afaco

Members
  • Content count

    134
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

afaco last won the day on June 22 2015

afaco had the most liked content!

Community Reputation

44 Excellent

About afaco

  • Rank
    Weekly Duster Member

Profile Information

  • Gender
  • Ce vehicul detii?
    Duster PH1 Diesel 4x4 110cp

Converted

  • Localitate
    Valenii de Munte
  1. functioneaza pe baza semnalelor electrice - digitale creat si furnizat de un dinam cuplat mecanic - defapt este vorba de un senzor magnetic care numara impulsurile date de niste magneti montati pe arborele de iesire din cutia de viteze in cazul vitezometrului si pe arborele cotit in cazul turometrului. eroare in indicatie care se modifica si in cazul unei temperaturi diferite a conductorului electric - este nesimnificativa si imposibil de observat pentru ochi. Daca citeai putin inainte de a te "dezlantui" vedeai ca aceste indicatii sunt defapt create de un computer care transforma un semnal digital (numar de impulsuri) in semnal analogic necesar indicatorului de bord (curent de valoare mica (mA) care comanda un instrument mecanic calibrat). Indicatia poate fi foarte usor modificata programand computerul cu alt raport (numar impulsuri/curent comanda instrument) si se practica aceasta programare inclusiv la Duster cand ai cauciucuri mai mari sau mai mici pentru a indica viteza corect (ex Dusterele de la Petrom).
  2. Poti da mai multe amanunte? Ma intereseaza "cruise control" pe PH1. Pret, model, caracteristici.
  3. Poti sa-mi dai si mie sursa de unde reiese acest mod de functionare?
  4. Eu am citit si linkurile date de tine. Din ele am inteles urmatoarele: 1 Sunt si alte persoane care confunda sistemele intre ele. 2 Sunt si alte persoane care confunda un diferential cu un cuplaj. 3 Sistemele de tractiune integrala sunt de 3 feluri: AWD, 4X4, 4WD. Duster are 4WD si nu AWD cum gresit se afirma in articolul din linkul al doilea. AWD = tractiune prmanenta pe 4 roti si se poate face numai cu trei diferentiale. 4X4 = tractiune care poate funtiona pe doua sau pe patru roti si tot cu 3 diferentiale (eventual si cu reductor pe diferentialul central). Poate functiona si permanent fara probleme. 4WD = tractiune care se face deobicei pe 2 roti si la cerere pe 4 roti temporar aici nefiind nevoie de diferential central ci doar de un cuplaj electric sau mecanic care poate aluneca la anumite forte pentru a compensa diferenta de turatie dintre punti la curbe. In caz cu nu ar aluneca in curbe s-ar rupe transmisia. (Duster) Pe Duster la spate daca ne uitam chiar scrie 4WD si nu AWD. Uite si un link edificator pentru diferential. https://ro.wikipedia...iki/Diferențial Si inca ceva. La Duster in mod AUTO ambreiajul din spate nu cupleaza cu o anumita forta in functie de decizia calculatorului. Cupleaza in impulsuri la cererea calculatorului. Deci este cuplat sau decuplat dupa cum primeste sau nu comanda de la calculator. Daca ai sa fii atent atunci cand fata patineaza spatele se aude cum cupleaza in impulsuri.
  5. Esti in totala eroare cu diferentialul central. Duster NU are diferential central. Mai citeste si poate iti faci o parere corecta pana la urma. Duster are doar 2 diferentiale libere, cate unul pe fiecare punte. Din aceasta cauza nu poate functiona in mod AWD (4x4 permanent). Haldex parca are VW, Skoda, etc... Uite si ceva documentatie. 4x4 Duster.pdf Sistemul de tracțiune integrală de pe Dacia Duster.doc
  6. Multumesc pentru raspuns. Ma mai gandesc sa vad daca merita. Un set de panza cam la ce pret ar fi ?
  7. Imbracatura de piele pentru Duster PH1 poti gasi numai pentru un scaun? (Sofer) Doar sezutul ma intereseaza ca la greutatea mea nu a rezistat. Restul sunt intacte si parca nu merita sa cumpar tot setul.
  8. La Diesel este curata. (Are filtru de particule)
  9. Noul cod rutier complet si actualizat 2016 noul-cod-rutier.pdf
  10. Si uite ce modificari s-au facut in 2012 Legea nr. 203/2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice Bucureşti, 9 noiembrie 2012. Nr. 203. ANEXĂ (Anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002) Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel: a) categoria AM: mopede; categoria A1: 1. motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg; 2. tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW; c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale; d) categoria A: motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW; e) categoria B1: cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15 kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15 kW; f) categoria B: 1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8; 2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg; 3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg; g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;
  11. Uite ce zice regulamentul de aplicare al OG195/2002 Art. 30 Permisul de conducere se eliberează pentru una sau mai multe dintre următoarele categorii si subcategorii de vehicule: a) CATEGORIA A: motocicleta cu sau fără atas; CATEGORIA B: 1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăseste 3.500 kg si al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8; 2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăseste 750 kg; 3. ansamblul de vehicule a cărui masă totală maximă autorizată nu depăseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă, a cărei masă totală maximă autorizată nu depăseste masa proprie a autovehiculului trăgător; c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăseste 750 kg, iar masa totală maximă autorizată a întregului ansamblu depăseste 3.500 kg;
  12. Nu te-a intepat nimeni. La LIDL au fost 160 lei barele transversale.
  13. Asa este. Si eu am taiat putin din laterala lamelei de "+". Era prea lunga si exista posibilitatea sa faca scurt cu cea de "-".
  14. Am luat si eu o asemenea cheie de aici. Plasticul este moale, nu casant. A trebuit doar la lamele sa modific putin forma (acolo unde face contact) si la butoane sa mai iau putin din inaltimea piciorului care apasa pe contacte. In rest e totul OK deocamdata.