Cain

Members
  • Content count

    622
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Cain last won the day on June 14

Cain had the most liked content!

Community Reputation

244 Excellent

About Cain

  • Rank
    Addicted Duster Member
  • Birthday 04/29/1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Dacia Duster Trails & Technical
  • Ce vehicul detii?
    Duster PH2 Diesel 4x4 110cp

Converted

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

446 profile views
  1. Nota: Daca linkul preimei postari nu se mai poate updata, atunci cautati ultima versiune de clasament pe paginile urmatoare. Salutare, Am decis ca sa trec clasamentul de anvelope AT si aici, beside Facebook pentru ca feedbackul nou e un element important in mentinerea si updatarea clasamentului. Acest clasament se bazeaza pe experienta personala cu KO2, AT3S, AT-SA si 771, alaturi de feedback in special de la posesori de Duster (RO, UK, India) care au avut cel putin 2 modele de anvelope AT pana acum. Ultimul filon de feedback este cel de pe net in special pt uzura, franare ud, iarna si rezistenta. Testele si analiza au inceput anul trecut cu testele pe KO2, in special testele extinse iarna. Overall am investit mult timp si resurse ca sa inteleg cum se coporta si ce face fiecare centrimetru de pe o anvelopa AT. In Concluzie: Sunt 2 tipuri de aderenta pt ATurile care se gasesc la Duster: 1. De frictiune si suprafata 2. De "sapare" si tractiune mica adancime. Din cauza ca Dusterul e foarte usor, prima categorie este superioara in noroi si pe asfalt iar cealalta e superioara pe grohotis, viteza in offroad, praf, nisip. Revenind la note, nu ar trebui sa le privim doar ca note la subiectul Limba Romana, ci si ca note de diferentiere intre diferite modele de anvelope (*o anvelopa o poate impinge putin pe alta in functie de calitati, defecte si zone de risc). Daca vreti sa participati la note, incercati sa faceti comparatie cu o alta anvelopa AT pe care ati testat-o sau ati condus pe traseu cu ea, scoateti skillul soferului din ecuatie, amintirile cu adrenalina si incercati sa nu fiti pasional fata de anvelopa proprie. Fiecare anvelopa are punctele ei forte si sunt sigur ca si alegerea voastra le are pe cele care le aveti voi nevoie. Fun fact - chiar si acelasi model de anvelopa se poate comporta diferit pe 2 masini in exact acleasi loc in offroad daca intra cu o incarcare imperceptibil diferita de noroi sau daca soferul apasa doar putin mai tare sau mai incet pe acceleratie. Oricum ne uitam la clasament, niciodata nu o sa fim 100% perfecti pe note, +/- o sa existe din cauza la presiunea diferita, temperatura, terenul, varsta anvelopei, generatia, anotimpurile, piciorul soferului, skill, incarcarea din portbagaj... etc. Important e ca acest clasament sa fie o baza de analiza actualizata pt cei care vor sa isi aleaga o anvelopa AT care sa o foloseasca si pe asfalt si in offroad. Restul depinde de ei. Hope it helps
  2. Oh pt numele lui Dumnezeu, cum naiba sa fie rotile? KO2urile mele aveau zgomotul de sine de tren cand intra trenul in gara si doar la 60-70km/h. Tu cand ai fost pe rampa ai schimbat directia de mers? 1-a si marsalier? La mine cand faceam asta din unghiul planetarelor pocnea, trosnea se cabra diferentialul. Hai sa iti dau o testare: 1. Pune pe cineva la volan si rabateaza bancheta spate si asculta sunetul daca vine de le stanga sau dreapta. Daca huruitul tau se aude cam la fel peste tot atunci ori e ceva central. Ce varsta are masina si km? ai facut offroad? sa nu fie cardanul. 2. Schimba rotile 1 ora cu un prieten cu Duster si vezi diferenta (ca sa scapi de cicaleala la service). Hope it helps
  3. Ma tot gandesc la cauze, probabil este o problema care dacă apare se auto-exacerbează. In Bucuresti nu am simtit nici o problema pana la intoarcere. Masina nu am mers in Bucuresti de la mapare decat 5 zile maxim 7-8 ore. Cand a fost mapata era racheta... deci nu avea filtrul afectat. Plus 8 ore in offorad si 8 ore pe drum in limite legale dar (dar nu a depasit 120km/h). Unul din aspectele interesante pare sa fie cele 8 ore de offroad. Cumva presiunea marita, puterea marita, amestecul marit, EGRul... duc la o colmatare mai rapida a filutrului, iar daca acesta nu se regenereaza creeaza si mai multa cenusa prin contrapresiune. Am o suspiciune ca fortarile in offroad cu functionalitatea EGRului au dus la un volum mai mare de cenusa care s-a depus in DPF.
