bbm

Members
  • Content count

    42
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

bbm last won the day on June 23

bbm had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

About bbm

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Interests
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Ce vehicul detii?
    Duster PH2 Diesel 4x4 110cp

Converted

  • Localitate
    Iasi
  1. Obisnuieste-te cu diferenta asta ... la mine nu cred ca am pus vreodata cat zicea CB, cel putin 3 litri in plus a fost nevoie de fiecare data, "pana la primul click". Ca sa nu am surprize de la indicatiile CB-ului, m-am obisnuit sa fac plinul cand zice ca am consumat 40-42 de litri. In general cam atunci se aprinde si becul de rezervor si nu-mi place sa merg la limita sau sa traga pompa de pe fundul rezervorului.
  2. @maxmaia: la mine e mai haotic de atat si nu s-a rezolvat nici dupa vreo 10-12 plinuri "pana la primul click", asa ca cel mai probabil o sa apelez la VC, sa vad daca mai au vreo alta sugestie. Ca sa nu mai poluam thread-ul lui qaz, eu am descris mai in detaliu nemultumirile mele legate de indicatorul de combustibil in thread-ul aferent masinii mele: aici si aici.
  3. La mine (Ph2 4x4 1.5 dCI 109 CP din iulie 2016) face figuri indicatorul de combustibil, dar m-am obisnuit sa-l ignor Ma uit pe CB doar la indicatorul de litri consumati si cand ajung in jur de 40 ma duc si fac plinul. Daca vrei sa stai linistit cand iesi pe coclauri, ia o canistra, ca n-are ce sa strice, mai ales pana te inveti cu estimarile CB-ului. Am semnalat de 2 ori la service si au facut de fiecare data un reset la CB, dar nu am observat vreo imbunatatire. Bineinteles, au bagat de fiecare data placa cu "daca o lasati parcata pe un loc inclinat...", desi unde stau eu nu am mai mult de cateva grade inclinare, si alea pe directia fata-spate, nu pe lateral. Ma gandesc sa bag direct o reclamatie la Vocea Clientului Dacia, in speranta ca aia au habar ce sa le spuna astora de la service sa verifice. Urmatoarea data cand mai face figuri nasol (de genul o singura liniuta scazuta din cele 8 cu 27 de litri consumati pe CB sau scazut brusc de la 3 liniute la 1 si aprins becul cu pompa...) cred ca o sa-mi piara rabdarea. Intre timp, asteptare usoara si spor la pregatiri!
  4. Felicitari si sa te bucuri de porc! O sa te obisnuiesti cu cutia de viteze, in oras e mai dificil un pic, dar cu timpul vine si familiarizarea cu treptele potrivite pentru fiecare situatie. Confirm si faza cu antigelul, la mine au completat baietii de la service cand am dus-o la revizie. La inceput ia-o mai usor, asa cum scrie la manual (sub 2500 de ture, fara bruscat masina) La mine aia a fost perioada cu cel mai mic consum... dupa care am hotarat sa ma bucur de masina si sa nu ma mai uit la cat consuma. Dupa cum am mai spus, mie imi place cum arata Duster-ul murdar, asa ca nu prea le merg afacerile celor de la spalatorii cu cei ca noi... Eu zic sa mai lasi un pic si farurile/stopurile sa se vada, nu doar parbrizul (si geamurile, macar un pic, cat sa vezi oglinzile). Bine ai venit printre noi si spor la dusterit!
  5. Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:) Planul era sa mergem cu cele 2 Hilux-uri ale unui prieten la un pic de off-road prin Muntii Bistritei, dar am hotarat ca e mai bine sa ne potolim, data fiind vremea. Am mers doar pe drumul care leaga Durau de Izvorul Muntelui, pana la un loc cu priveliste faina: se vede Lacul Bicaz in vale si Ceahlaul in spate. Drumul era cu zapada proaspata si uda de vreo 15-20 de cm, dar n-am intampinat niciun fel de probleme. La inceput eram pe AUTO, prin statiune, dar cand am dat de zapada mai mare am dat pe 4X4 LOCK si am dezactivat ESP-ul.
  6. Si un grafic frumos (zic eu) cu consumul calculat la fiecare alimentare si numarul de km in exterior: Varfurile sunt in perioadele cand a fost frig, respectiv cand a nins si stateam cu motorul pornit pana curatam masina. Am patit sa curat masina si de 3 ori intr-o zi. Intr-o seara am curatat masina cand am ajuns acasa si am ridicat stergatoarele, ca erau 2-3 grade sub 0 si m-am gandit ca o sa inghete apa de pe parbriz. Dimineata m-am trezit cu urmatoarea situatie:
