Sari la conținut

Postări Recomandate

Duster Army, prezentare preluata de pe 4tuning.ro

 

Dacia Duster Army este un model de Duster modificat special pentru armata. Are cateva accesorii speciale pentru functionarea in teren accidentat, dar si optiuni luate direct din sectorul armat. Pentru a face fata oricaror conditii de off-road, DDA este dotata cu troliu Warn, ocheti de remorcare in toate colturile, anvelope Simex Mud-Terrain, scuturi de protectie sub caroserie si un roll-cage exterior. Pe langa trasaturile care il transforma pe Duster intr-un real vehicul de off-road, mai sunt si accesoriile cu care a contribuit Ministerul Apararii Nationale. E vorba de o mitraliera de asalt automata calibrul 7.62 mm care a fost montata pe o platforma metalica, folosita initial pe un tanc din dotarea Fortelor Terestre. Platforma a fost insa imbunatatita cu multe piese din aluminiu, pentru a rezulta o greutate scazuta ce nu influenteaza centrul de greutate al masinii.

 

Inginerii de la Uzina Mecanica Bucuresti au realizat platforma si o companie romaneasca s-a ocupat de partea electronica. Platforma care tine mitraliera este compusa din suportul mobil dotat cu motoare electrice care misca arma pe 3 axe, un compartiment blindat pentru armament si sisteme de ochire. Mitraliera este manevrata din interiorul masinii cu ajutorul unui operator care are la dispozitie un joystick legat la un computer integrat cu ecran tactil. "Platforma teleoperabila este una din cele cinci versiuni ale echipamentului. Prezenta versiune este una din aluminiu, cu greutate scazută, fapt care ne-a permis sa o montam pe vehicule de tip Dacia. Nu va ascund ca incercam să o adaptam in continuare pentru a o echipa cu armament cal. 12,7 mm si 14,5 mm. Avem o solicitare de la Romtehnica sa adaptam o platforma teleoperabila pentru armament cal. 20 mm." spune directorul general al Uzinei Mecanice Bucureşti, Gheorghe Ioana.

 

Electronica complexa este compusa din sisteme de observare pe timp de zi, o camera termala si sistem de telemetrie cu laser. Toate aceste sisteme sunt legate la computerul operat de tragator. In plus, masina are si sisteme de iluminat cu infra-rosu, in modul Blackout, cand are si farurile si stopurile de fabrica acoperite, putand fi observata doar de catre cei dotati cu ochelari speciali. Astfel, Duster Army este mai mult o masina de observare pe timp de noapte, decat una de asalt. Exemplarul Duster Army a fost supus la teste de teren si la trageri cu cartuse de manevra, nu cu unele reale care sa vada precizia sistemelor de ochire. Chiar si asa, se pare ca in viitor vom vedea niste modele de armata imbunatatite. Se pare ca centrul Renault de la Titu lucreaza la niste kituri de blindaj speciale, pentru ca Duster sa fie mai sigur in conditii reale de lupta.

 

Sura: 4tuning.ro

link: http://www.4tuning.ro/concept-car/dacia-duster-army-totul-despre-suv-ul-romanesc-de-razboi-21117.html

duster_army10.jpg

duster_army9.jpg

duster_army8.jpg

duster_army7.jpg

duster_army6.jpg

duster_army5.jpg

duster_army4.jpg

duster_army3.jpg

duster_army2.jpg

duster_army1.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 25
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

mai bine relansau productia de ARO,cred ca era mult mai potrivit pt armata

Duster Army, prezentare preluata de pe 4tuning.ro   Dacia Duster Army este un model de Duster modificat special pentru armata. Are cateva accesorii speciale pentru functionarea in teren accidentat,

Posted Images

cred ca va fi destul de greu sa-l adapteze pentru conditii reale de lupta(fara blindaj profesional masina ramane o jucarie pentru oameni mari). Modificarile ar trebui sa fie substantiale daca ne gandim numai la motor si transmisie(o masina militara adevarata are nevoie de putere si mai ales cuplu nu gluma).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

priza de 12 volti??? la ce ar fi de folos la botul masinii? eventual pentru troliu? dar acela nu e conectat la interior? si nu are nevoie de putere / voltaj mai mare?

 

o fi ce o fi dar mie tot capac de rezervor mi se pare, na dar e totuna, ca nu e masina mea :ermm:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Eu am cerut.o la predarea masinii.E o hârtie A4.
    • Intervalele si ce se schimba/verifica la revizii exista in fisa de intretinere pe care o primesti la cumparare. Cred ca poti sa ceri o fisa de la dealer inainte.
    • Pentru ca in curand se va face un an de cand ma dau cu Portocala Turbata, mi s-a parut momentul potrivit sa postez o statistica pentru pasionati.  Si avem asa: RCA pe un an B8, "decat" 1022 lei, CASCO 548 euro (2740 lei), ambele la Omniasig. In anul care a trecut am ars dupa bonurile de benzina 1406,25 litri de zeama de dinozaur, la un cost modic de 9979,66 lei. Raportat la cei 16900 km parcursi rezulta un consum mediu anual de 8,32 la suta de kilometri parcursi. Mi se pare decent, raportat la puterea motorului si la aerodinamica tip caramida. Dupa cum am mai spus, in momentele respective, comportamentul masinii in afara asfaltului e mai mult decat onorabil si stiu sigur ca poate mult mai mult decat sunt eu capabil sa cer de la ea. Motorul mi se pare in continuare cireasa de pe tort, silentios, rafinat, iar felul in care trage in sarcina este incredibil. Scaunele, chestia care mi s-a parut cel mai aiurea dupa ce am luat masina si imi amintesc ca la primul drum lung ma durea groaznic genunchiul drept si spatarul scaunului parea ca in loc sa ma sustina ma impunge... Din fericire ne-am impacat exact la timp pentru tura pe care am facut-o 6 luni mai tarziu prin Europa, in care n-am avut probleme nici dupa 600 km condusi intr-o zi. Despre comportamentul transmisiei integrale a masinii in off-road pot doar sa spun ca mi sa parut mai mult decat capabila pentru ce am cerut eu de la ea. Adica indiferent de coclaurile, dealurile sau noroaiele in care am bagat-o, a fost in stare sa ma scoata fara prea mare deranj ... Nemultumiri dupa un an, sunt putine, iar cele care sunt se leaga de comportamentul timoneriei, ambreiajului, transmisiei, (nu m-am prins inca care din cele trei e de vina) in situatii de condus "sportiv" cu schimbari rapide si agresive de trepte. Am avut o perioada destul de lunga dupa cumparare, cand mi se parea ca nu mai stiu sa conduc si aproape fiecare schimb de treapta era insotit de o smucitura!  Dupa multa lectura on-line am inteles ca nu sunt chiar prostul clasei la condus si ca mai sunt si altii care experimenteaza aceeasi problema!  Pana la urma am inteles cum "vrea" Dusterica sa fie condus si am facut pace! Iar acum ma bucur de el in fiecare zi chiar si in aglomeratia nebuna a Bucurestiului.
    • Salut. Știe cineva să îmi spună unde găsesc intervalul de revizii în garanție și ce anume se face? Am descarcat manualul dar nu am găsit ce caut. Încerc să îmi dau seama dacă e mai convenabil cu rate și totul inclus 5 ani.
×
×
  • Creează nouă...