Sari la conținut

Conducerea Preventiva Si Evitarea Accidentelor


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 125
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nota: Am decis sa deschid acest topic cu mare reticenta si teama de feedback negativ - insa consider ca ne poate fii util sa vedem cum gandesc si altii in secundele care conteaza, cele premergatoare u

Îndrăznesc să fac o recomandare cu privire la reglarea poziției corecte la volan. Recomand o structură simplă şi logică de tipul:   1. Ce anume reglăm? 2. Cum reglăm? 3. De ce reglăm?   Este f

@husky, ai uitat de nr. 8   8. Gherțoiul de Bucale: nu respectă nici o regulă de circulație, merge de parcă e pe uliță la tac-su, se bagă intotdeauna la intimidare, fără să-și respecte banda, fără s

Posted Images

@Cain, util topic. Cum, statistic, romanii stau foarte prost la accidente auto (adica multe accidente grave, cu raniti, morti etc), nu strica sa impartasim din experienta de soferi pentru a invata unii de la altii.

 

E interesant ceea ce spui "....- Deobicei cand intru in acest mod de reactie a subconstientului incep sa numar secundele ...4,3,2,1. Am observat ca numaratoarea ma ajuta la o mai buna determinare a vitezei celorlalti, inertiei si distantelor. ..." - mai ai timp sa numeri? In situatii limita 4 sec sunt enorme, se pot intampla foarte multe lucruri (placute sau mai putin placute).

 

Cand esti nevoit sa franezi brusc (puternic), nu stiu cati dintre noi se mai gandesc sa puna (manual) avariile. Cred ca asta e ultimul lucru la care ma gandesc (si mi s-au intamplat multe situatii de genul asta). De aceea din ce in ce mai multe modele de masini au sistem de pornire automata a avariilor in momentul in care detecteaza ca franezi puternic.

 

As mai adauga la cele spuse de tine ca mai tot impul in trafic, pe langa faptul ca trebuie sa fii cu ochii in 7, mai trebuie sa fii si calm (aceste doua sintagme nu se contrazic). Adica sa lasi de la tine in multe situatii - am vazut si am am fost pus de multe ori in situatia de a ceda eu, altfel lucrurile ar fi devenit mai neplacute (de la accidente usoare, gen zgariat o aripa/bara/portiera, pana la chestii mai grave). Eu intotdeauna ma gandesc la urmatorul scenariu: OK, stiu ca in situatia X am dreptate, nu cedez cand vad un meltean si rezultatul este ca imi stramba usa. Ce am rezolvat ? Daca merg la politie, sigur imi da dreptate, dar : ne injuram amandoi in trafic (sigur se ajunge la asta), consum timp, nervi, mers pe la politie, stau pe la constatari (amiabila sau nu), eu stau cu masina belita, DAR sunt triumfator ca am avut dreptate. Atunci, ii dau melteanului un claxon si daca cedeaza - OK, da ca nu - il las sa se bage si pentru faptul ca eu am cedat 1 zecime de secunda nu se intampla toate cele de mai sus. OK, totusi nici de prost nu poti fi luat, sa cedezi tuturor mizeriilor, dar multe conflicte s-ar stinge din fasa daca fiecare ar fi capabil sa cedeze putin. Alte situatii de genul asta sunt cand 2-3 (4 sau mai multi) au dreptate toti in acelasi timp , se baga (fiecare cu dreptatea lui) si blocheaza intersectii - apoi claxoane, injuraturi, fortari de semafor etc.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte fromos!

 

Eu am o singura regula de circulatie : Fereste (sau fereste-te de) pe toata lumea! Indiferent daca am dreptate/prioritate sau nu. Problema e sa vad la timp intentia sau macar sa o intuiesc.

Editat de vsebas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte fromos!

 

Eu am o singura regula de circulatie : Fereste (sau fereste-te de) pe toata lumea! Indiferent daca am dreptate/prioritate sau nu. Problema e sa vad la timp intentia sau macar sa o intuiesc.

 

Da, poti muri a fel de bine cu dreptatea in brate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Util topic pentru multa lume... mai ales ca noi, Romanii ne-am cam nascut invatati si... cu toate astea, pe o autostrada dreapta, luam parapetii in brate le fiecare km.

Principiul meu este (oarecum asemanator cu cel a lui @vsebas) de a ma feri eu de potentiali "distrugatori" si asta pentru ca... de mersul meu am io grija sa nu devin un "distrugator"

PS: @vladionut, nu se "quote" la ultimul mesaj postat decat, daca, dintr-o insiruire de idei vrei sa raspunzi, punctual la una singura (si-atunci, editezi postul, pastrand doar ideea in sine). Cam scrie si prin regulamentul forumului!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cain se referă la conducerea preventivă, care în principiu trebuia predată în timpul școlii de șoferi, și care în anumite situați te poate salva din situații create de șoferii "telepați" (în București e plin de ăștia care semnalizează prin telepatie, "neavând lichid de semnalizare").

 

Pentru scop didactic ai filmulețele de la ruși (car crash compilation 7 ), care din păcate încep să fie copiate în traficul românesc: viraj la stânga fără a da prioritate, trecut pe roșu, trecut peste stop etc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Unul din avantajele Duster-ului (si al SUV-urilor, in general), este pozitia mai inalta la volan, care ofera o perspectiva mai larga asupra traficului. Personal, gasesc deosebit de util acest lucru in intersectii, unde pot vedea peste masina din fata sau cea de pe banda/benzile din lateral, in caz ca e vreunul care vrea sa se bage "cu tupeu" si sa-mi iasa in fata. Nu prea ma mai bazez de multa vreme doar pe masina din fata mea.

Am invatat de-a lungul kilometrilor facuti sa "citesc" masinile din jurul meu si am ajuns sa anticipez destul de bine (zic eu) cand o sa franeze brusc cel din fata sau cine o sa vireze fara semnalizare (din pacate, asta se intampla din ce in ce mai des) sau sa intoarca pe dubla linie continua pe bulevard cu 4-6 benzi (asta e mania taximetristilor, cred ca e conditie obligatorie ca sa le dea licenta)

Mai toti pasagerii mei ma critica atunci cand claxonez cate un "bizon" dupa ce face o manevra care ma obliga pe mine sa franez sau sa-l evit la limita. Rationamentul meu e urmatorul: daca nimeni nu-l claxoneaza sau nu aude frane (si/sau injuraturi), o sa ramana cu impresia ca nu a deranjat pe nimeni si va face din ce in ce mai des aceeasi greseala. Speranta mea e ca daca il claxoneaza suficient de multa lume dupa manevre aiurea, poate le va face mai rar. Stiu, sunt idealist :(

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...