  7. Pana acum, la aproape 12.000 km, ma declar multumit de masina si consider ca am facut o alegere foarte buna. Am pus la treaba si sistemul de 4x4, am trecut fara probleme printr-o iarna cu zapada si am mers si la drum lung. In toate situatiile pot spune ca Turmalinul s-a comportat foarte bine, asa cum ma si asteptam, de altfel. Pe zapada cauciucurile nu sunt chiar cele mai reusite (sunt all-season, e si normal) si de cateva ori am simtit ca aluneca masina mai tare decat as fi vrut, mai ales la franare. Am mers pe AUTO toata iarna si pot spune ca de cateva ori am simtit destul de clar cand a intrat spatele. Avantajul meu cu garda la solo mare si 4x4: la serviciu am parcat toate iarna pe un teren viran in panta, in zapada afanata de 20 cm sau pe zapada batatorita, lasand locurile de langa bordura pentru colegii cu masini mici N-am avut nicio problema sa ies din zapada sau noroi, cel mult a trebuit sa-mi fac un pic de avant (santurile de pe anvelope se umplu repede si nu evacueaza prea bine). Situatia se prezinta un felul urmator pana la ultimul plin, de acum cateva zile: 11723 km rulati 50,53% din km rulati in exterior 912,73 de litri de motorina consumati 4.815,85 de lei m-a costat motorina 7,42 litri / 100 km consum mediu 41,08 lei / 100 km cost motorina 7912 lei costuri suplimentare: - RCA 6 luni cand am luat masina - CASCO 1 an cand am luat masina - optionale (covorase, cotiera, eleron) luate de la dealer - Bandouri usi & aripi, aparatori noroi fata & spate, duze tip perdea luate de la @PLANETARA - RCA 1 an in ianuarie 2017 - revizie 11832 km Ca peripetii, am ramas blocat acum vreo luna: am iesit cu niste prieteni sa facem un gratar si, bineinteles, daca tot aveam toti 4x4 (mai eram cu inca 2 Hilux-uri, una noua si una generatie veche, dar inaltata si cu troliu) am am iesit putin de pe sosea Cat asteptam noi sa fie gata mancarea, am mers cu un prieten sa testam Duster-ul (el la volan). Am mers pe un drum forestier, pe niste bucati cu noroi si ceva portiuni cu zapada (era in general uscat, dar mai ramasesera din loc in loc niste bucati cu zapada, pe la umbra) prin zona asta. El s-a declarat foarte incantat si chiar surprins de ce poate face masina (el este detinatorul celor 2 Hilux-uri si a mai avut un Land Cruiser in 3 portiere), bineinteles raportat la dimensiuni, sistemul de 4x4 si, bineinteles, pret. Totusi, a reusit sa blocheze Turmalinul intr-un mal de zapada, prin care trescusem mai devreme (mergand la vale). La intoarcere, fiind la deal si cauciucurile mele fiind all-season, am ramas blocati si n-am reusit sa mai iesim fara ajutor. Chiar si cu 4x4 LOCK si sapat pe sub masina si in fata ei, n-a vrut sa mai inainteze. A fost nevoie sa vina Hilux-ul si sa ma traga cu troliul afara. Poze cu Turmalinul blocat: Daca tot am lipsit la apel cateva luni, mai pun si niste poze din ianuarie, cand am fost in vizita la bunici si la plecare am hotarat sa nu iau tot drumul de asfalt, ci sa merg o bucata (vreo 15 km) pe un drum comunal (aproape forestier):
  8. Am mai reclamat si 2 probleme, detaliate mai jos, impreuna cu raspunsurile de la service: 1. Indicatorul de nivel combustibil care merge haotic: - dupa plin facut a scazut prima liniuta abia dupa ce CB imi arata ca am consumat aproape 13 litri - de la 3 liniute si autonomie indicata de CB 180 km scazut brusc la autonomie indicata 50 km si s-a aprins becul - martorul pentru nivel combustibil (becul de facut plinul) s-a aprins cand CB imi spunea ca am consumat 40 de litri, deci teoretic mai aveam inca 10 litri in rezervor - la pompa alimentez de fiecare data minim 2 litri in plus fata de ce imi zice CB ca am consumat (pana la primul click al pompei, nu pun in plus) Am mai fost cu aceeasi problema de 2 ori pana acum si de fiecare data s-a resetat CB. Acum au zis ca indicatorul de carburant indica normal si nu sunt probleme. Mi-au recomandat sa parchez undeva pe loc drept si sa vad daca se mai manifesta. Locul meu de parcare de la bloc e putin inclinat, atat spre spate, cat si spre stanga. Totusi sunt doar cateva grade inclinare, abia daca pleaca incet in spate daca nu trag frana de mana si e pe liber. Am ajuns la concluzia ca trebuie sa tratez indicatorul de nivel combustibil ca pe ceva orientativ. De acum o sa incep sa caut o benzinarie (motorinarie, in cazul meu) cand se apropie CB de 40-43 de litri consumati si ar trebui sa fie OK. N-o sa ma mai stresez. 