in film) si am prins cateva poze faine cu ceata deasupra lacului: Cu kilometrajul am ajuns pe la 18400 si statisticile mele zic ca ~46% din ei sunt facuti in exterior. Deocamdata totul bine, mai putin indicatorul ala de combustibil...Am dat mail la Vocea Clientului si sa vad ce solutie gasesc. A trecut deja o saptamana si n-am primit niciun semn (am sunat eu dupa 2 zile, ca sa-mi confirme ca au primit mail-ul).
  11. @Sandel: Bicazul Ardelean - Telec - Ceahlau este un drum forestier care, din pacate, este inchis acum (informatie de acum 2 saptamani). Pana anul trecut era practicabil cu 4x4 si chiar cu masina mai mica (am vazut si Logan pe acolo, chiar si Opel Astra sau Ford Focus mai vechi), dar de vreo cateva luni au pus o bariera si nu se mai poate trece (nici macar nu se poate ocoli cu masina mai mare). Bariera e undeva cam la o treime de drum de Durau, deci poti merge o bucata prin padure, daca vrei doar sa admiri peisajul, doar ca va trebui sa te intorci. Poti incerca varianta prin Bicaz - Izvorul Muntelui - Durau, care e un drum cu multe gropi si denivelari, dar mai mult decat practicabil, chiar si cu masina mica (am vazut Skoda Octavia TDI pe acolo ) E un fost drum de asfalt / beton, dar care a fost lasat de izbeliste de multi ani si, teoretic, e inchis circulatiei publice (este un semn in Izvorul Muntelui). Cu garda la sol pe care o ai n-o sa fie nicio problema.
  12. Obisnuieste-te cu diferenta asta ... la mine nu cred ca am pus vreodata cat zicea CB, cel putin 3 litri in plus a fost nevoie de fiecare data, "pana la primul click". Ca sa nu am surprize de la indicatiile CB-ului, m-am obisnuit sa fac plinul cand zice ca am consumat 40-42 de litri. In general cam atunci se aprinde si becul de rezervor si nu-mi place sa merg la limita sau sa traga pompa de pe fundul rezervorului.
  13. @maxmaia: la mine e mai haotic de atat si nu s-a rezolvat nici dupa vreo 10-12 plinuri "pana la primul click", asa ca cel mai probabil o sa apelez la VC, sa vad daca mai au vreo alta sugestie. Ca sa nu mai poluam thread-ul lui qaz, eu am descris mai in detaliu nemultumirile mele legate de indicatorul de combustibil in thread-ul aferent masinii mele: aici si aici.
  14. La mine (Ph2 4x4 1.5 dCI 109 CP din iulie 2016) face figuri indicatorul de combustibil, dar m-am obisnuit sa-l ignor Ma uit pe CB doar la indicatorul de litri consumati si cand ajung in jur de 40 ma duc si fac plinul. Daca vrei sa stai linistit cand iesi pe coclauri, ia o canistra, ca n-are ce sa strice, mai ales pana te inveti cu estimarile CB-ului. Am semnalat de 2 ori la service si au facut de fiecare data un reset la CB, dar nu am observat vreo imbunatatire. Bineinteles, au bagat de fiecare data placa cu "daca o lasati parcata pe un loc inclinat...", desi unde stau eu nu am mai mult de cateva grade inclinare, si alea pe directia fata-spate, nu pe lateral. Ma gandesc sa bag direct o reclamatie la Vocea Clientului Dacia, in speranta ca aia au habar ce sa le spuna astora de la service sa verifice. Urmatoarea data cand mai face figuri nasol (de genul o singura liniuta scazuta din cele 8 cu 27 de litri consumati pe CB sau scazut brusc de la 3 liniute la 1 si aprins becul cu pompa...) cred ca o sa-mi piara rabdarea. Intre timp, asteptare usoara si spor la pregatiri!
  15. Felicitari si sa te bucuri de porc! O sa te obisnuiesti cu cutia de viteze, in oras e mai dificil un pic, dar cu timpul vine si familiarizarea cu treptele potrivite pentru fiecare situatie. Confirm si faza cu antigelul, la mine au completat baietii de la service cand am dus-o la revizie. La inceput ia-o mai usor, asa cum scrie la manual (sub 2500 de ture, fara bruscat masina) La mine aia a fost perioada cu cel mai mic consum... dupa care am hotarat sa ma bucur de masina si sa nu ma mai uit la cat consuma. Dupa cum am mai spus, mie imi place cum arata Duster-ul murdar, asa ca nu prea le merg afacerile celor de la spalatorii cu cei ca noi... Eu zic sa mai lasi un pic si farurile/stopurile sa se vada, nu doar parbrizul (si geamurile, macar un pic, cat sa vezi oglinzile). Bine ai venit printre noi si spor la dusterit!