  4. Momentan recomand oprirea planurilor pe baza feedbackului de mai sus pana ma prind ce are masina. Mi-a facut niste fite la urcarea de pe loc in deal si si-a cam pierdut suflul. Banuiesc ca filtrul de DPF s-a colmatat in jur de 1000km de mers la consum-bunicul. I-am dat o forjare pe autostrada si si-a mai revenit insa urmeaza sa fac teste weekendul asta ca sa inteleg mai bine ce trebuie imbunatatit.
  5. Interesant pt ca 65ul este mai greu decat 70ul. (*BFG site data)
  6. Nu e deloc asa cum scrie - dupa o analiza mai profunda, respectivele commenturi au valoare mica pt noi. Le scriu cei cu camionete de 3 tone din state sau Australia, care au avut 2 seturi de fabricanti diferiti de anvelope in viata lor si nu si-au facut niciodata geometria, etc... niste frustrati, Pot fii 70% din comentarii aruncate la recycle-bin. Ele oricum nu sunt la greutatea, marimea sau sistemului 4x4 Duster si nici anul/modelul mai avansat AT3 Sport pe care il testez eu. Lectura: https://expeditionportal.com/where-the-rubber-meets-the-road/ Apropo stiai ca KO2 pe 70 este doar 2 ply si nu 3 ply ca pe 65? o sa mai dureze putin pana termin analiza dar deja am un clasament provizoriu.
  7. Copy - Paste Notes: DUSTER ENGINE TUNING (*OBD Personalized Stage 1) Dacia Duster Trails & Technical (*EN feedback below) Avand in vedere ca tot testam anvelope de 70 vs 65, am zis ca e un moment bun sa testez si maparea motorului 1.5 Dci. Cand treci pe 70 pierzi cam 5-8% din putere in anumite situatii de demaraj. Am incercat sa accesez subiectul cu maparea mai demult insa nu am avut timp sa ma deplasez mai aproape de fabrica pt ceva mai special si "OEM"... asa ca am apelat la unul din cei mai vechi tuneri de Dacia - Doc - Alex Stancu. M-am interesat de rezultatele lui in timp, feedbackul colegilor la maparile Duster, deasemenea cum se manifesta masinile facute de el dupa multi ani de folosinta, totul pozitiv. Cererea mea a fost pentru o mapa custom, pentru stilul meu lent si din nefericire subturat de condus, o mapa econimica si extra sigura & safe pt motor. I-am specificat ca nu ma impresioneaza caii putere nici demaraje in forta. Alex e genul de om care asculta detaliile, este deschis, profund in analiza si nu am detectat nici o inflexiune negativa sau de superficialitate in gandirea lui. Mapa a durat cam 1 ora sa fie facuta si dupa instalarea si testarea ei pot sa revin cu feedback: 1. Din ce am inteles ar fi cam 20CP in plus. Overall simt masina undeva la 125CP. 2. Motorul suna mai rotund si mai melodic cam la toate vitezele, au disparut acele urme de efort, acel fin clantanit la accelerari. 3. La ralanti volanul nu mai tremura ca inainte. 4. Pedala de acceleratie este mult mai sensibila. 5. Se ajunge foarte usor la 70km/h 6. Viteza a 4-a e cam inutila comparativ cu mapa originala. 7. Depasirile in afara orasului se fac tot doar in a-5a. Aici are putintel mai multa putere, nu e racheta, dar macar nu mai trebuie sa schimbi a-6a sau sa chinui a-4a. Cu putin avant poti sa depasesti tirul safe in a-5a la 100km/h. Am prins totusi o a4-a la 4700 turatii. 8. A6-a treapta este o mega treapta. Merge de la 90 km/h la 175 km/h. 9. Viteza maxima din poza este 170 dar pe roti de 70 este undeva la 175 km/h. 10. Consumul este aproape identic pe aceleasi drumuri la pilot automat/instant vs. mapa OEM. Pilotul automat functioneaza bine. 11. In 4x4 Lock se simte o idee mai puternica la mers in parcare... 12. La volan maxim parcare in 4x4 lock pe asfalt problemele ei vechi parca se accentueaza la turatii minime. Fata se infraneaza in volan maxim tras iar spatele impinge mai puternic. 14. Problemele motorului cauzate de centurile de castitate ale normelor europene sau regulilor de catalog renault - au disparut. 