2. Cand e motorul cald (am observat problema la drum mai lung), cand o tin in treapta a 5-a pe la 1800 - 2000 turatii, dupa cateva secunde de mers constant (~70 km/h in localitati) "da in nas", e ca si cum ar opri alimentarea pentru o fractiune de secunda si apoi revine. Daca tin constanta turatia in continuare, face asa la fiecare cateva secunde. E mai brusca decelerarea decat atunci cand ridic eu piciorul de pe pedala de acceleratie si intra in frana de motor. Raspuns service: nu prezinta defectiuni pe sistemul de injectie (verificat cu tester CLIP). Se recomanda folosirea treptelor de viteza adecvate pentru viteza de 70 km/h. Am patit chestia asta la drum lung, cand incetinesc intr-o localitate si schimb din treapta a 6-1 in treapta a 5-a si tin viteza pe la 70 km/h. Mi se pare ca merge subturat intr-a 6-a la viteza aia, iar intr-a 4-a ar fi este 2500 de turatii si parca e cam mult. N-am testat inca daca face la fel si pe cruise control, la urmatoarea iesire o sa incerc. Ieri a fost un ceva mai cald decat de obicei la Iasi pe la pranz (23 de grade imi arata in bord) si am avut treaba prin oras, astfel incat am pornit AC-ul. Spre surpriza mea, nu era foarte rece, asa cum ma asteptam. A fost suficient sa ma racoreasca, dar mi s-a parut cam "anemic". Puteam sa tin degetele lipite de gura de ventilatie fara probleme, fara sa-mi inghete. O sa vad cand se mai incalzeste de tot afara si presimt ca-mi iese iar o vizita la service, ca sa verifice sistemul de racire, poate a mai scapat pe undeva freon.
  9. Salutare! Scuze pentru perioada destul de mare in care n-am mai scris pe aici, dar am tot fost plecat prin delegatii si m-am stresat la serviciu cu munca, asa ca am apucat din cand in cand doar sa citesc noutatile de pe [u][color="#008000"][url="http://www.forumduster.ro/"]forum[/url][/color][/u] . Iaca a venit si pentru turmalinul meu momentul primei revizii. Desi initial imi propusesem sa o fac pe la 10.000 km, am preferat sa astept sa se termine iarna si vremea rece. Am mers acum cateva zile la service-ul Caremil din Iasi, cu urmatoarele rezultate: Kilometraj: 11832 km - totul OK pe la frane, directie, suspensii - placute frana: mai am 10mm din 13 mm (estimez ca ma vor tine pana pe la ~40.000 km, in ritmul asta) - antigel a trebuit completat (eu am pus pe seama rodajului, o sa vad la urmatoarea revizie daca mai e cazul) Am platit urmatoarele: - ecotaxa / timbru verde = 1,65 lei - manopera = 170,24 lei - garnitura buson golire ulei = 12,32 lei - filtru ulei = 58 lei - filtru motorina = 89 lei - cartus filtrant aer = 75 lei - filtru habitaclu = 85 lei - Dacia Oil plus DPF Diesel 5W30 / 5 litri = 284,14 lei - lichid racire Glaceol RX type D / 1 litru = 44,38 lei TOTAL revizie: 819,73 lei
  10. Salut t0rquemada. Scuze de raspunsul intarziat, dar am fost plecat in week-end si m-am trezit luni cu o multime de treaba, astfel incat n-am apucat sa mai intru pe [u][color="#008000"][url="http://www.forumduster.ro/"]forum[/url][/color][/u] . Din pacate n-am avut cum sa stau la service si sa vad ce au facut baietii si cu ce au masurat. Am fost dimineata la service-ul de la reprezentanta, le-am explicat problema cu lux de amanunte si le-am lasat masina, ca trebuia sa ajung la birou. Am mers dupa-amiaza sa o iau inapoi si mi-au explicat exact ce ai zis si tu despre cum intra alternatorul in functiune. Diseara cand ajung acasa o sa fac o poza la fisa de constatare pe care mi-au dat-o. Toate cele bune!
  11. Am iesit la un drum in afara cu el, dar conditiile nu prea erau similare cu cele anterioare: am prins acum ploaie tot drumul si ceva mai aglomerat decat de obicei. Sunt de acord ca, teoretic, ar trebui sa fie o diferenta la consum, insa ma indoiesc ca in cazul Duster-ului va fi suficient de mare. Forma caroseriei si garda la sol mare (o gramada de aer "curge" pe dedesubt si frecarea e mare) nu sunt chiar de ajutor la aerodinamica. O sa ajute in schimb la stabilitatea la viteze mari, generand niste apasare suplimentara pe puntea spate, care in mod obisnuit e destul de usoara (cu exceptia cazurilor in care sunt pasageri in spate sau portbagajul plin). Eu am luat eleronul din considerente estetice (90%) si de stabilitate (10%), nu-mi fac iluzii ca ajuta mare lucru la consum. Cei 0,2 - 0,3 l/100 km in minus poti sa-i scoti oricand modificand un pic stilul de condus si intra in "marja de trafic": daca e mai liber drumul scoti oricum media mai buna doar din asta.
  12. A, am uitat: intre timp am implinit 6000 km si acum vreo luna Turmalinul a primit niste mici imbunatatiri cosmetice: - un eleron (cumparat din vara, dar nu apucasem sa-l vopsesc si sa-l instalez) - un set de bandouri laterale usi + aripi - aparatori de noroi fata spate Pentru ultimele doua (bandouri & aparatori) ii multumesc lui PLANETARA, de la care le-am cumparat. O sa incerc sa fac in week-end niste poze si sa le pun aici, dar acum e mizerabila masina de la ultimele ploi si s-ar putea sa nu arate prea bine pentru unii.
  13. Azi am mai bifat inca o vizita in service, pentru 2 mici probleme: 1. incarcatorul de USB imi bipaia de multe ori si-mi arata ca am sub 12 V: Am descris problema mai in detaliu intr-un topic separat: http://forumduster.ro/topic/2404-alternator-baterie-subdimensionate/ . Pentru TL;DR sariti direct la post-ul cu descrierea rezultatului final: http://forumduster.ro/topic/2404-alternator-baterie-subdimensionate/page__st__24#entry59082 2. Din nou, probleme cu indicatorul de combustibil: Ultimele 4 plinuri le-am facut respectand indicatiile celor de la Dacia: pana la primul click. Cu toate astea, tot haotic s-au comportat liniutele alea. La ultimul plin, CB imi arata ca am consumat 9 litri , a scazut o linuta si la urmatoarea pornire a crescut iar la 8 liniute (plin). A stat asa pana la 13 litri consumati (indicatie CB), cand iar a scazut o liniuta. La 33 de litri consumati (indicatie CB) aveam 4 liniute, adica jumatate de rezervor - un pic cam departe de 25 de litri, cat este, de fapt, jumatatea. In plus, am mai patit de inca 2 ori faza cu avertizorul de combustibil: CB imi arata autonomie de 140-160 km si dupa cativa km parcursi (1-2 km) se aprindea becul si CB arata numai 50-60 km autonomie. Baietii din service au resetat din nou CB si ma duc acusi sa fac plinul, sa vadem cum se comporta mai departe. Deja e a doua oara cand am mers la ei cu problema legata de indicatorul de combustibil si daca se intampla in continuare o sa insist sa deschida un dosar la Dacia. Ma deranjeaza cel mai mult ca nu e predictibil indicatorul ala - in mod normal, m-as astepta ca fiecare liniuta sa aiba corespondent un numar de litri de combustibil din rezervor. De ex.: prima liniuta stinsa sa insemne ca am consumat 8 litri si restul cate 6 litri. Bineinteles, cu o mica marja de eroare de 0,5-0,7 litri, nu 3-4 litri, cum e acum.
  14. Salutari! Tocmai m-am intors de la service-ul Dacia, unde baietii au testat bateria (cu tester-ul lor, banuiesc ca unul profesional, cel putin ca cel descris de t0rquemada mai sus) si totul e OK. La fel, alternatorul au zis ca incarca OK si explicatia lor pentru comportamentul incarcatorului meu a fost exact cea data de t0rquemada in link-ul postat mai sus (http://forumduster.ro/topic/184-probleme-baterie-duster/page__st__198#entry46519): alternatorul intervine doar cand se detecteaza o cerere de curent mai mare sau cand bateria ajunge la pragul de jos. In concluzie, "asa fac toate" E un comportament normal pentru motoarele Euro 6. Pe mine ma interesa sa nu fie vreo problema, ca vine sezonul rece si nu voiam sa ma trezesc la -20 de grade ca nu mai porneste masina. O sa desfac incarcatorul sa vad cum pot sa-i anulez difuzorul, ca, pana la urma, asta e ceea ce ma deranjeaza cel mai tare: bipurile. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si indicatii.
  15. Salut, Din lipsa de timp n-am mai apucat sa masor nimic, dar m-am programat pe vineri la service-ul Dacia din Iasi si o sa vedem ce iese la diagnoza. Va tin la curent cu rezultatele!