15. EGRul nu a fost atins iar functionarea DPFului e adaptata la parametrii normali si modificarile facute. Se constata un suflu mai puternic pe teava de esapament. 16. Mapa originala a masinii este salvata si poate fi pusa inapoi daca se doreste. 17. Majoritatea modificarilor sunt intre 2-3% mai mult pe element (*turbiuna, injectie,etc). 18. Pretul este la jumatate fata de tunarea altor masini. 19. Mers la consum cam 6-7 ore in Bucuresti cu vreo 12 porniri si trafic de weekend. Consum minim 7.8 litrii. Stilul de condus tip prastie. Rapid la viteza mare si jumatate de bulevard in alunecare. Cuplul motorului ajuta sa te plictisesti in partea a 2-a a drumului dupa semafor. Deasemenea peste jumatate din drum acceleratia vede rar niste mangaieri milimetrice. 20. 9.0L Consum in Bucuresti in timpul saptamanii trafic mediu si 8.5L consum in Bucuresti cu mapa ECO in trafic bara la bara. Mapa ECO preia niste parametrii ca procentaj si livreaza mai bine ca inainte. ECO se simte pe la un 85CP. 21.Revin cu ultimul consum 450 km - 7,3L: Bucuresti-Gura Siriului-Brasov-Comarnic-Valea Doftanei-Comarnic-Bucuresti. Sper ca rezultatul de mai sus inchide definitiv capitolul. 22. Motorul are inertie si cuplu mai mare simtindu-se perfect in limitele lui naturale... astfel si aluneca mult fara pedala, cel putin cu AT3 Cooperurile mele Sport. De aici si consumul mic. CONCLUZIE: Imi este de neimaginat acum masina Duster fara aceasta mapare mai domoala decat un stage 1. Recomand cu incredere pt cei care trec pe roti 70 si vor sa isi elibereze motorul de restrictii, fara a afecta EGRul sau DPFul. Personal ma felicit pentru ea si pentru personalizarea ei. PS. Poze - Am decis sa imi izolez filtrul de aer pt ca sufla EGRul la ralanti pe sus si posibil pe la partea de sus a filtrului. Ideea ca refluxul de aer poate dezlipii filtrul de aer pe sus m-a facut sa testez ce se intampla daca il izolez complet. Acum isi sufla aerul prin fata pe la prima fanta din tubul de admisie. Nu am observat efecte negative iar dupa mapare parca sufla mai fin. EN Details: Since I have moved to 70 wheels sizes (*vs 65) I felt the car loosing 5-8% power in certain situations. I had to accelerate a bit more. And since my natural style is snail-style I felt it right away. Don't get me wrong, it was not the end of the world, you just had to accelerate more and I even got due to this better fuel economy. Now, I thought this would be a good time to test engine tuning and requested a personalized map for my boring driving style. So now I have 20 HP more and the engine sounds much much better. To be honest I think 10 or 15 HP is enough - so yes, the tuning is a good thing for your engine if you go for the safe map. All the EU regulations and rules make it work a "bit" less that it should actually work. I've added pictures below with the results at high speeds. You also have 2 pics of a small seal I added to the air filter as I had my concerns about EGR air blow-back. · Updated 3 seconds ago Consumuri Instant:
  8. In clasamentul Duster AT Tires o sa fie pe undeva pe la mijlocul plutonului tocmai din cauza performantelor periculoase pe ud si a comfortului scazut.
  9. Un test fara inertie cu AT3urile de la Cooper la noroi. Apasam usor pe pedala, vroiam sa vad cand rup aderenta: Mic Test Cooper Discoverer AT3 ...Nu mergeam incet sa nu se murdareasca camera video... de sub masina :)... ca sa il corectez pe autorul filmarii.. testam Alaturi de KO2 pe acelasi traseu:
  10. Stai linistit caci KO2urile real... au probabil X sau Z la franare brusca pe ud. Btw au sosit AT3urile sa le testez.
  11. Uite aici detalii despre ACEA 3 si 4 si un mic clasament pt Diesel PH2
  12. Duster Trails Grup Fun :) 

  13. Asta cam da Apropo la suportul de plastic din poza am dat si cu silicon negru pe marginile car enu faceau contact dupa remontare.
  14. A si sa nu uit - o poza mai veche decand faceam teste cu antifonarea funny. Cu ocazia scoaterii lor (nu au efect) am vazut si cum se manifesta antifonul negru. Sunetul nu se transmite prin aer ci prin vibratiile tablei.